..: Interiér pendolin projde revitalizací v DPOV :..

Oddíl první třídy jednotky 680 po modernizace, foto: České dráhyPraha — České dráhy v úterý 4. dubna oznámily podrobnosti ohledně očekávané a dopravcem již avizované renovace interiéru jednotek řady 680, tedy všeobecně známých pendolin. Zakázku na redesign všech sedmi sedmivozových vlaků získá formou přímého zadání firma DPOV, která je dceřinou společností ČD. Omlazovací kúra celé flotily by měla být hotova přibližně do jednoho roku, přičemž první jednotku v novém kabátě by měla veřejnost mít možnost spatřit již v září na oslavách Národního dne železnice v Bohumíně.

A na co všechno se mohou cestující těšit? Úplně nový bude například informační systém pro cestující, kdy stávající menší diodové displeje nahradí větší množství LCD obrazovek s širším spektrem informací o jízdě vlaku a doufejme i o přípojích, tak jak to známe ze zahraničí. Vyměněna budou rovněž sedadla, která budou v 1. třídě v souladu s designovým manuálem drah v koženém provedení s červenými podhlavníky. Naopak modré provedení sedaček ve 2. třídě je trochu odlišné než u dosavadních rekonstrukcí osobních vozů dopravce, stejně jako obložení stěn, kde se snad konečně ustoupilo od všudypřítomné bílé či krémové a začaly se používat i jiné barvy a materiály, například imitace dřeva. Obnovou projdou v neposlední řadě také zavazadlové police, osvětlení, zásuvky (včetně doplnění USB konektorů) či toalety.

Přibude i dětské kino, foto: České dráhyBistrovůz pendolina po modernizaci, foto: České dráhyInteriér vozu 2. třídy jednotky 680 po modernizaci, foto: České dráhy

Výraznou proměnou projde také bistro, kde budou instalovány některé nové a modernější spotřebiče, které vyhovují současným standardům. Nezapomíná se ani na dětské kino, jak jej známe například z vlaků railjet. České dráhy přitom původně zvažovaly jen menší zásahy do jednotlivých částí interiéru, pro jejich kompletní výměnu se rozhodly až následně po konzultaci s designéry Jiřím Španihelem a Patrikem Kotasem. „Pendolina jsou naší vlajkovou lodí, a abychom udrželi jejich jedinečnost a výjimečnost, je potřeba udělat radikálnější zásah. Navíc výměna vybraných prvků přinese významnou úsporu. Například dojde ke snížení energetické náročnosti jednotek, čímž ušetříme až 12 milionů ročně a díky snížení hmotnosti zaplatíme i nižší poplatek za použití železniční dopravní cesty v řádu statisíců za rok,“ říká člen představenstva ČD Michal Štěpán.

Pendolino, foto: PayusPřipomeňme, že vlaky pendolino v České republice jezdí od roku 2004, a mají tak za sebou přibližně 13 let provozu s cestujícími. V současné době jezdí na trati z Prahy do Ostravy a Bohumína, přičemž jeden spoj pokračuje z Ostravy dále do Košic a naopak dva spoje pokračují z Prahy na západ až do Chebu, respektive Františkových Lázní. Za dobu svého působení se však s těmito vlaky mohli cestující setkat třeba i na trase z Prahy do Vídně či z Prahy do Děčína, kde pendolina jezdila v počátcích svého zkušebního provozu.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.4.2017 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kave 
10.04.2017 (18:29)  
Slame, Bakyi, CART a další:

Pendolino je jediné vozidlo, které je schopné konkurovat soukromým dopravcům. A proto ho ČD bezpodmínečně musí převážně ponechat na rameni Praha - Ostrava, jenom s občasným zajížděním za tyto krajní body. Zde publikované nápady na jiné trasy určitě nebudou v dohledné době realizovány.
registrovaný uživatel Slame 
10.04.2017 (17:29)  
ČB-Jihlava-Brno je blbost, ne jen že než by se kompletně opravila a elektrizovala trať Veselí-Brno, tak Pendolina budou pěkně stará, ale Jihlava je díra a třebíčáci o ni nestojí, jindřicháč podobně, možná když by dokázalo za nějaký zajímavý čas vozit třebíčáky a náměšťáky denně do práce/školy v Brně.. Ale jenom kvůli tomu se to beztak taky nevyplatí.
registrovaný uživatel Bakiy 
10.04.2017 (11:01)  
Já bych jako jediné smysluplné pro Pendolina viděl obsluhovat výlučně jimi linku Praha - Cheb ve 2h taktu a od roku 2023 až do Nürnbergu. Pokud by nějaká zbyla, tak to zahustit v úseku Praha - Plzeň na 1h.
Problem je ten, ze abych tohle vyjezdil, tak jich potrebuju minimalne osm, spis devet (plus zalohu) (2h Cheb, 1h Plzen). A dnes jich mam k dispozici pet az sest. V pripade jezdeni az do Norimberka bych jich potreboval jeste vic.

...přidal bych ještě Praha-Budějovice-Linz, kde by na té klikatící se šedesátkové lokálce mohla jet třeba 80, a aspoň nějakou tu minutu nahnat...
Duvod? Praha-Benesov - zde (by) mela uz nekolik let stat VRT (v Bene s odbockou smer CB), dal uz je prakticky celou dobu souvisle 160km/h (dostavba zbylych dvou useku je na "spadnuti"), z CB smer Linec je sedmivozove pendolino ponekud smesne, vzhledem k tomu, ze zde lidi jezdi minimum. Kdyz uz, tak vyrazne vic uzitku by udelala klopidla na lince CB-Jihlava-Brno, nebo treba Pardubice-Liberec, nebo... Ano, dobra by byla i z CB do Lince, ale rozhodne ne soucasna Pendolina. A mimochodem, ta "klikatici se sedesatkova lokalka" ma tratovou rychlost tech 80 i bez Pendolin. Mene nez 70 na te trati opravdu nikde neni. Snad s vyjimkou prujezdu CB a Hermanickama.
09.04.2017 (19:35)  
Nevíte, jaký nátěr budou mít jednotky po modernizaci?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.04.2017 (14:47)  
Rízením osudu jsem strávil a trávím jistý cas v EC i ICE. Nejvíce hluku nadelá pojízdný minibar, rachotí, hlucí a kdyz jeste (nekterá) obsluha budí do té chvíle spokojené cestující... :-)
registrovaný uživatel Bob88 
07.04.2017 (22:13)  
Sim: Ano, jezdí tam ty ex-rakouské mz. Nicméně nedávno jsem jel Praha-Hamburk a zpět, z části v soupravě čd asi s těmi novějšími Bmz a z části v ICE. Zůstávají vozy tlakostěnné i při otevření přechodových dveří? Protože při 200km/h je to už docela hukot (když se otevřou), zatímco v ICE si člověk přechodu z vozu do vozu skoro ani nevšimne.

Ono když má fungovat jidelák, musí se hold chodit tam a zpět, podobně wc, pohyb průvodčího, minibaru ap. Nakonec často jsou pak nějaké dveře otevřeny 50% času, to už pak člověk bezhlučné přechody ocení. A přiznávám, že minimum hluku je jedna z mých hlavních preferencí. Na druhou stranu vidím technické (fyzikální) spojení mezi tlakotěsností a hlukem - zvuk (hluk) je chvění zvuku, tedy malé změny tlaku, které by neměly proniknout do tlakostěnné skříně.

Samozřejmě je možno všechny tyto připomínky sfouknout s tím, že je to u 160km/h zbytečný luxus.
registrovaný uživatel Sim 
07.04.2017 (12:34)  
Bob88 > jake emzety jezdi na te Opave? Pokud exOBB, je jasny, ze to komfortem odpovida dobe vzniku.
Ale jestli je rec o puvodne cervenosedych Bmz (ktere si CD porizovaly jako novostavby), ty tlakotesne jsou, teplotu je mozne nastavit pro kazde kupe zvlast (takze tady naopak proti velkoprostoru vidim vyhodu) a diky dvojimu oddeleni prostoru mezi sedicim cestujicim a mezivozovym prechodem premyslim, komu muze hluk z nej vadit (byt samosebou uznavam, ze pruchod klopidlem je komfortnejsi, ale zase; vlakem jezdim obvykle z jineho duvodu, nez abych trajdal tam a zpet).
Chapu, ze kazdy ma preference nastaveny jinak, ale docela by me tohle fakt zajimalo - aspon z hlediska toho, jestli maji ty preference technicky zaklad, nebo je to spis o pocitech a emocich.
registrovaný uživatel Bob88 
06.04.2017 (22:19)  
V souvislosti pendolino vs. klasika bych upozornil na IC Opava, který také zastavuje jen v Pardubicích a v Olomouci, využívá max. rychlost a nakonec je částečně složen i z Bmz. Přesto pendolino považuju za o dost komfortnější - žádný hluk z mezivozových přechodů, celkově tišší díky tlakotěsnosti, teplotní pohoda také lepší. V tomto se pendolinu rovná jen railjet.
06.04.2017 (18:09)  
Mě ve 2. třídě sedačky vyhovují
registrovaný uživatel Sim 
06.04.2017 (16:15)  
Laborec425 > neresim zabomysi valky mezi barvama, ale fakt, ze modri proste z pendolina udelali modlu:
- pendolino je rychlejsi; jeste pred par lety byly ostatni vlaky na strece Praha - Ostrava umyslne zpomaleny, aby klopidlo mohlo vyniknout. Ale kdyz misto nej musela jet nahrada v klasice, jizdni doby stihala i bez klopeni.
- pendolino garantuje razeni a jako jediny u modrych umoznuje vybrat si sedadlo po nebo proti smeru jizdy; jenze to, ze modri neumi ani dodrzet otoceni jednickove pulhospody, aby z jednicky nebyl pruchodak, je jen a pouze lemplovitost a ne vyjimecnost 680 (nehlede na to, ze cerni i modri to nabizi u vsech spoju)
- pendolino neumoznuje kvuli klopeni jizdu na stojaka a tim doprava sedicim komfort, ktery se jim v jinem vlaku nedostane; jenze v klopidle se stat muze, jen je to zakazane, takze opet vyjimecnost vyvolana umele; nic modrym nebrani udelat povinne mistenkovy vlak vedeny klasikou nebo jinou jednotkou
- pendolino ma vzdy razen barovy vuz a zaroven nabizi obzerstveni z minibaru; opet jen lemplovitost, pokud takovy standard nedodrzi i jinde
- pendolino jezdi nejpresneji a nabizi stedrejsi odskodneni pri zpozdeni (coz se priznam, ze nevim, zda jeste plati, nicmene minimalne nejakou dobu to tak bylo); opet vlastnost, ktera je prirknuta klopidlu a pritom s nim nema zadnou souvislost, nez ze nekdo takto rozhodl od stolu.

V souvislosti s pomerne fatalnimi nedostatky v koncepci interieru (chybejici police na rozmerna zavazadla v celnich vozech, zcela chybejici koncept prepravy kocarku, kdy tato jednotka nedokaze plnit deklarovanou sluzbu, nebo treba tlacitko pro privolani obsluhy, ktere v pripade jakyhokoliv prusvihu obsluhu neprivolava, bo jen rozsviti svetylko nad cestujicim a proste se ceka, az nahodou nekdo pujde kolem a zrovna si toho vsimne) je pak otazkou, zdali by bez masivni propagace a protlacovani pendolin byla obsazenost na soucasne urovni.

Jinak receno, ona by obsazenost modrych vlaku na Ostravu mohla byt jeste lepsi, jenze to by si na nabrezi museli prestat porovnavat pindiky a misto pro tuhle trasu technicky neoptimalniho klopidla sem nasadit klasiku se stejnymi sluzbami, ale jeste o neco vyssim potencialem na komfort a pohodli cestujicich.

A i kdyz to tak asi vyzni, tohle neni mysleno jako snaha nejak pospinit nasi jedinou klopici radu. Spis naopak, ve smeru na zapad od Prahy si pendolino svoji klientelu uz naslo i bez masivni propagace nadvlaku a prave na takovychto tratich ma klopidlo smysl. Nemam zadny problem svezt se s nim z Plzne do Chebu nebo Prahy. Ale z Plzne do Ostravy s nim jedu prakticky jen proto, ze je to jediny primy vlak - pomerne stisnenemu interieru a treba zminenym chybam navzdory.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko