..: Interiér pendolin projde revitalizací v DPOV :..

Oddíl první třídy jednotky 680 po modernizace, foto: České dráhyPraha — České dráhy v úterý 4. dubna oznámily podrobnosti ohledně očekávané a dopravcem již avizované renovace interiéru jednotek řady 680, tedy všeobecně známých pendolin. Zakázku na redesign všech sedmi sedmivozových vlaků získá formou přímého zadání firma DPOV, která je dceřinou společností ČD. Omlazovací kúra celé flotily by měla být hotova přibližně do jednoho roku, přičemž první jednotku v novém kabátě by měla veřejnost mít možnost spatřit již v září na oslavách Národního dne železnice v Bohumíně.

A na co všechno se mohou cestující těšit? Úplně nový bude například informační systém pro cestující, kdy stávající menší diodové displeje nahradí větší množství LCD obrazovek s širším spektrem informací o jízdě vlaku a doufejme i o přípojích, tak jak to známe ze zahraničí. Vyměněna budou rovněž sedadla, která budou v 1. třídě v souladu s designovým manuálem drah v koženém provedení s červenými podhlavníky. Naopak modré provedení sedaček ve 2. třídě je trochu odlišné než u dosavadních rekonstrukcí osobních vozů dopravce, stejně jako obložení stěn, kde se snad konečně ustoupilo od všudypřítomné bílé či krémové a začaly se používat i jiné barvy a materiály, například imitace dřeva. Obnovou projdou v neposlední řadě také zavazadlové police, osvětlení, zásuvky (včetně doplnění USB konektorů) či toalety.

Přibude i dětské kino, foto: České dráhyBistrovůz pendolina po modernizaci, foto: České dráhyInteriér vozu 2. třídy jednotky 680 po modernizaci, foto: České dráhy

Výraznou proměnou projde také bistro, kde budou instalovány některé nové a modernější spotřebiče, které vyhovují současným standardům. Nezapomíná se ani na dětské kino, jak jej známe například z vlaků railjet. České dráhy přitom původně zvažovaly jen menší zásahy do jednotlivých částí interiéru, pro jejich kompletní výměnu se rozhodly až následně po konzultaci s designéry Jiřím Španihelem a Patrikem Kotasem. „Pendolina jsou naší vlajkovou lodí, a abychom udrželi jejich jedinečnost a výjimečnost, je potřeba udělat radikálnější zásah. Navíc výměna vybraných prvků přinese významnou úsporu. Například dojde ke snížení energetické náročnosti jednotek, čímž ušetříme až 12 milionů ročně a díky snížení hmotnosti zaplatíme i nižší poplatek za použití železniční dopravní cesty v řádu statisíců za rok,“ říká člen představenstva ČD Michal Štěpán.

Pendolino, foto: PayusPřipomeňme, že vlaky pendolino v České republice jezdí od roku 2004, a mají tak za sebou přibližně 13 let provozu s cestujícími. V současné době jezdí na trati z Prahy do Ostravy a Bohumína, přičemž jeden spoj pokračuje z Ostravy dále do Košic a naopak dva spoje pokračují z Prahy na západ až do Chebu, respektive Františkových Lázní. Za dobu svého působení se však s těmito vlaky mohli cestující setkat třeba i na trase z Prahy do Vídně či z Prahy do Děčína, kde pendolina jezdila v počátcích svého zkušebního provozu.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.4.2017 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
05.04.2017 (20:15)  
Dobrý den,
Prosím o sdělení, zda sedadla ve 2. třídě budou sklopná. A dále:
…kdyby se naklápěcí jednotky nasadily uceleně na jednu Ex, případně R linku, kde by se jejich naklápění projevilo jinak nedosažitelnou časovou úsporou a ideálně i snížením počtu potřebných souprav dané linky….
Můžete prosím uvést o jakou linku půjde?
…že se dovnitř nevejde vice substrátu… vybudovat v každém vagónu alespoň jeden prostor pro objemná zavazadla…
Substrátem se tedy myslí objemná zavazadla?
05.04.2017 (19:02)  
CART-
Tady nejde o počty cestujících mezi Novými Ouholicemi a Novou Vsí u Kolína, tady jde o to, že vlaky které začínají v Kralupech, navazují na vlaky do Kolína/Pardubic, a vlaky které začínají v Ústí nad Labem navazují na vlaky které končí v Českém Brodě. A podobných nesmyslů je v návaznostech na celé síti mnoho. Pokud cestující nemá nástupní i výstupní stanici na trase vlaku, tak má smůlu.

Co se týče CytyElefantů, tak rekonsrukci by si zasloužila jednička v 471 001 a 471 002. To je opravdu ostuda, co ČD vydávají za první třídu.
05.04.2017 (18:06)  
M 474 003: Mě by se zase líbilo, kbybych nejezdil ze Vsetína do Zlína busem, se Zemkem, tedy Vrakosou. Vlakem je to na 3 přestupy a o hodinu a půl delší. Takže tunel Syrákov?
A mezi Frývaldovem a Šumperkem? Tam je to taky nanic, necháme rozpadnout Bezpráví, ale postavíme aspoň půlku z obou tunelů, ne? :D

Když teda pominu hrůzostrašnou situaci mezi Slavonicemi a Jemnicí.
registrovaný uživatel Dusanh 
05.04.2017 (16:18)  
Dovolím si připomenout, že Elefanty za sebou mají už 17 let provozu. Chystá se nějaká omlazovací kůra i pro ně?
registrovaný uživatel CART 
05.04.2017 (14:53)  
M 474 003 - tak počty cestujících z Nových Ouholic do Nové Vsi u Kolína by mne opravdu zajímaly...
05.04.2017 (14:38)  
Tak já se primárně vyhýbám všem vlakům nejen Pendolínům a Railjetům. Čeká mně cesta z Kralup do Loun, počítám, že to bude samotná 810 a už se začínám osypávat. Tady se řeší dálková doprava, a že na místních výkonech se jzedí úpně otřesně, co se týká jízdních dob a použitých vozidel, to nikdo neřeší. K čemu je mi dobré, že se jezdí 3 hodiny z Prahy do Ostravy, když z Nových Ouholic do Nové Vsi u Kolína se jede taky 3 hodiny, nebo tedy v dohledné době zase pojede, až budou rychlíky z Kralup zase jezdit na Hlavní nádraží.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
05.04.2017 (13:37)  
Vizuálně to vypadá pěkně. Ale škoda, že někoho nenapadlo inspirovat se při rekonstrukci 2. třídy u SBB. Všechna pendolina musejí mít pochopitelně užší skříň, ale to ještě neznamená, že se dovnitř nevejde vice substrátu. Předně by bylo potřeba použít méně masivnějších, ale přesto pohodlných sedadel, aby šlo provést uspořádání 2+2. Tím by se zvedla kapacita. Zároveň bych si mohl dovolit vybudovat v každém vagónu alespoň jeden prostor pro objemná zavazadla, což by sice něco míst ubralo, ale i tak by byla kapacita o několik sedadel větší, než v případě 2+1.
registrovaný uživatel Moony 
05.04.2017 (13:00)  
pendolínům a railjetům se vyhýbám a snažím se s nimi jezdit jenom minimálně. Občas ale musím. V railjetech se dá sedět akorát ve čtyřce, ve dvojce je méně místa, opěrky na nohy za moc nestojí, stoleček jak by smet. A zásadní věc je, že ty popelnice nemají polohovatelný sedadla. RailJety se hodí na kretší vzdálenost, ale na dlouhé cestování nikoliv. V pendolinech je to sice pohodlnější, ale po delší době mě třeštila hlava z neustálě hučící ventilace, takže ve výsledku jsem byl rád, když jsem přelezl na klasickej vůz.
Vizualizace vypadá dobře, ale nevím jestli se zlepší jízdní vlastnosti
registrovaný uživatel Antony 
05.04.2017 (12:39)  
osobne jezdim primarne pendolinem a railjetem a ta i kdyby staly vic penez a to jak kvuli otevrenemu interieru tak kvuli jistote razeni. bohuzel cd nejsou schopni v rezervacnim systemu uvadet smer vagonu a tak se casto stava ze mistenka na misto po smeru je pak proti smeru. toto je bohuzel problem vsech vlaku krome pendolina a railjetu
05.04.2017 (12:28)  
Reaguji na větu: "...Jenže právě za tu výjimečnost jsou lidé ochotní platit, ne za velké zkrácení jízdní doby na Ex lince...". Lidi, kteří jezdí Pendolinem, které já znám, jezdí z Plzně do Ostravy nebo z Chebu do Ostravy. Používají těnto spoj tedy primárně proto, že odpadá přestup v Praze. Proč využívají Pendolino lidé, kteří jedou jen z Prahy via Ostrava, to fakt netuším: jestliže tady mají levnější LEO Express a podstatně levnější a pohodlnější Regiojet. Za sebe mohu říct jen to, že nepoužívám Pendolino ani na rameni Plzeň - Ostrava, protože je v něm málo místa na nohy a zavazadla. Samozřejmě, že bych uvítal railjet bez nebo jakoukoliv soupravu s kupé bez přestupu. Pobyt na hlavním nádraží v Praze je pro mě cenou nejvyšší za cestování a velice rád bych si připlatil za Pendolino, kdyby ovšem reprezentoval nejen vyšší rychlost (absolutní i cestovní), ale skutečně vyšší komfort.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko