..: Je znám dodavatel nových vlaků pro STIF :..

Xtrapolis Cityduplex Paříž — Svaz dopravy v regionu Île-de-France (STIF) oficiálně oznámil dodavatele nových jednotek určených pro provoz na linkách D a E regionální rychlodrážní sítě (RER). Vybraným dodavatelem je konsorcium firem Alstom a Bombardier. Objednáno je celkem 71 elektrických jednotek X'Trapolis Cityduplex: 56 vlaků o délce 112 metrů a 15 souprav o délce 130 metrů. Vícečlánkové poschoďové jednotky z rodiny OMNEO jsou určeny pro provoz na tratích elektrizovaných systémem 1,5 kV ss a 25 kV/50 Hz. Cena objednaných vlaků činí celkem 1,16 miliard eur. Nové jednotky budou nasazeny do provozu od roku 2021. Jedná se o první objednávku z rámcové smlouvy, která umožňuje objednat až 255 nových souprav v celkové hodnotě 3,75 miliardy eur.

Xtrapolis Cityduplex - řez interiérem Zajímavostí je obrovská kapacita objednaných souprav: kratší z vlaků pojme celkem 1 563 cestujících, delší varianta přepraví najednou 1 861 lidí. Tomu odpovídá uspořádání interiéru. Vlak je rozdělen do několika oddílů podle předpokládané doby cesty. Pro nejkratší cesty (do pěti minut) jsou určeny nástupní prostory, které jsou prakticky bez sedadel. Pro cesty do dvaceti minut jsou ve spodních patrech vytvořeny oddíly se sedadly pouze na jedné straně vozu, druhá strana je určena pro stání. Pro delší cesty je určen horní oddíl s klasickým uspořádáním sedadel. Celý interiér disponuje širokými otevřenými mezičlánkovými přechody, rychlou výměnu cestujících umožňují široké dveře.

Zdroje: Tisková zpráva BT, Railway Gazette


Jiří Bajer | 20.1.2017 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Francie


registrovaný uživatel stoupa  mail  
20.01.2017 (19:56)  
pro Jirí Kocourek:

A co meli delat ti chudáci cestující v SD 11, nebo RTO Lux? Dverí bylo jeste méne a vubec zadný návod pro pouzití?!? :-)
20.01.2017 (17:34)  
stoupa: Bohužel nejen ve "šnekojedech" se stává, že nejlepší místa na povídání se nalézají ve dveřích.
Zmám to z Karosy C73x, kdy u zadních dveří byl hrozen lidí jedoucích na kolikrát i na konečnou, zatímco zadní sedala jsou volná, ale nastupující se mačkají kdesi v polovině busu a pak se musí probojovat ven, jelikož vystupují v polovině trasy. Proto taky mají městské busy (B73x) ještě třetí dveře.
Tady jsou dveře vždy na koncích, očekávám tedy mačkanici v nástupním prostoru a prázdné sedačky, aby stihli za 20 minut vstoupit.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
20.01.2017 (7:41)  
Dekuji moc za informaci!

Zejména druhý odstavec mne zaujal. Napsán je jiste správne, ale jiz (ne)vidím "Froggies", jak si dávají poroucet, kde a kolik casu smejí cestovat

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko