Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.
České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.
Zdroj: Železničář
Ale otevírat nějaké skříňky nebo nějaké stropy mi přijde podobně blbý nápad, jako třeba v chodbičce souložit. Také to někomu může přijít vzrušující, podobně jako otvírat nějaké dekly a hledat tam... co vlastně?
Iniciativu ČD vítám, jen ať mizí ty šroty koženkové tam, kde měly skončit už před dvaceti lety. Zachovat jich deset jako muzejní a pápá.
A co tam má bejt?
(upřesním: co tam má bejt tak důležitýho pro komfort a bezpečnostt cestujících? Jsou tam upadaný vodiče, prorezlý nosníky, potenciální ohniska požáru nebo sršní hnízda? Tak to je fakt blbý.)
M 474 003 > ja bych s dovolenim byl s takovymi tvrzenimi opatrny, bautzeny muzou mit klidne pozlaceny dvojkoli, ale furt to bude vagon, ktery koncepcne oproti temto vozum zastarava o jednu generaci.
A použití to u nás samozřejmě nemá (a ještě dlouho mít nebude), ale jde o to, že lze tyhle vozy použít případně na třeba EC do Německa, nebo tak něco... Anebo to samozřejmě lze při nejbližší revizi přeznačit na 160, a možná jsou pak třeba méně časté revize...
Zlaté Bautzeny.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.