..: Necelá padesátka vozů z Rakouska rozšíří flotilu ČD :..

Amz ÖBB Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.

České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.

Zdroj: Železničář


Radek Papež Poslat mail autorovi | 18.1.2017 (11:27)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel chio 
21.01.2017 (17:26)  
Pokiaľ viem, štvorvozňový ešus by potreboval ďalší motorák, teda 471/071/071/471.
registrovaný uživatel Komín  mail  
21.01.2017 (15:58)  
U 471 skutečně vlozaky dávat lze, viděl jsem 4-vozovou variantu, byť jenom na netu.
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
21.01.2017 (15:24)  
Mám před sebou tištěného Železničáře 2/2017. Titulek na str. 4-5 je: "Vozidlový park posílí další moderní vagony od ÖBB". Pak se píše o letech výroby 1978-1982 pro Bmz a 1991-1993 pro Amz. Dále píšou "ÖBB svého času u vozů provedly modernizaci".
O PR ČD ať si každý udělá svůj názor. Technický stav "moderních vagonů svého času modernizovaných" vyrobených před 39 lety určitě bude vyžadovat příchod marketingových a obchodních manažerů ČD se šroubovákem a kladivem v ruce do dílen, aby pomohli s rychlým uvedením do provozu.
21.01.2017 (8:21)  
Honza:mezi 471 se dají přidat vložáky , zkoušelo se to.Bečka a jejich užasné koženkové lavice hnus.
registrovaný uživatel Honza  mail  
20.01.2017 (23:55)  
U 471 se vložáky přidávt nedají.
No škoda, Bčka jsou z těch starších rychlíkových vozů asi nejpohodlnější. Hlavně to nemá žádný tvarovaný odporný hadrový sedačky, na kterých se nedá sedět.
20.01.2017 (19:23)  
K jednotkám: V okolí Prahy bylo lze viděti troj- čtyř- pěti- i šestižábu. Přestože z výroby vyjely jako čtyřvozové. Totéž je možno provést (a v okolí Brna k vidění bylo) i s jednotkami 560, popřípadě i s jednotkami 460. Nepletu-li se příliš, tak ČD také otestovaly různé kombinace řazení jednotek 471.
Záleží jen na objednateli, zda si vysoutěží jednotku, u které se dají běžně pridávat vložené vozy nebo ne.

Ono je jendoduché přijet s motorákem se dvěma a zadní přívěšák odpojit. V cíli se objede ten zbylý a hurá zpátky. Pokud měli Onoseto & Samoseto zrovna práci jinde, tak máme na koleji od večera odpojený vložák, k němu přijel motorák a za ním je zase vložák (čímž se motorák stal vloženým). Nezbývá než aby Pepa z Depa vzal mašinu a ten vložák ještě večer někam odšiboval, aby se ráno dal připojit na konec. K tomu je třeba Jožin, aby došel na ranní, a taky posunovací lokomotiva.
Na firmě záleží, co se jim vyplatí víc, jestli tahat vložák zbytečně, nebo platit Pepu s Jožinem a posunovací lokomotivou. Paušální řešení tady neexistuje, na každém nádru je to jinak.
20.01.2017 (18:14)  
R-2005, Sim: Jo takhle, tak to je z větší části jen nedorozumění.

Já už bral jako do budoucna samozřejmost řídicí vozy, které většinu toho co píšete řeší, či přesněji staví takřka na roveň těm jednotkám. Ale třeba u toho kuplování (jasně, vícenáklady na člověka) je stejně rozhodující interval postupných vjezdů na tutéž kolej, takže ani jednotky to o mnoho nezkrátí.

Pokud jde o adhezi, tak rozložený pohon je jistě fajn. Akorát že zase jednotky jsou hodně lehké, takže za určité konstelace na tom těžká mašina s vozama vůbec nemusí být hůř. A pokud pominu takové to klasické 0-50-110-80-160-PJ50-160-110-150-90-PJ50-100 atd., tak v dálkovce (včetně tzv. "rychlé regionálky") ty rozjezdy hrají dost malou roli. Samozřejmě dokud je to vše v nějakém rozumném poměru, třeba eso plus 6-9 vozů. Uklouzanou 151 s 11 těžkými vozy na Štrbě prosím za etalon nepovažovat. :)
20.01.2017 (17:42)  
Rail-2005 : s tma jednotkama souhlasím , ale chce to jich nakoupit alespon 1xx a ne 14kusu.A i když preferuji domácí výrobce tak Škoda a Pars nebrat.Kos Krnov modernizoval 054 a nejaké bdt ale celkem slušně.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
20.01.2017 (15:47)  
Tomáš Záruba:

I ty jednotky lze mít flexibilní. Zejména některé interregionální jednotky lze objednat ve 3 vozové a 5 vozové verzi. Takže ve špičkách posílám 3v+5v a mimo špičku např. pouze 5v. Případně do nějaké koncové destinace (typicky za Plzní nebo ČB) může pokračovat pouze 3v.

Odpadají prostoje při slučování a rozdělování jednotek. Díky zpravidla distribuovanému výkonu vyšší dynamika jízdy i lepší charakteristiky za zhoršených adhezních podmínkek, protože vždycky alespoň nějaká hnaná náprava zabere.

Jinak ČR je tak malá země, že pokud se podaří vybudovat vysokorychlostní páteř, tak v podstatě celá republika bude o meziregionální dopravě. Opravdová dálkovka bude už jen do vzdálenějšího zahraničí.
registrovaný uživatel JOHNZ 
20.01.2017 (14:56)  
Sim: Posledná veta toho príspevku od M 474 003 končí vetou "Pokud se chce někdo se mnou podělit o další zážitky na Praha Smíchov severní nástupiště, ať nechá vzkaz."

Takže očividne popisuje údržbu vozňov žltých, nie modrých...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko