..: Necelá padesátka vozů z Rakouska rozšíří flotilu ČD :..

Amz ÖBB Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.

České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.

Zdroj: Železničář


RaPa Poslat mail autorovi | 18.1.2017 (11:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
27.01.2017 (18:31)  
M 474 003: Chůzí na červenou přes přechod člověk ohrozí kolik nezúčastněných lidí, když dojde k nehodě PO ODJEZDU dobíhané šaliny/busu?
Tím přebíhám ohrožuje člověk především sebe. Ale ne X lidí v busu/šalině, protože za jízdu busu/šaliny odpovídá řidič a ne přebíhající osoba.
Narozdíl od případu, kdy pustíte do provozu zmršenou opravu vozidla. Bez té pojisty by nešlo co přesně?
Kulantní řešení by bylo poslat do do provozu bez pojisty a tím pádem s vypnutou věcí, kterou ta pojistka jistí.

Mimo téma: Jel jsem v Bdmtee v rychlíku Ostrava/Valmez/Brno. Zahořela a zasmrděla elektřina, vlakvedoucí to vyřešil vypnutím elektřiny ve voze a přesazením lidí z toho vagonu. Tohle mi přijde správně. Cestující byli seznámeni, že ve vagoně můžou sedět, ale na vlastní nebezpečí.
27.01.2017 (12:33)  
Pokud máte padesátku---

Ty jsi nikdy nešel na červenou, zajména když ti na druhé straně ulice téměř ujížděl autobus??? Pokud tedy sockou vůbec jezdíš.
27.01.2017 (12:32)  
Ten člověk sem přispívá, já nemůžu zveřejnit jeho jméno. Taky jsem to vyřešil odchodem.

Co se týká ČD a vozů z Rakouska, tak si ČD pěkně nadrobily, pochybuju, že se údržba zvládne. ČD jsou ve výhodě, že mají záložní vozy, ale v létě, když selže klimatizace, tak to bude pro cestující zážitek. Jediné řešení pro tyhle vozy je vymyslet nějaký rychlík Cheb- Plzeň -České Budějovice, Havlíčkův Brod, Brno- Bratislava.

A pokud je někde skupina 17ti tyristorů, kdo mi zaručí, že některý nesepne dřív než ostatní. Co se pak stane nemusím psát.

Nemám zrovna čas prohlížet plány a vzpomínat, kam jsem v roce 2013 dal silnější pojistku. Pokud by v tom obvodu došlo ke zkratu, tak by to o trochu silnější pojistka taky ochránila. Třeba Rakušáci měli k dispozici pomalejší pojistku.
registrovaný uživatel Sim 
27.01.2017 (11:49)  
M 474 003 > pokud mate padesatku, jste poucen o tom, co se smi a co se nesmi. V okamziku, kdy po vas chce sef neco, co je v rozporu s predpisy, mu tuto okolnost suse oznamite, ze vy s tim tezko neco muzete delat - on to proste vedet nemusi. Pokud vas i nadale tlaci do cinnosti, ktera je v rozporu s predpisy, nechate si to od nej podepsat pisemne, ze jste ho informoval o tomto rozporu a ze i pres to vam dava za ukol to takto resit.
Pokud to podepsat odmitne, nedelate to. A on to odmitne, bude se vykrucovat, ze on to nedokaze posoudit - vy mu pripomenete, ze to posoudit dokazete a ze prave proto to od nej chcete podepsat.
Kdyz to podepise, je pitomec a vy jste cistej => je vhodna doba na to nadavat, jak kazdymu jde jen o zisk, bez ohledu na bezpecnost.
Pokud to nepodepise a vy to i tak udelate, berete zodpovednost na sebe, ale hlavne - vy jste tim, kdo tu "bezpecnost kapitalismu" ohrozuje, protoze vy svevolne obchazite predpisy za ucelem vlastniho zisku. A tim padem veskere tyhle vase vylevy nevypovidaji vcelku nic o provozovateli jako takovem, ale o vas, jelikoz si s predpisy provozovatele i vceobecnymi vytirate mezipulkovy prostor.
registrovaný uživatel Bmz 
26.01.2017 (22:35)  
M 474 003
Tak to vůbec takhle není, vůz je na odjezdu, místenky jsou prodané, tak musí za každou cenu odjet, i za cenu porušení všech bezpečnostních předpisů a zásad. To je ten kapitalismus, zisk především, co na tom když se někdo zraní nebo zabije, lidi se rodí pořád.
Tohle nemůžeš myslet vážně...

Kdysi v roce 1976 na jednm nejmenovaném 810 někdo nalepil do rozvaděče samolepku Wildcat, byla tam ještě v roce 2012, nesvědčí tohle o úrovni údržby? Sice tam provozně nevadila, ale to za ta léta nikoho nenapadlo jí sundat?

O čem to jako svedčí? Koho ta nálepka ohrozila? Ikdyby tam bylo sto nálepek, tak je to menší zlo, než narvat někde do rozvaděče/skříně VN pojistky jiné hodnoty!!!
...A mimochodem, neodbočuj od exOBB tématu na nějaké 810, ale raději už napiš, kde jsi zprasil ty pojistky(v jaké větvi napájení). Mě vždy fascinujem jak někdo spustí kritiku (Víte co? Otevřte si pojistkovou skříň u baterek.Otevřte si strop na představku. Zlaté Bautzeny.), ale nedotáhne to do konce...To, že si jako člen údržby nedokázal řešit dané problémy neznamená, že jsou ty vozy nanic. Ale to už psal SIM.

Dovol ještě jeden tvůj úryvek:
Jenže tohle co chodí z Rakouska si žije vlastním životem, zrovna když se to nejméně hodí, tak si to vymyslí hloubkové vybíjení baterie, třeba při mimořádném zastavení v tunelu při výpadku trakčního napájení.Já mám plány těch vozů, když to prohlížím, tak si říkám proč a za co.

Začnu tím koncem, pokud máš plány, tak nad čím uvažuješ? Zjistím si, co jistí ta pojistka a řeším to. V TS OeBB mají tisíce náhradních dílů k dispozici. Stačí je kontaktovat. A co mi už vůbec hlava nebere, je nějaké hloubkové vybíjení, když ty vozy mají tří stupňovou podpěťovou ochranu...
26.01.2017 (14:24)  
Sim

Tak to vůbec takhle není, vůz je na odjezdu, místenky jsou prodané, tak musí za každou cenu odjet, i za cenu porušení všech bezpečnostních předpisů a zásad. To je ten kapitalismus, zisk především, co na tom když se někdo zraní nebo zabije, lidi se rodí pořád. Snad si nemyslíte, že se mi tenhle způsob práce líbil. Taky když mi šéf oznámil, že s mojí další spoluprácí nepočítá, tak jsem mu odpověděl, že je to první věc na které se shodneme.

Navíc nevím, jak chceš 30 minut před odjezdem hledat, který TTL brouk na které desce je vadný.

A tenhle způsob údržby se týká všech bez ohledu na barvu.


Kdysi v roce 1976 na jednm nejmenovaném 810 někdo nalepil do rozvaděče samolepku Wildcat, byla tam ještě v roce 2012, nesvědčí tohle o úrovni údržby? Sice tam provozně nevadila, ale to za ta léta nikoho nenapadlo jí sundat?
registrovaný uživatel Sim 
26.01.2017 (7:12)  
Bmz > noo... jak by to asi tak mohlo byt; garaznik ma za ukol "opravit to" a protoze to je garaznik a ne profik, nejde po pricine, ale po nasledcich. Takze jako prvni vymeni pojistky, kdyz vyleti znova zkusi silnejsi. Kdyz tam nejdou, zacne nadavat, jak je to vsechno na houno a jaky by to bylo zlaty, kdyby to slo vsechno opravit jen kladivem.
A misto studia principu daneho zarizeni, shaneni si potrebneho vercajku a provedeni kvalifikovane opravy radsi jde upravit hrebik, co strci misto pojistky, vzdyt to taky funguje a hlavne - on to zvladl "opravit" a je za kinga! Pche, kam se na nej hrabou ti profici, co na vsechno potrebuji hafo naradi, pristroju a jeste si to nechaji zaplatit!
registrovaný uživatel Bmz 
25.01.2017 (23:05)  
M 474 003
ovládací páka musela být v určité poloze, ne úplně vypnutá, ale kousek zpátky a ten kousek byl u každého vozu jiný
Když vlezeš pod vůz, tak na hřídeli toho vypínače jde nastavit poloha toho závěru v bednách a tím seřídit bezp.vypínač, aby fungoval, tak jak má. Náhodou tato blokace všech beden VN je geniální. Bez vypnutí vypínače do polohy 0 není možné otevřít bedny.

CZE na rakouských tratích spočívalo v připojení 1000V 16,7Hz do transformátoru, to pak fumguje, na tom není problém. Na našich tratích musely do toho transformátoru pracovat 2 tyristory, ještě to obrovské jádro dimenzované na 16,7Hz způsobovalo takové překmity, že při těch 400Hz co do toho ty tyristory cpaly byl docela problém.
V rakouských depech se ty vozy (CZE) zkouší na 4000V DC(a to už jen z důvodů otestování zaúčinkování bezp.stupně voliče napětí, hodnota je 4050V), takže není pravda, že to na systém DC neběželo.
Ano, u vozů 21-90 0xx ( u ČD Bmz232), při napájení vozu AC systémem (1kV, 1,5kV), jde VN napětí přes řadič přímo na VN trafo. A při napájení na systému DC je toto napětí přivedeno přes LC filtr a řadič na primár.vinutí trafa. Odtud pak na tyristorový střídač. Pravda, jsou to principálně 2 tyristory ( ve skutečnosti má každá větev 14 tyristorů) s antiparalelními diodami a komutačním kondíkem. Nevím, kde jsi přišel na 400Hz, řízení spíná tyristory v taktu 50Hz( je to i rozeznatelné obyčejným sluchem-trafo "bručí"). Tím pádem je zajištěno na sekundárním vinutí totéž, co při přímém napájení trafa na systému AC. Zařízení (nabíječ baterií) napájené ze sekundáru funguje na kmitočtu vstupního napětí v rozmezí 15-55Hz. A je jedno jestli je průběh sinus nebo obdélník.
Jak už jsem psal výše, DC napětí jde přes LC filtr, který zabraňuje, aby se případné rušení dostávalo zpět do VN průběžného vedení a tím ovlivňovalo zbytek soupravy a rovněž má na starost vyhladit případné přech.jevy, které vznikají na vstupu ( tzn.z lokomotivy). Aby se zabránilo špičkám při nabíjení filtru, jsou před filtrem zařazeny přednabíjecí rezistory. Takže žádné překmity nikde nebyly. Mám naměřené osciloskopem přes VN sondu vstup, střídač, výstup. Nikde žádné anomálie. A to nebylo měřeno na jednom voze. Pochybuji, že ČD má na těch ex OeBB vozech jiné průběhy než vozy konkurence RJ, když jsou z jedné série...

Ale já se ptal, kde byl problém s pojistkou 10A, že se musela dát pojistka s vyšší hodnotou. To, že tady popisuješ, co bylo na starých B vozech je sice hezké, ale je to úplně mimo mísu. Tady se řeší vozy exOeBB, které jsi tady kritizoval a teď nějak ne a ne odpovědět. Jelikož ty vozy znám od dvojkolí až po snímač energetické potřeby na střeše, tak by mě opravdu zajímalo, jak to bylo s tou pojistkou a kde byly ty špičky ve výzbroji( v jaké části) při stahovačce...

A to se ani neptám, jak jste řešili údržbu toho VN doppelmotoru kompresoru agregátu klimatizace :)

A díky za případnou reakci...
registrovaný uživatel Honza  mail  
25.01.2017 (16:32)  
M 474 003: Varianta se dvěma "471" samozřejmě existuje, pro Litvu třeba, ale naše to neumí.

Aleš Liesk.: Topení potřebuje nějaký speciální zdroj?
25.01.2017 (13:46)  
Tady se snad řeší rakouské vozy, ale když už jste začali s 471 tak nevidím důvod, proč by elektrický vůz musel fungovat jako řídící. Je snad jedno, zda spojím 471 071 971 971 071 471 nebo 471 071 071 071 071 471, to by ta výzbroj na elektrickém voze neměla poznat rozdíl. A jak by potom fungovala uvažovaná jednotka 671 pro dálkovou dopravu?
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko