..: Necelá padesátka vozů z Rakouska rozšíří flotilu ČD :..

Amz ÖBB Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.

České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.

Zdroj: Železničář


RaPa Poslat mail autorovi | 18.1.2017 (11:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
19.01.2017 (20:47)  
Uvažoval jsem dnes, kolik je vlastně ještě v dálkovce potřeba nahradit "béček" na kmenových soupravách (řešit debéčkizaci posil asi je nyní dost předčasné). Jít na to přes počty vozů ve stavu nemusí být ideální. Opravte mě někdo, když budu mít někde chybu nebo na něco zapomenu:

R5 - 6 souprav, typicky 5 vozů, z toho hytláky již nové = 24
R6 - aktuálně nevím, teoreticky snad už nic, ale nějaký turnusový nárůst budou znamenat Exy
R8+R9 - 15 (?) souprav po 6 vozech základu, z toho hytlák nový, stávající vozy snad ještě dále použitelné na něčem méně významném = 75 vozů (+ cca 50 "pološrotů" výzisk)
R10 - vyřešeno??
R11 - 8 souprav, základ 4 (?) vozy, z toho hytláky vyřešeny = 24 vozů
R12 - 4 soupravy po 3 vozech do SU a 6 souprav po 3 (?) vozech do JE, nyní nového nic = 30 vozů
R13 - snad hotovo?
R17 - 7 (?) souprav po 5 vozech, z toho hytláky OK (?) = 28 vozů
R18, 19 - snad hotovo
R20 - 6 (?) souprav po 6 vozech, nového nic = 36 vozů
R23 - 4 soupravy po 3 vozech, nový ŘV = 8 vozů

Součet 225. Tedy včetně nějakých nepřesností a záloh řekněme 250 ks. Pokud budeme dnešní kmenové části souprav na R9-R15 považovat za "ještě chvíli přijatelné" pro nějakou méně významnou linku (asi R11 - skoro celá trať bez horních rychlostníků a Vmax do 100 km/h, využití převážně úsekové), tak je potřeba nahradit nějakých 200 šrotů.

Aktuálních 47 a očekávaných 50 (za předpokladu, že se z té Budapešti jiných 50 "solidních" zase uvolní) by tedy mohlo vyřešit asi polovinu toho nejpalčivějšího. Mínus to, co "sežerou" nové Plzně. Na druhou stranu zhruba srovnatelné množství by se mělo uvolnit zefektivněním oběhů na Budějovice po dalším zrychlení koridoru, že?
Suma sumárum, pokud v dohledné době ještě někde ČD vyškrábnou dalších 100 ks nějakých těch "rakušáků", kolem roku 2020 se ypsilonky stanou (konečně) raritou.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
19.01.2017 (20:31)  
Jediné co mě na Rakouský Bmz vadí, že jsou to starší vozy. Vím, je to levnější než kupovat něco úplně nového, ale zase u B je to jako vytloukat klín klínem (nahrazuji Žigulíka stejně starým Golfem - ano, ten má klimatizaci, jezdí rychleji a sedadla mají boční vedení) - vůz bude úplně stejně shnilý a stáří vozového parku se nesníží.

Jinak já mám vozy řady B celkem v oblibě (ano jsem blázen vím, že normální cestující tou hrůzou cestovat nechce). Každopádně být ČD, asi bych uvažoval i o tom, že vlak má oproti autobusu mnoho výhod a to třeba, že každý vůz může být jiný. Mě třeba začínají na Expresech a EuroCity chybět vozy bez klimatizace. Nikoho nenapadlo, že jeden vůz by opravdu mohl být bez klimy (ať už pro ty co chtějí mít vítr ve vlasech, pro lidi se psem,...). Neříkám, že to je možné všude (soupravy nad 200 km/h, tam to samozřejmě nelze), ale tam kde to lze by dle mého bylo vhodné hodit vždy jeden oddílový vůz 2. třídy BEZ klimatizace (ne velkoprostor, protože tolik lidí se nedohodne o "průvanu" - velkoprostrory dle mého vždy s klimou).
19.01.2017 (19:56)  
Sim -nebylo by od věci koupit i pár klasických nových vozu ne?
registrovaný uživatel Sim 
19.01.2017 (19:29)  
M 474 003 > jako sorry, ale to, co tu popisujete, je presne pristup ukrajinskeho udernika zvykleho resit vse kladivem. A pokud to nejde, je nutne si vzit vetsi kladivo.
To se pak nedivim, ze vse, co nejde tim kladivem opravit, je podle vas smejd...

Sam pisete, ze nemate adekvatni naradi a misto predepsaneho postupu (= vyresit problem, proc 10A pojistka shorela) volite garazove bastleni (= upravite silnejsi pojistku, ktera tam nesmi byt). Je to prakticky stejny postup, jako kdyz v autoservise pri rozsviceni "zlute ponorky" misto vyreseni problemu jen odpoji draty ke kontrolce vedouci ... a je "vyreseno".

ondřej > jo, jako samosebou neni to malo ... ale proste uz to neni 80% flotily dalkovych vozu, jako donedavna. A i kdyz v tomhle byvam zpravidla skepticky, nove vozy modri porizuji. "Jen" to nejsou vesmes samostatne vozy, ale soucast jednotek - napr. Railjetu.
19.01.2017 (15:55)  
10A pojistka-

Měl jsem k dispozici pouze digitální multimetr čínské výroby. "Staticky" všechno odpovídalo, podle výsledků měření čínským multimetrem pojistka neměla vypadávat, přesto vypadávala. 13A pojistka tam mechanicky nešla, ani nesměla, takže jsem si jí musel v dílně upravit rozbrušovačkou. Mezitím jsem skříň topení musel zavřít, protože ostatní vozy musely topit, a kolem se pohybovali plniči vody s hadicemi. Ta pojistka nebyla od kaloriferu, ale od ovládacích obvodů.

Pokud se chce někdo se mnou podělit o další zážitky na Praha Smíchov severní nástupiště, ať nechá vzkaz.
19.01.2017 (15:54)  
Sim-furt eště 371 beček to je dost ,modříí už ani nové vozy kupovat nebudou co?Spíš se nakoupí jednotky.Za to mužou 90-táá léta to se nekopilo nic nového.
19.01.2017 (13:32)  
M 474 003 >
Pokial my vyrazi 10A poistku, nebola by uloha skorej zistit, precom mi vyraza 10A poistku a nie pchat tam silnejsiu. Nakoniec sa mozete dopracovat ku klincu namiesto poistky.

K tej konstrukcii. Znamy robil elektrikara v ZOS-ke a prerabali lokomotivy. Obcas stal pred ulohou, ako pretiahne zvezok kablov o priemerom 10 cm cez 3 cm dieru v prepazke. Pricom vsetko bolo presne podla vykresov. Ten zvezok mal ist cez to miesto a aj diera bola navrtana presne podla vykresu
19.01.2017 (13:16)  
Sim-

Pokud chceš spravedlivě vyměnit pojistku 10A za pojistku 10A a až v připadě neúspěchu tam dát 13A tak nezbyde, než otvírat a zavírat skříň několikrát. Pokud by vůz nebyl šrot, a nevyžadoval péči jako kojenec, tak bych se taky nerozčiloval nad nepřístupností některých částí. Tady je to asi samý ekonom a programátor, zřejmě tu není nikdo, kdo někdy držel šroubovák, tak potom takové názory. Ani u auta nerozhoduje, kolikrát musím pod kapotu, i kdybych tam lezl jednou ročně, tak má být přístup bezproblémový.
registrovaný uživatel Sim 
19.01.2017 (13:08)  
ondřej > ono to zas neni tak strasny ... podle vagonwebu disponuji modri v soucasnosti:
61 kusu B256
260 kusu B249
50 kusu Bd264
... celkem tedy 371 kusu "becek", bez ohledu na stupen modernizace (dehumusace). Z puvodniho poctu 816 kusu tedy zustalo v puvodni koncepci nejakych 45%. Coz sice porad neni malo, ale na stranu druhou, je to zaroven cca polovina vozu druhe tridy pro dalkove relace, kterymi modri disponuji, coz beru jako pomerne solidni uspech. Zvlast v situaci, kdy jeste pred par lety se clovek mohl slusne svezt jen na nekolika malo prestiznich relacich, dneska to bude odhadem polovina dalkovych vykonu (= neco z modernich vozu dela trvale vyrovnavky v cizine, ale zase pocitam s tim, ze koprivove "zalohy" se budou skladat spis z techtle k vyrazeni vhodnych becek, nez z emzet).
19.01.2017 (12:49)  
Jen škoda že těch vozu není víc , než se zbavíme vozu řady B eště to potrvá.To samé vozu 021,451,460 a 560 a většiny 810 protože jsou to šroty a v roce 2017 na železnici nemají co dělat.
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko