..: Rakousko objednalo jednotky Talent 3 :..

Talent 3, foto: Bombardier TransportationBerlín — Dne 27. prosince 2016 byla podepsána rámcová smlouva mezi výrobcem kolejových vozidel Bombardier Transportation a Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) na dodávku elektrických jednotek Talent 3, jejichž vývoj byl oznámen na veletrhu Innotrans. Rakouské dráhy zaplatí za nové vlaky celkem 1,8 miliardy eur. Předmětem rámcové smlouvy je dodávka až 300 elektrických jednotek v několika variantách, určených pro regionální i meziregionální dopravu. Současně s rámcovou smlouvou byla podepsána rovněž první objednávka na nové Talenty – 21 vlaků o délce 100 metrů, které budou dodávány od roku 2019 a budou nasazeny do provozu na regionálních vlacích v regionu Vorarlberg a sousedních zemích. Hodnota této zakázky činí 150 milionů eur.

Talent 3, foto: Bombardier Transportation Talenty 3 jsou konstruovány pro maximální rychlost 160 km/h pro regionální dopravu; novinkou budou jednotky s maximální rychlostí 200 km/h, určené pro meziregionální provoz. Oproti předchozím generacím Talentů mají nové soupravy širší dveře a nižší podlahu, což umožňuje zrychlit odbavování cestujících. Samozřejmostí je plnění norem TSI a vybavení zabezpečovacím zařízením ETCS. Vlaky mají být rovněž schváleny pro provoz v okolních zemích. Oproti předchozím generacím Talentů budou mít širší skříň, což umožní zvýšení přepravní kapacity. Jednotek Talent bylo již vyrobeno 1400 kusů v motorové i elektrické verzi; jsou nasazeny u různých dopravců nejen v Evropě, ale i v Kanadě. Samotné ÖBB již provozují celkem 187 vlaků první generace.

Zdroj: Tisková zpráva BT, Railway Gazette


Jiří Bajer | 12.1.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
12.01.2017 (9:23)  
Všimněte si, že ÖBB nakupují vozidla ve velkém. A dokonce to teď vypadá, že tendry nejsou "na míru" jednotlivému dodavateli.

Obecně je lepší dostatečně dlouho, soustavně a důkladně vyhodnocovat žádané (funkční, technické i "komfortní") vlastnosti vozidel, včetně zapojení cestujících do hodnocení/návrhů, přidat k tomu rozhraní na IS a rozumnou unifikaci relevantních částí s již existujícími či plánovanými novými vozidly a pak v klidu zpracovat požadavky a následně soutěžit ve větším měřítku (stovky ks). Bohužel se to u našeho velkého dopravce nepovedlo...
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
12.01.2017 (6:20)  
... po zkusenostech s Talent 2 mohu Rakusanum jenom závidet a Bombardieru blahoprát.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko