..: Rakousko objednalo jednotky Talent 3 :..

Talent 3, foto: Bombardier TransportationBerlín — Dne 27. prosince 2016 byla podepsána rámcová smlouva mezi výrobcem kolejových vozidel Bombardier Transportation a Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) na dodávku elektrických jednotek Talent 3, jejichž vývoj byl oznámen na veletrhu Innotrans. Rakouské dráhy zaplatí za nové vlaky celkem 1,8 miliardy eur. Předmětem rámcové smlouvy je dodávka až 300 elektrických jednotek v několika variantách, určených pro regionální i meziregionální dopravu. Současně s rámcovou smlouvou byla podepsána rovněž první objednávka na nové Talenty – 21 vlaků o délce 100 metrů, které budou dodávány od roku 2019 a budou nasazeny do provozu na regionálních vlacích v regionu Vorarlberg a sousedních zemích. Hodnota této zakázky činí 150 milionů eur.

Talent 3, foto: Bombardier Transportation Talenty 3 jsou konstruovány pro maximální rychlost 160 km/h pro regionální dopravu; novinkou budou jednotky s maximální rychlostí 200 km/h, určené pro meziregionální provoz. Oproti předchozím generacím Talentů mají nové soupravy širší dveře a nižší podlahu, což umožňuje zrychlit odbavování cestujících. Samozřejmostí je plnění norem TSI a vybavení zabezpečovacím zařízením ETCS. Vlaky mají být rovněž schváleny pro provoz v okolních zemích. Oproti předchozím generacím Talentů budou mít širší skříň, což umožní zvýšení přepravní kapacity. Jednotek Talent bylo již vyrobeno 1400 kusů v motorové i elektrické verzi; jsou nasazeny u různých dopravců nejen v Evropě, ale i v Kanadě. Samotné ÖBB již provozují celkem 187 vlaků první generace.

Zdroj: Tisková zpráva BT, Railway Gazette


Jiří Bajer | 12.1.2017 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PN  mail  
17.01.2017 (2:38)  
CART: No, pokud vím, tak toto je snad první podobně velká zakázka ÖBB pro někoho jiného, než Siemens. Zatím od jiných výrobců nakupovalo ÖBB jen v malém a jen aby se neřeklo, že upřednostňují Siemens. Ale jak vidět, časy se v Rakousku mění. Tak snad se něco změní i v té naší české žumpě a Škodovka o své výsadní postavení brzy přijde.
12.01.2017 (17:41)  
Michal Drábek:
Ale prosím Vás, my to u nás umíme daleko lépe. Nejdříve je potřeba objednat sérii několika málo vozidel nejlépe s nějakým hodně nestandartním požadavkem, aby se do VŘ mohlo přihlásit co nejvíc uchazečů. Následně je potřeba doobjednávat vlaky po pár kusech s extrémně krátkou dodací dobou, abyste cenu dostal co nejníže.
Sice nemáte kvalitní vozidlo za slušnou cenu, ale zato mate široké dveře, 1. tř. v každém voze a navrch třeba superhlučnou klimatizaci. Takhle se nakupují vlaky, ne jako ti vaši Rakušáci ;-).
registrovaný uživatel CART 
12.01.2017 (15:08)  
MICHAL DRÁBEK - jen bych podotknul, že předchozí várka obdobných vozidel byla od Siemensu...
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
12.01.2017 (14:25)  
Jiří Bajer: tak to jsem rád, ono z bývalé Vagónky Česká Lípa příliš mnoho zpráv neprosákne...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
12.01.2017 (14:11)  
pro ythomas_ct:

To máte jedno, v rámci "nesití na míru" bych si od Skody Transportation nic nekoupil (lze-li, ani bych je nezval do souteze) a v MuN bych s EC nezastavoval... :-)
12.01.2017 (13:32)  
Ad bartik09:
...ale zato jsou drazsi.
Opravdu? Mně prostým podílem hodnot 150 mil. EUR a 21 vlaků vychází v přepočtu nějakých 193 mil. Kč za jednotku (která je zřejmě ekvivalentní hypotetickému čtyřvozovému panteru), přičemž dvousystémové RegioPantery údajně stály 137,5 mil Kč za soupravu. Při rámcové smlouvě na 300 ks bych tedy čekal trochu jinej Sparpreis... ;-)

Ad Michal Drábek:
A dokonce to teď vypadá, že tendry nejsou "na míru" jednotlivému dodavateli.
Jenom aby! V článku se píše, že: Oproti předchozím generacím Talentů mají nové soupravy širší dveře... :-)

Ad Jiří Bajer:
Oproti předchozím generacím Talentů budou mít širší skříň, což umožní zvýšení přepravní kapacity.
Prosím Tě, o kolik mm můžou mít T3 oproti T2 širší skříň, aniž by se Bombardier dostal do kolize s obrysem pro vozidla? Neočekávám více než jednotky cm, a tudíž zvýšení přepravní kapacity (pokud nedojde k většímu "nahečmání" sedadel do interiéru, jako např. u Desira ML pro ÖBB, kde jsem měl na INNO problém vměstnat nohy) asi nijak zázračné být nemůže...
12.01.2017 (12:53)  
Rabíne, výrobně se na tom určitě budeme podílet, neboť skříně Talentů - počínaje druhou generací - pocházejí z České Lípy ;-) Tento měsíc budou vyrobeny první díly.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
12.01.2017 (12:26)  
Vedí, voni Rabin, Rakousko si umí poradit, i kdyz Siemens "zablajznul" VA Alpin :-)

(Aneb, nezbývá mi nez dodat: "Es lebe unser Kaiser FJI!")
12.01.2017 (10:16)  
Hmmm, vlaky od skodovky mozna nejsou tak dobry jako tyhle Talenty, ale zato jsou drazsi. Ale co OBB, kdo chce kam, pomozme mu tam...

Michal Drábek: Bohužel se to u našeho velkého dopravce nepovedlo
Ono se taky neni co divit, kdyz poslednich 15 let kdejakej Lojza, od premiera pres ministra az po hejtmany, vyhrozuje, ze se budou delat tendry na jednotlivy trate (protoze Svycarsko taky).
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
12.01.2017 (10:16)  
Kdybychom v roce 1918 nerozbili monarchii, mohli jsme to tu mít a podílet se na tom, a to nejen projekčně, ale nejspíš i výrobně... :)
Je vidět, že ÖBB postupují koncepčně, bez ohledu na momentálně vládnoucí garnituru...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko