..: Posilové vlaky ČD rozšíří nabídku před Vánocemi i po nich :..

843 + 810, Semily - Železný Brod, foto: Petr Lux Praha — Poslední dny před vánočními svátky jsou na železnici každoročně ve znamení zvýšeného zájmu o cestování vlakem. Dopravci zvyšují kapacitu svých spojů přidáním posilových vozů na významných linkách dálkové dopravy. České dráhy letos ve své tiskové zprávě uvádí, že k posílení souprav o stovky míst ve dnech 21. – 24. prosince dojde zejména na těchto linkách: Praha – Přerov, Praha – Valašské Meziříčí – Žilina, Praha – Ostrava – Žilina, Praha – Brno a Praha – Košice (noční vlaky).

Posilové vozy se ale objeví i na dalších rychlíkových relacích. Pro zvládnutí návalů cestujících vypravují ČD posilový expres na trase Praha – Bohumín (Ex 10069) s odjezdem z Prahy 22. a 23. prosince 2016. Nasazena bude dvojice příměstských jednotek CityElefant, které dohromady nabídnou kapacitu okolo 600 míst k sezení. V opačném směru z Bohumína do Prahy (Ex 10070) pak pojedou posilové expresy po Novém roce, a to 1. a 2. ledna 2017.

Ex 10069
Stanice Příj. Odj.
Praha hl.n. 15:26
Praha-Libeň 15:32 15:33
Kolín 16:03 16:05
Přelouč 16:20 16:24
Pardubice hl.n. 16:32 16:34
Česká Třebová 17:09 17:10
Zábřeh na Moravě 17:32 17:38
Červenka 17:53 17:54
Olomouc hl.n. 18:06 18:08
Lipník n.Bečvou 18:30 18:35
Hranice na Moravě 18:45 18:46
Suchdol n.Odrou 18:59 19:00
Studénka 19:08 19:09
Ostrava-Svinov 19:20 19:22
Ostrava hl.n. 19:28 19:30
Bohumín 19:38
Ex 10070
Stanice Příj. Odj.
Bohumín 16:33
Ostrava hl.n. 16:41 16:43
Ostrava-Svinov 16:49 16:51
Studénka 17:01 17:02
Suchdol n.Odrou 17:09 17:10
Hranice na Moravě 17:22 17:23
Olomouc hl.n. 17:50 17:52
Zábřeh na Moravě 18:14 18:15
Česká Třebová 18:37 18:38
Ústí n.Orlicí 18:47 18:52
Pardubice hl.n. 19:21 19:23
Kolín 19:44 19:51
Praha-Libeň 20:20 20:22
Praha hl.n. 20:27

Soupravy na trati Praha – Ostrava obvykle v předvánočním čase posiluje i soukromý dopravce RegioJet. Letos se ale v souvislosti se spuštěním provozu žlutých vlaků z Prahy do Bratislavy a Strarého Města (přes Břeclav) dostal do svízelné situace. Kvůli nedostatku vozů nemůže RegioJet tento rok nabídnout rozšíření kapacity souprav v takové míře jako v jiných letech a po vyprodání kapacity jsou cestující odkázáni na vlaky Českých drah. Mediální pozornost v uplynulých dnech vzbudily i ceny jízdenek u Leo Expressu, které se v předvánočním čase vyšplhaly do závratných výšek.

Na závěr tak nezbývá nic jiného, než cestujícím pro příště doporučit včasnou rezervaci míst.

Zdroje: iDnes.cz, České dráhy

Přílohy: JŘ posilových expresů ČD


David Valouch | 22.12.2016 (22:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Vávra 
27.12.2016 (11:53)  
V článku je chyba. Vlak Ex 10070 nejede 2. a 3.1., ale 1. a 2.1. Viz příloha.
RaPa  Poslat autorovi email
27.12.2016 (19:09)  


Díky za upozornění, chybu jsme opravili.
23.12.2016 (22:46)  
Martin 99

Zanedbaná údržba je u všech barev. U jednotek 471 jsou ty tlumiče nepovedené už z výroby, takhle to poskakovalo už nové. Zřejmě je špatně navržený celý podvozek.
23.12.2016 (21:37)  
Radek Papež: Jak se tak dívám, tak na adrese http://provoz.szdc.cz/grappnv/ je vcelku přehledná mapa v testovacím provozu.
Před cca rokem běžela na stránkách SŽDC aplikace, která vyžadovala MS Silverlight, což znamenalo omezení na operační systém Windows nebo iOS (Apple). Jinak řečeno majitelé chytrých telefonů s Androidem byli ... inu ve šturcu, pospolu s poněkud exotickými Tučňáky (Linux).
Je fajn vidět, že se ledy hnuly a SŽDC vywebila něco, co je nezávislé na platformě, neboť Androidích telefonů je většina. Za to jim patří dík. Konečně!
23.12.2016 (20:41)  
Jak píše Jackub, bouře ve sklenici vody. Jeden vlak navíc + nějaký přidaný vůz u pár dálkových vlaků jedoucích ve "špičku". Což v rámci celkového počtu spojů ČD je mizivé procento, spíš setiny procenta. Většina vlaků - mimo ty ve špičku - jezdí poloprázdné, takže i teoretické zvýšení počtu cestujících o 25% v pohodě poberou.
V reálu je zvýšený zájem hlavně na trase z Prahy, popřípadě z jiných velkých měst. Ale i v tuto dobu platí, že u drtivé většiny rychlíků z Prahy dojde podstatnému vyprázdnění v Kolíně a následně v Pardubicích...

JiP: vyklepané tlumiče u vlaků ČD? To není možné, vždyť od M 474 003 se pravidelně dozvídáme, že zanedbaná údržba je pouze u žlutých... :-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
23.12.2016 (19:00)  
Trakia: Na Grappu je, jede tam 471.071 a 471.064, včas.
registrovaný uživatel Trakia 
23.12.2016 (17:43)  
Zajímavé,ten posilák není na Babitronu...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.12.2016 (16:25)  
Znovu pro Martin Hochman:

Krome "sitových odvetví" muze VSE fungovat bez podílu státu. Docela verím, ze mi muj soucasny zivot invalidního duchodce nezávidíte, ale dokud jsem byl pracovne cinný, tak jsem zacatek i konec výkonu práce URCOVAL, nebo jsem se na nem dohodl. Zivot mne naucil nejen si cestu naplánovat, koupit místenku a vlastne jsem si i zvolil i místo bydliste. Ani k té Vámi uvádené "velké cásti lidí" skutecne jaksi nepatrim (a ani nechci).

PS: Do "prumyslového predmestí" druhdy zemského mesta Opavy jiz opravdu jezdit nemusím.
registrovaný uživatel JiP 
23.12.2016 (16:15)  
Me by spise zajimalo, jak ty elefanty jely. Predpokladam ze se rozjely i na onech bajnych 140 km/h. Ja jenom ze moje zkusenost je takova, ze na drtive vetsine elefantu jsou totalne vyklepane a nefunkcni tlumice a pri rychlostech nad 100 km/h jich vetsina skace vic, nez 30 let stare Bcko.
registrovaný uživatel mmv 
23.12.2016 (15:35)  
pro Martin Hochman:
a jak by jste si to přál ??? aby kvůli Vám a pár dalším ... stát objednal vlak o deseti vozech z horní dolní do dolní horní jenom proto, že by měl předpokládat, že vy, nebo ještě pár "jako vy" tam budete potřebovat jet ??? a když státu hodíte klacek pod nohy, protože zrovna a jako náhodou Vy a pár ... dalších zrovna do dolní nepojedete, tak ten vlak pojede prázdný tak JÁ to mám za vás zatáhnout ???? když budu potřebovat jet z horní dolní, do dolní horní tak si budu muset holt spočítat má dáti - dal (měl dostat - nedal), a když to jinak nepůjde, vezmu i toho taxíka
23.12.2016 (14:40)  
Pro Stoupa:Podle mě veřejná doprava prostě nemůže dobře fungovat bez podílu státu (kraje apod.). Ani vám nezávidím váš život, ve kterém přesně víte, že jednání, pracovní výkon, návštěva apod. skončí přesně ve 14:00 23.12. a proto si můžete již 1.6. zakoupit jízdenku s místenkou na vlak ve 14:45 za rozumnou cenu. Ovšem já ani velká část lidí to takto prostě nemá. Nehledě na to, že stačí, aby vám v tom vašem přesném plánu něco vybouchlo a pak budete odkázán pouze na volnou kapacitu. Ovšem ta jaksi ve vašem plánování nemá místo. Tak co potom? Vezmete si hypotéku a pojedete z Brna do Ostravy taxíkem? A jak to asi dopadne s cestujícími, kteří by chtěli jet veřejnou dopravou i spoje by jaksi byly, jen v nich není místo? Příště pojedou víte čím?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko