..: PF 2017 :..

PF 2017 ŽelPage, foto: Chary, topičVážení cestující a přátelé železnic, milé čtenářky, milí čtenáři,
sotva jsme si začali zvykat na nový jízdní řád, máme nejen na českých i evropských železnicích nový rok a příležitost k bilancování a výhledům. A že to nebyl zrovna rok beze změn. Před několika dny jste mohli zhlédnout výběr fotografií, připomeňme si tedy v malém výběru, u čeho všeho jsme byli na poli osobní dopravy a co nás čeká letos.

Co se stalo vloni:

  • SŽDC poprvé nevydala úřední knižní jízdní řád v tištěné podobě. České dráhy vzniklou situaci využily, práva k JŘ zakoupily a ve stejné (=své) prodejní síti začaly distribuovat nápadně podobnou, ale dodatečně upravenou verzi bez vlaků nevítané konkurence. Situace zůstala nezměněna i v roce 2017.
  • České dráhy zrušily možnost vrácení jízdenky z e-shopu v den platnosti bez srážky na kredit. Dodnes v tomto trpí silnou konkurenční nevýhodou oproti ostatním dopravcům.
  • Společnost Arriva vlaky začala jezdit na vlastní riziko mezi Prahou a Benešovem a do Trenčína.
  • SŽDC převzala po dlouhých jednáních od ČD cca 1500 výpravních budov a asi 300 zaměstnanců.
  • Ústecký kraj objednal u několika dopravců několik víkendových turistických linek po dobu celé turistické sezony. Z důvodu neshody se SŽDC se to však doposud nepodařilo na tzv. Kozí dráze Děčín – Telnice.
  • České dráhy i podruhé v létě podpořily turistiku na Šumavě linkami návazných autobusů ČD Šumava.
  • České dráhy rozjely pod značkou ČD Nostalgie nově zážitkový provoz na trati Tábor – Bechyně.
  • RegioJet v září oslavil 5 let provozu vlaků v ČR.
  • LEO Expres oznámil nákup čínských vlaků.
  • SŽDC vypovědělo nájemní smlouvu Grandi Stazioni, to muselo předat zpět hlavní nádraží v Praze.

S čím vstupujeme do roku 2017:

  • Ministerstvo dopravy prosadilo jednotně své označování dálkových linek vlaků.
  • České dráhy znovu výrazně omezily skupinovou slevu, kterou je nově nutné nahlásit a uhradit předem.
  • Ministerstvo dopravy objednalo na trase Praha – České Budějovice u ČD tzv. expresní vrstvu vlaků.
  • RegioJet zavedl tři páry dodatečných spojů mezi Prahou a Brnem, z nich dva jezdí až do Bratislavy. Přidělení kapacity je stále předmětem sporů.
  • Mezi Prahou a Olomoucí byl zaveden pásmový provoz vlaků linek Ex2 a R18, kdy jedna zastavuje v rychlíkových stanicích před a druhá za Českou Třebovou.
  • Motoráčky Arriva vlaky vyjíždí nově do Trenčína nejen jednou za víkend, ale jezdí častěji do Benešova a nově i na víkend do Nové Pece.
  • Mezi Plzní a Mostem na lince R16 vyjel na vlacích objednávaných Ministerstvem dopravce GW Train Regio. Jde o zadání „z ruky“, kterému předcházela zrušená soutěž.
  • Arriva Morava předala osobní dopravu na Železnici Desná dopravci České dráhy, který zde na objednávku Olomouckého kraje zajišťuje přímé vlaky z Koutů až do krajské metropole.
  • Noční vlaky německých drah DB skončily a s nimi po letech i vlaky CNL přes Děčín. České dráhy však obnovily noční spojení s Curychem přes České Budějovice a Linec.
  • Švýcaři spustili provoz Gotthardského patního tunelu. Nesporný stavařský úspěch sice narazil na provozně-technologické obtíže, to však Švýcarům radost z nového tunelu vzít nemůže.

Co nás pravděpodobně čeká v roce 2017, případně později:

  • Ministerstvo dopravy chystá objednávku tzv. expresní vrstvy vlaků i na trať Praha – Plzeň.
  • Jihočeský kraj chystá předání provozu sítě šumavských lokálek dopravci GW Train Regio.
  • Ministerstvo chystá s dopravci jednotný železniční tarif. Lze ale důvodně očekávat, že pro většinu cestujících bude jeho výše a možnosti slev zklamáním a půjde spíše o formální krok k možným soutěžím na dopravce než o reálnou alternativní nabídku k současným tarifním nabídkám jednotlivých dopravců.
  • Vznikne nový Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře a vyřeší vše, co naše dopravce v oblasti kapacity dráhy trápí :-)
  • Bude finišovat OPD2, budou se snad nakupovat nová vozidla, otevírat nové stavby.
  • České dráhy slibují novou verzi úspěšné aplikace Můjvlak. Můžeme se těšit na řadu vylepšení, na některých jsme se mohli i společně podílet. Verze pro Windows Phone to ale nejspíš nebude.

Jsme rádi, že jsme těmito hektickými kroky mohli projít i s Vámi. Věříme, že ŽelPage stále má čím doplnit prostor. Že bylo, je a bude o čem psát, co fotit a o čem referovat. Dovolte mi, abych nyní poděkoval všem, kteří ŽelPage v roce 2016 tvořili, podpořili a navštívili. Budeme rádi, když u toho budete s námi i v roce 2017 a do naší dobrovolnické práce se třeba zapojíte i aktivně, máme stále plno námětů, co je třeba zlepšovat.

Přeji Vám nejen do roku 2017 hodně radostí, úspěchů a pevné zdraví a těším se na shledání, ať už ve vlaku, ve veřejné dopravě, na ŽelPage i jinde.

Zdeněk Michl, předseda Spolku ŽelPage


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 1.1.2017 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky ŽelPage

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


17.02.2017 (14:28)  
paulistacharlesloancompany je ovdje da vas od svih vaših financijskih teškoća, ovdje ćemo vam ponuditi kredit s 2% kamatne stope. Naši kredita varira od $ 5000 USD do $ 50, 000,000, Također posuditi u američkim dolarima i eurima i svaki drugi valute u svijetu !! Kontaktirajte nas već danas putem e-maila; (Paulistacharles@gmail.com)

Mi smo certificirani, pouzdan, pouzdan, učinkovit, brz. primjenjuju se sada i ostati blagoslovljen. Vaš kredit je osiguran i vaša pobjeda je 100% zajamčeno. Vaše zadovoljstvo je naš prioritet i dinamičan. Kontaktirajte nas još danas.
(Paulistacharles@gmail.com). Hvala vam i Bog vas blagoslovio.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
07.01.2017 (21:24)  
Opavil bych rok, co se týká jízdních řádů vydávaných ČD: "Situace zůstala nezměněna i v roce 2017" na "Situace zůstala nezměněna i v roce 2016"
registrovaný užívateľ CART 
04.01.2017 (13:48)  
JIRI VOSECEK, DALE COOPER - kolik těch lidí bude těžko říct, ale noční vlak s příjezdem v poledne je prostě kravina. Tuplem když zbytečně stojí v Linci hodinu a půl a pak jede až na hranice jako zastávkový... Já chápu, že pro Rakušáky je tohle spojení nezajímavé a absolutně podružné, ale co je moc to je moc...
02.01.2017 (11:46)  
Nepříjemné pro spící cestující do Prahy, pozdní příjezd do Prahy.
Dovolím si tu větu trochu poupravit:
Nepříjemné pro všechny čtyři spící cestující do Prahy, pozdní příjezd do Prahy.
02.01.2017 (9:47)  
Noční spojení s Curychem - je hodně škoda že v Rakousku to staví ráno ze Linzem v každé díře. Nepříjemné pro spící cestující do Prahy, pozdní příjezd do Prahy. Zasloužilo by to pořádně pročistit.

Dělat z nočního spojení spěšný vlak je hloupost.
01.01.2017 (14:52)  
K té výrazně omezené skupinové slevě bych ještě doplnil, že ČD a.s. neprodloužily smlouvu s GWTR a.s. (důvod nechť si každý už domyslí) a nebudou uznávat vybrané síťové jízdenky ČD ve svých vlacích.
http://www.gwtr.cz/files/editor/files/S%C3%AD%C5%A5ov%C3%A9%20doklady%20%C4%8CD_01_01_2017.pdf
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
01.01.2017 (12:42)  
Dekuji prevelice za Novorocní clánek! Jakoz i prehledný, strucný a správný prehled událostí 2016 - 2017.

Nedospusim si "rejpnutí": aneb "od minulosti spejme zpátky". Stát je opravdu ten nehorsí vlastník práv. To není pochlebování dnesním soukromníkum a nevztahuje se na "sítová odvetví". Jen konkurence dokázala pozvednout i výkon tzv "národního" dopravce CD.. :-)

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko