Praha (aktualizováno 12.12. 20:07) – Počínaje dneškem jezdí vlaky v České republice podle nového jízdního řádu. Pokud jste si zakoupili knižní jízdní řád vydávaný Českými drahami, možná se vám zdá, že není úplný. Takzvaný národní dopravce si totiž stejně jako loni u Správy železniční dopravní cesty objednal tabulky jízdního řádu bez komerčních vlaků provozovaných jinými dopravci, tudíž v bibli šotoušů spoje RegioJetu, LEO Expressu, Arrivy vlaky a Slezských zemských drah jednoduše nenajdete. Aby byl váš výtisk opět kompletní, připravte si tiskárnu, nůžky, lepidlo a pevné nervy. I letos přinášíme doplnění jízdního řádu, které pro vás tentokrát připravil náš čtenář Jan Táborský. K zaslaným přelepkám dodává: „Vzhledem k tomu, že České dráhy v JŘ 2016/17 nezměnily svůj přístup a nezahrnuly do knižního JŘ soukromé dopravce (a já jim to nezazlívám, jen se s tím nehodlám smířit), vytvořil jsem přelepky pro doplnění těchto dopravců. Tyto přelepky vám nabízím ke zveřejnění na ŽelPage, neboť se domnívám, že se najdou i jiní, kteří by si rádi doplnili soukromníky do KJŘ.“
>> Stáhnout doplnění JŘ 2017 <<
Aktualizováno 12. 12. 2016 20:07 – pokud jste si soubor stáhli před aktualizací, stáhněte si prosím novou verzi (drobné opravy chyb).
I v novém železničním roce vám přejeme šťastnou cestu vlakem, ať už je jeho barva jakákoliv!
Já většinu cest hledám v KJŘ. Hlavně proto, že IDOS dost věcí najít neumí a často najde nesmysly - zvlášť při okružních nebo výletních jízdách. A přepínat mezi jízdními řády v pdf je nepohodlné, když hledám delší trasu - v knížce si můžu prsty založit několik tratí a jednoduše mezi nimi listovat (někdy teda prsty nestačí :) ).
A také u počítače trávím plno času, tak jsem rád, když můžu mít něco v papírové podobě - někam si sednout nebo lehnout a pohodlně plánovat cestu bez počítače. Například v létě jsem byl ve Francii a smysluplnou cestu po méně významných tratích jsem, po dlouhém zkoušení možností, naplánoval jen díky papírovému evropskému jízdnímu řádu, který jsem si koupil. S pomocí vyhledávačů se skoro nic najít nedalo, když každou cestu vyhledá s TGV přes Paříž, i když je to několikrát dál (ona přímá cesta zase několikrát déle trvá).
Kdyby tam zobrazili, že si máte koupit osla a cestu absolvovat na onom koupeném oslu, tak to má stejnou váhu jako to, že uvedli pouze žluté vlaky.
Cvičení: 1) Otevřete gůglmapy:
https://www.google.cz/maps/
2) Klikněte na modrý čtvereček se zahnutou šipkou "Trasa".
3) Zadejte třeba trasu "Brno - Pardubice".
4) Klikněte na ikonku vlaku/autobusu.
Síla, co?
Ale já jsem nic o zlém ČD nepsal. Naopak, jako bývalý zaměstnanec ČD a fanda železnice se ČD vždy snažím zastat, pokud tedy jsou v právu. Jen jsem si celá léta myslel, že železnice tady je pro cestující a tak jsem se k nim také vždy choval. Jenže teď jsem zjistil, že tomu tak není. Člověk se učí celý život, i na stará kolena. Já vím, že těch, co si kupují knižní JŘ, je čím dál tím méně, ale pořád tu jsou. Ne každý má chytrý mobil a ne každý je otrokem mobilu. Jen mě mrzí, že není žádný orgán, který by vydával JŘ jako kdysi, takže se spíš jedná o nostalgii. A přít se o tom, proč je současný JŘ takový, jaký je, tak to je pod mou úroveň. Jednoduše jsem to vyřešil vlepením soukromých dopravců do stávajícího a jsem spokojený. Kdysi se 3x ročně dolepovaly změny a nikomu to nevadilo.
Pokud ve Švýcarsku soukromník vydá vlastní JŘ tak jsou na něm navíc maximálně přípoje ve styčných stanicích, celostátní JŘ vydávají SBB a obsahuje všechny švýcarské tratě protože tam neexistuje trať na které by si konkurovali dva a více dopravců.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.