..: ČD a GWTR si nebudou uznávat jízdenky na trati z Plzně do Mostu :..

Motorová jednotka GW Train Regio, foto: GW Train Regio, a.s.Plzeň — Neděle 11. prosince bude dnem, kdy poprvé vyjede soukromý dopravce na státem objednávanou rychlíkovou linku. Jak již asi správně tušíte, jedná se o linku z Plzně do Mostu a dopravce GW Train Regio. Na 139 kilometrů dlouhou trasu se vydají čtyři páry vlaků vedené rekonstruovanými jednotkami řady 628 z Německa, doplněné o další pár vlaků v neděli večer. Jenže právě příklad nástupu soukromého dopravce na tuto trasu ukazuje, jak přesně nemá otevírání trhu ze strany státu vypadat. Jak můžete vidět v přehledném jízdním řádu, další dva páry rychlíků a osobní vlaky v objednávce kraje totiž budou dále provozovat České dráhy a oba dopravci si navzájem nebudou prodávat ani uznávat jízdní doklady. Problémem jsou i nadále trvající díry v taktu, kdy například z Plzně do Mostu chybí rychlík odjíždějící po osmé hodině ranní.

Rychlík ČD na trati z Plzně do Mostu, foto: Radek TheumerSpekulace o tom, že na lince R 25 nastane od nového grafikonu tak trochu tarifní zmatek, se objevovaly již od doby, kdy Ministerstvo dopravy potvrdilo plán zadat objednávku státních rychlíků soukromému dopravci. Nyní se tyto informace oficiálně potvrdily prakticky ze všech zúčastněných stran: „Dohoda s ČD o vzájemném uznávání jízdenek nebyla uzavřena z důvodu právních překážek stávající legislativy a prozatímní neexistence státního clearingového centra,“ uvedl člen představenstva GW Train Regio Pavel Faugner. Podobně se nechaly slyšet i České dráhy: „Je to důsledkem předčasné liberalizace bez ošetření kritických míst ze strany státu. V důsledku bude cestující poškozen, minimálně v oblasti odbavení, kde není státem zajištěna tarifní integrace, a přesto se již otevírá trh veřejné železniční dopravy,“ uvedla mluvčí státního dopravce Radka Pistoriusová. Ministerstvo dopravy pak na dotazy zaslané naší redakcí do doby vydání tohoto článku nereagovalo.

Částečně vylepšit situaci by nyní mohly alespoň jednotlivé kraje, a to integrací všech vlaků do svých integrovaných dopravních systémů. Ústecký kraj tak již učinil: tarif Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) bude platit ve vlacích všech dopravců v úseku Blatno u Jesenice – Most. Plzeňský kraj pak zatím o podobném kroku uvažuje a na rovinu také říká, kde je v současné době v oblasti uznávání jízdenek mezi dopravci problém: „Plzeňský kraj má zájem na vzájemném uznávání jízdenek, s GWTR jsme o tomto problému jednali, ČD zatím s uznáváním nesouhlasí. S oběma dopravci budeme dále jednat o zařazení do Integrované dopravy Plzeňska (IDP). Vzhledem k tomu, že teprve 21. 11. byla sestavena nová krajská vláda, máme pro ni připraveny variantní návrhy, jak dále pokračovat,“ uvedla jednatelka plzeňského organizátora dopravy POVED Zdeňka Kmochová.

Cestujícím zejména na Plzeňsku tak nezbývá než doufat, že se jak dopravci, tak politici rychle dohodnou, a oni tak budou moci cestovat například na dlouhodobé traťové jízdenky tak, jak byli zvyklí doposud.

Zdroje: GW Train Regio, POVED, Mladá fronta Dnes


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.11.2016 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
02.12.2016 (16:22)  
Yetttti > tak ono je zase vhodny si pripustit, ze i s vypalnym v podobe relativne drahe plackarty do klopidla je celkova cena porad o dost niz, nez o par let zpatky v podstatne natriskanejsich a horsich vlacich ...
02.12.2016 (13:13)  
Do ostravy taky jezdí tři dopravci co 40 minut, ale když ujede Ex nebo EC od ČD, tak musíte stejně čekat dvě hodiny na další totál přeplněný Ex nebo EC od ČD. Žlutý dopravce vás s jízdenkou českých drah nevezme, černý dopravce taky ne a do SC si musíte koupit místenku, která kolikrát těsně před odjezdem stojí 105 Kč/kus, ikdyž v celém vlaku sedí po celou trasu jen 20 lidí.
Je to takhle už pár let a nemám pocit, že by někdo chtěl změnu, tak proč by to tak nemohlo být i z Plzně :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.12.2016 (10:06)  
zese pro (gp):

Ne, ale bylo to v noci a pod zadkem jsem mel sestiválcovou Omegu.

A souhlasím i s tím, ze jako spavne vychovaný cestující vím do kterého vlaku mám nastoupit. (jeste se starat o nejaké tarify, nebo wifinu....):-)
registrovaný uživatel Nechic  mail  
02.12.2016 (9:21)  
(gp): Akorát v případě častého cestování je to značné podražení
registrovaný uživatel (gp) 
02.12.2016 (8:24)  
stoupa: idos říká, že vlakem slabé tři hodiny, mapy, že autem půl druhé přímo a čtvrt třetí přes Prahu. Tos zkoušel zrovna když byl na autodromu sraz Kačen, né? :--)

Jinak teda plačky nad tím, jak nutně potřebuju chodit pozdě mi přijdou dost směšný. Možná jsem stará struktura, odchovaná papírovým tarifem, který pravil, že cestující se má sám starat, aby včas nastoupil do správného vlaku.
registrovaný uživatel zdenda 
01.12.2016 (21:22)  
Minsterstvo dopravy ráčilo odpovědět aspoň po vydání zprávy?
04.12.2016 (13:53)  


Neráčilo :-(
registrovaný uživatel Nechic  mail  
01.12.2016 (19:08)  
zl-driver : já se to taky naučil, ale občas nějaký soukromník překvapí vyšponovanou cenou
01.12.2016 (16:46)  
hortulana 29.11.2016 (18:56) Jakožto pravidelného cestujícího Praha-Brno (ne denně, přesto často) by mě tedy osobně vadilo a dost odradilo, kdyby měl, hypoteticky, nějaké spoje přebrat dopravce, který si by mě neprodal jízdenku takovou, že kdyby mi náhodou daný spoj ujel, tak bych nemohl využít další od jiného dopravce.

No vidíte a na trase Praha - Otrokovice jezdí 3 dopravci, nic si neuznávají, jezdím pravidelně a vždy to nějak udělám. Buď mám dobu jasnou a jedu dopředu známým vlakem / dopravcem nebo řeším aktuálně podle toho jak se mi časově daří. A naučil jsem se nejenom já, ale všichni ostatní. A znám spoustu lidí, kteří se na této trase vybírají vlak podle času, ne podle přepravce.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.12.2016 (16:27)  
pro Tomás Kraus:

dobrý rozbor, ale neúplný. Osobne jsem vyzkousel, ze Plzen - Most je "gumokolem" nejrychlejsí po D5 pres Prahu a dále po D8 az do Lovosic. :-) Bohuzel, vlakem jet je nejpomalejsí
registrovaný uživatel (gp) 
01.12.2016 (15:35)  
Tomáš R.: "tarifní" síťovost jako argument je nesmysl. Autobusáci prodávají nesíťově a všem je to jedno. Cenová optimalizace v tarifu čD častěji volí kombinaci nějaké relační slevy a kousku na dojetí, což jsou dvě jízdenky.
Podstatná je právě konkurence mezi dopravci, protože ta táhne úroveň služeb nahoru.Konečně, je lepší lákat cestující, kteří už na nádraží trefí, než lákat ty, kteří trefí leda do garáže.
Jak moc veřejná doprava "konkuruje" automobilní, vidíme o prázdninách každé ráno. Cestující bez řidičáku vychrupují doma a prázdné tramvaje a vlaky sviští podél popojíždějících ulic a dálnic.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko