..: Novinky v Pražské integrované dopravě na železnici :..

Osobní vlak na lince S9, foto: Ondřej PuszpánPraha — Možnosti využití jízdenek Pražské integrované dopravy (PID) na železnici se v průběhu března a dubna dále rozšíří. Nejvíce se mohou radovat dojíždějící cestující z oblasti Benešovska a Nymburska, kterým se otevře možnost cestování všemi vlaky Českých drah včetně rychlíků na jízdenky integrovaného dopravního systému s možností kombinace například s městskou hromadnou dopravou v hlavním městě. Ke změnám v PID však dochází i mimo vlaky. Od 1. dubna budou například integrovány v oblasti Nymburska také autobusové linky, stejně jako v okolí Sedlčan, Nového Knína, Neveklova a Netvořic na Benešovsku.

Nymbursko

Nově integrované úseky:

  • R10 Praha hl.n. – Poděbrady
  • R22 Nymburk hl.n. – Poděbrady
  • R23 Lysá nad Labem – Poděbrady
  • S2 Stratov – Poděbrady
  • S12 Sadská – Nymburk hl.n.
  • S21, S25 Nymburk hl.n. – Veleliby
  • S31 Nymburk hl.n. – Čachovice
  • R17 Praha-Holešovice – Benešov u Prahy
  • S9 Čerčany – Benešov u Prahy

Rychlík Praha – Hradec Králové, foto: Pavel Dvořák Již od 26. března se budou cestující moci svézt z Prahy do Lysé nad Labem, Nymburka či Poděbrad všemi vlaky na jízdenky Pražské integrované dopravy, a to včetně rychlíků linky R10 (Praha – Hradec Králové). Nově budou integrovány v příslušném úseku také části rychlíkových linek R23 (Kolín – Ústí nad Labem) a R22 (Kolín – Rumburk). Ačkoliv to je pro dojíždějící cestující samozřejmě krokem vpřed, který může vést ke zpopularizování železnice, otázkou zůstává, jestli to nebude negativně působit v podobě přeplněnosti souprav na komfort cestujících v již tak vytížených rychlících z Prahy do Hradce Králové. Pro úplnost připomeňme, že při kombinaci jízdenek PID a tarifu ČD lze jízdenky navázat pouze ve stanici, kde vlak pravidelně zastavuje, u rychlíků tedy např. v Praze-Vysočanech a nikoliv až/už v Horních Počernicích. Kromě zmíněného hlavního směru bude integrována také zbylá část tratě 060 či úsek tratě 071 z Nymburka přes Veleliby do Čachovic.

Benešovsko

Rychlík Praha – České Budějovice, foto: malardNa prvního apríla vstoupí v platnost také možnost cestování na doklady PID na trati 221 v úseku mezi Čerčany a Benešovem. Z Prahy do Benešova půjde kromě osobních vlaků použít jízdenky PID i v rychlících Praha – České Budějovice (linka R17). V Mrači a Benešově u Prahy zatím nejsou instalovány potřebné označovače (ani jízdenkové automaty PID), takže cestování na předem neoznačené jednorázové jízdenky zatím není možné. Ve spěšných vlacích dopravce Arriva vlaky nadále tarif PID očekávaně platit nebude.

Další změny

Osobní vlak poblíž Skuhrova pod Brdy, foto: Martin ChýlePoslední změnou je zavedení možnosti cestování na papírové jízdenky PID pro jednotlivou jízdu také na trati 172 (linka S76) v úseku Zadní Třebaň – Všeradice a 173 (linka S6) mezi nučickou zastávkou a Berounem, a to bez nutnosti jejich předchozího označení jinde. Jelikož v nově zapojených stanicích a zastávkách nebudou instalovány označovače, budou náhradní označení jízdenek provádět vlakové čety. Pro úplnost dodejme, že v těchto úsecích bylo již dříve možné cestování na předplatní integrované jízdenky či jednotlivé jízdenky již dříve označené.

Závěrem nutno dodat, že velkým problémem Pražské integrované dopravy zůstává její složitost. V pravidlech se často nemá šanci vyznat ani odborník, natož pak laický cestující. Doufejme, že do budoucna dojde hlavně ke sjednocení a zjednodušení tarifu a přepravních podmínek, aby cestování bylo uživatelsky přívětivější a jednodušší.

Zdroje, kompletní informace: Zpravodaj PID 05/2017 (.pdf)


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.3.2017 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
20.03.2017 (20:40)  
Přesně tak. Co má co někdo do vlaku nastupovat a jezdit v něm. Ošoupou sedačky, ošlapou lino, budou házet odpadky do koše, chodit na záchod a vůbec!
:-)
20.03.2017 (18:14)  
Radek Strnad: Tak. Sp by mely zastavovat vyhradne tam, kde nebude nikdo nastupovat. Aneb: "Otevrel si hospodu, ale chodili mu tam lidi."
20.03.2017 (17:47)  
mlůno: Tak v Ropidu i Českých drahách mají telefon, dá se jim zavolat a zeptat se na to.
A možná ty máš 20. dubna, ale koukám na kalendář a i na net a tam vidím, že je 20. března.
:-)
Registrierter Benutzer mlůno 
20.03.2017 (17:38)  
Dnem 1.dubna mi končí předplatné (už léta si kupuju dvě až čtyři pásma od prahy a poté traťovku do benešova). Proto jsem zavětřil, když asi před měsícem v deníku metro bylo o integraci benešovska, ale podle tehdejších informací bez vlaků (mělo se to týkat autobusů od poříčí). Máme 20. dubna a ROPID na svých stránkách pořád nic kloudného nemá. A abych si koupil 6 pásem (předpokládám, že do benešova to budou dvě) a pak zjistil, že mi jsou k ničemu, to se mi opravdu nechce.
Na rychlíky se těším, pokud to není apríl. Osobně si to nedovedu představit, jak do rychlíku se třema vozy druhé třídy se cestující vejdou (notně to naruší komfort cestování).
Ta arriva vyplňuje dobře mezeru (na trati 221 prostě chybí spěšné vlaky), škoda že není zaintegrovaná. Na druhou stranu, lidé, kteří mají jenom prahu (ne jako třeba já), zaplatí za lístek praha(kolovraty)-benešov u "národního" dopravce 51 korun u arrivy stojí lístek hlavní-benešov jen 50 (do hostivaře o 5 korun míň).
20.03.2017 (16:52)  
Upřímně tedy nevím proč tvořit zrovna v Klánovicích druhou vrstvu, když dojezdová doba Os na Mas. nádr. je 26min, na hl.n. 23min a Sp to má za 15/16 min(ovšem vinou vleklého nástupu v Klánovicích to trvá většinou o nějakou minutku déle). Frekvence výstupu je mizivá.Kvůli 10 minutám mi přijde zbytečné otravovat ty, co chtějí jet z větší dálky o něco rychleji a hlavně ráno alespoň trochu v klidu.
20.03.2017 (11:59)  
Klánovice jednoznačně ano. Když vidím ty davy, co tam vy/nastupují, tak si říkám, že by si K. zasloužily rychlejší vrstvu - a bác ho, už tu máme Sp.
19.03.2017 (22:20)  
M 474 003 : Jo jo, Klánovice ráno, to už je pojem. Nejen v Os. A ten, co vymyslel zastavování Sp vlaků v Klánovicích, to musela být opravdu hlava.A ke klidu nepomáhá ani 1.třída. Kaštani to vůbec nerozlišují, nacpou se i tam, pak přijde průvodčí a následuje divení, že jsou v 1.třídě, neboť jako všude kolem Prahy spoléhají, že tam průvodčí nedojde/nestihne všechny zkasírovat a svezou se zadara s těmi poctivými pitomci, co si to zaplatili. Smysl této zastávky pro Sp vlaky mi tedy opravdu uniká. Snad jen, že by bylo cílem otrávit cestující ze vzdálenějších stanic(pro ně především jsou doufám ty Sp určeny), aby začali jezdit auty.
19.03.2017 (21:26)  
Již od 26. března
Jako na potvoru jedu do Poděbrad o den dříve. ;-)
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
19.03.2017 (14:13)  
pro M 474 003:

Nic nového pod sluncem! Kdysi (asi 1982) mi podniková úcetní spocítala, jak nerozumne utrácím za autobus, v tarifu CSAD, na prejímku litinových rozvadecu v Budyni nad Ohrí. Ze jizda s CSD i s prestupem v Roudnici by byla levnejsí. Byla by, ale nekde bych musel i prenocovat. A rázem byl výpocet nekde jinde... :-)
19.03.2017 (14:02)  
M 474 003: Jo, to že jsme jako národ dobytek nespraví sebelepší politici nebo ČD.
Když někde někdo sedí "na uličníka" (to jest, že sedí na sedadle do uličky a u okna je volno), tak mu slušně, leč jasně řeknu, že bych si také rád sedl a aby mě tam pustil. S otráveným ksichtem kaštan uhne. Tentýž otrávený ksicht vidím, když zase pak vystupuju a uličník musí zase vstávat. Stejně tak, když tam někdo má tašku nebo něco takového. K tomu nepotřebuju průvodčího :)
Jasně, ten tam od toho je, ale líná huba, holé neštěstí :)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko