..: Novinky v Pražské integrované dopravě na železnici :..

Osobní vlak na lince S9, foto: Ondřej PuszpánPraha — Možnosti využití jízdenek Pražské integrované dopravy (PID) na železnici se v průběhu března a dubna dále rozšíří. Nejvíce se mohou radovat dojíždějící cestující z oblasti Benešovska a Nymburska, kterým se otevře možnost cestování všemi vlaky Českých drah včetně rychlíků na jízdenky integrovaného dopravního systému s možností kombinace například s městskou hromadnou dopravou v hlavním městě. Ke změnám v PID však dochází i mimo vlaky. Od 1. dubna budou například integrovány v oblasti Nymburska také autobusové linky, stejně jako v okolí Sedlčan, Nového Knína, Neveklova a Netvořic na Benešovsku.

Nymbursko

Nově integrované úseky:

  • R10 Praha hl.n. – Poděbrady
  • R22 Nymburk hl.n. – Poděbrady
  • R23 Lysá nad Labem – Poděbrady
  • S2 Stratov – Poděbrady
  • S12 Sadská – Nymburk hl.n.
  • S21, S25 Nymburk hl.n. – Veleliby
  • S31 Nymburk hl.n. – Čachovice
  • R17 Praha-Holešovice – Benešov u Prahy
  • S9 Čerčany – Benešov u Prahy

Rychlík Praha – Hradec Králové, foto: Pavel Dvořák Již od 26. března se budou cestující moci svézt z Prahy do Lysé nad Labem, Nymburka či Poděbrad všemi vlaky na jízdenky Pražské integrované dopravy, a to včetně rychlíků linky R10 (Praha – Hradec Králové). Nově budou integrovány v příslušném úseku také části rychlíkových linek R23 (Kolín – Ústí nad Labem) a R22 (Kolín – Rumburk). Ačkoliv to je pro dojíždějící cestující samozřejmě krokem vpřed, který může vést ke zpopularizování železnice, otázkou zůstává, jestli to nebude negativně působit v podobě přeplněnosti souprav na komfort cestujících v již tak vytížených rychlících z Prahy do Hradce Králové. Pro úplnost připomeňme, že při kombinaci jízdenek PID a tarifu ČD lze jízdenky navázat pouze ve stanici, kde vlak pravidelně zastavuje, u rychlíků tedy např. v Praze-Vysočanech a nikoliv až/už v Horních Počernicích. Kromě zmíněného hlavního směru bude integrována také zbylá část tratě 060 či úsek tratě 071 z Nymburka přes Veleliby do Čachovic.

Benešovsko

Rychlík Praha – České Budějovice, foto: malardNa prvního apríla vstoupí v platnost také možnost cestování na doklady PID na trati 221 v úseku mezi Čerčany a Benešovem. Z Prahy do Benešova půjde kromě osobních vlaků použít jízdenky PID i v rychlících Praha – České Budějovice (linka R17). V Mrači a Benešově u Prahy zatím nejsou instalovány potřebné označovače (ani jízdenkové automaty PID), takže cestování na předem neoznačené jednorázové jízdenky zatím není možné. Ve spěšných vlacích dopravce Arriva vlaky nadále tarif PID očekávaně platit nebude.

Další změny

Osobní vlak poblíž Skuhrova pod Brdy, foto: Martin ChýlePoslední změnou je zavedení možnosti cestování na papírové jízdenky PID pro jednotlivou jízdu také na trati 172 (linka S76) v úseku Zadní Třebaň – Všeradice a 173 (linka S6) mezi nučickou zastávkou a Berounem, a to bez nutnosti jejich předchozího označení jinde. Jelikož v nově zapojených stanicích a zastávkách nebudou instalovány označovače, budou náhradní označení jízdenek provádět vlakové čety. Pro úplnost dodejme, že v těchto úsecích bylo již dříve možné cestování na předplatní integrované jízdenky či jednotlivé jízdenky již dříve označené.

Závěrem nutno dodat, že velkým problémem Pražské integrované dopravy zůstává její složitost. V pravidlech se často nemá šanci vyznat ani odborník, natož pak laický cestující. Doufejme, že do budoucna dojde hlavně ke sjednocení a zjednodušení tarifu a přepravních podmínek, aby cestování bylo uživatelsky přívětivější a jednodušší.

Zdroje, kompletní informace: Zpravodaj PID 05/2017 (.pdf)


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.3.2017 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Tarify

Ďalšie z regiónu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
19.03.2017 (13:51)  
Nebo jiný příklad, tentokrát z roudnicka. Cestující z vesnic, jako je Černouček, jezdili přímo do Prahy, ovšem za tarif ČSAD. Po zavedení PID musí přestupovat v Ledčicích na jiný autobus a potom v Kralupech na vlak. Z Kralup jezdí vlaky nyní každých 30 minut, tak jim bylo asi potřeba přivézt cestující, protože jinak by nedej bože mohli všichni sedět. Tak čím asi začnou z takhle obsluhovaných vesnic lidi jezdit???
19.03.2017 (13:46)  
Jak to chcete udělat, když peněz zrovna moc není a politické zadání je udělat integrovaný systém. Z Kralup jsou rychlíky ráno narvané, i když existuje expresní vrstva. Přidat 2 velkoprostorové vozy a označit je "V ůseku Roudnice-Praha určeno pro cestující s jízdenkou PID?" Kdo to bude dodržovat?

Ono není nic příjemného ani v osobním vlaku z Kolína, v Klánovicích se nahrne spousta kaštanů s neskutečným řevem, ještě by se mohlo 20 minut spát ale je po spaní.

Jenomže ono je to taky o obzasování, v oddíle 4 kaštani, na zbylých sedadlech zavazadla, aby náhodou někdo nenarušil jejich soukromí. Pokud by průvodčí udělovali pokuty za blokovaná sedadla? Zatím to každý průvodčí odmítl, že by byl nepopulární. ČD tohle odmítá řešit, když píšu stížnosti.

A v sobotu nebo v neděli ráno, když přijíždí rychlík do Kralup "hele volný oddíl" a po nástupu se zjistí že tam leží 2 kaštani bez bot a 14 dní nemytými nohami.

Pak se nelze divit, že kdo může tak jede autem.
registrovaný užívateľ Komín  mail  
19.03.2017 (10:46)  
Zařazení rychlíků (Trutnov) - Hradec Králové - Praha do PID není podle mě rozumným krokem. Ve směru Ústí i Budějovice expresní vrstva již existuje, nicméně ve směru Hradec nikoli. Proto rychlíky na Hradec odváží i tu nejdálkovější vrstvu, která by se podle mě s příměstem mísit neměla.
19.03.2017 (10:30)  
Myslím si, že hlavně cestující ze vzdálenějších stanic zvyklý již na jakýs - takýs komfort budou mít radost, až se do už tak plného rychlíku z Hradce nacpe v Poděbradech stovka dalších, jedoucích do Prahy. Jsem zvědav, jestli ČD nějaký ten vůz přidají. Půl vozu 1.třídy také nebude asi nic moc. Když už si připlatím, tak chci jet v lepším komfortu, než ve 2.třídě, což ovšem už leckde neplatí. Třeba Sp vlaky na trati 011 ráno a ve špičkách i Os mají i 1.třídu docela plnou. To samé ráno od Benešova, kde v 1.třídě je někdy plno jako ve 2.
registrovaný užívateľ Jackub 
19.03.2017 (9:02)  
Jen je škoda, že tarif PID je tak příšerně složitý a je v něm tolik výjimek - plná versus "neplná" integrace, chybějící označovače, pásmování Prahy, atd. Nechápu, proč si na ROPIDu nevezmou příklad z v tomto směru naprosto skvěle fungujícího IDS JMK...
18.03.2017 (22:49)  
Mě se neptej, zeptej se ředitele Dopravního podniku :) Na hlaváku ani nikde jinde v infocentru DPP jsem nebyl (co bych tam dělal?), nenapadá mě, co se tam běžného vyřizuje. Jestli si tam kaštani kupují lístky, když je opodál automat?
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
18.03.2017 (20:36)  
pro Dale Cooper:
:-) chápu, ale prijdu, postavím se do fronty, pockám, az se ouredlník "urácí", nedivím se, ze ouredlník umí pouze cesky, takze ani nerozumí mému (dvojjazycnému) prukazu pro postizené.... Proc to jinde lze a v Praze ne? Vcetne kresla a té kávy za vlastní peníze z automatu?
registrovaný užívateľ 55p 
18.03.2017 (18:49)  
Martin Chovanec: To platí jen ve vyjmenovaných úsecích, nelze to všude.
18.03.2017 (17:52)  
M 474 003: Stejné je to s autobusy na Kladno, tam se také integraci brání, seč jim síly stačí. Musíte tlačit na své lokální politiky, ti to mají v kompetenci.
stoupa: Sedat si ve stánku? Chápu, že to pro někoho je problém, ale stánek DPP není kavárna... Přijdu, vyřídím, odejdu.
18.03.2017 (16:13)  
M 474 003 - neplatí ani do výrazně bližšího Slaného. A dokud to tam povede sockoalice ČSSD/ANO, asi ani nikdy nebude...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko