..: Novinky v Pražské integrované dopravě na železnici :..

Osobní vlak na lince S9, foto: Ondřej PuszpánPraha — Možnosti využití jízdenek Pražské integrované dopravy (PID) na železnici se v průběhu března a dubna dále rozšíří. Nejvíce se mohou radovat dojíždějící cestující z oblasti Benešovska a Nymburska, kterým se otevře možnost cestování všemi vlaky Českých drah včetně rychlíků na jízdenky integrovaného dopravního systému s možností kombinace například s městskou hromadnou dopravou v hlavním městě. Ke změnám v PID však dochází i mimo vlaky. Od 1. dubna budou například integrovány v oblasti Nymburska také autobusové linky, stejně jako v okolí Sedlčan, Nového Knína, Neveklova a Netvořic na Benešovsku.

Nymbursko

Nově integrované úseky:

  • R10 Praha hl.n. – Poděbrady
  • R22 Nymburk hl.n. – Poděbrady
  • R23 Lysá nad Labem – Poděbrady
  • S2 Stratov – Poděbrady
  • S12 Sadská – Nymburk hl.n.
  • S21, S25 Nymburk hl.n. – Veleliby
  • S31 Nymburk hl.n. – Čachovice
  • R17 Praha-Holešovice – Benešov u Prahy
  • S9 Čerčany – Benešov u Prahy

Rychlík Praha – Hradec Králové, foto: Pavel Dvořák Již od 26. března se budou cestující moci svézt z Prahy do Lysé nad Labem, Nymburka či Poděbrad všemi vlaky na jízdenky Pražské integrované dopravy, a to včetně rychlíků linky R10 (Praha – Hradec Králové). Nově budou integrovány v příslušném úseku také části rychlíkových linek R23 (Kolín – Ústí nad Labem) a R22 (Kolín – Rumburk). Ačkoliv to je pro dojíždějící cestující samozřejmě krokem vpřed, který může vést ke zpopularizování železnice, otázkou zůstává, jestli to nebude negativně působit v podobě přeplněnosti souprav na komfort cestujících v již tak vytížených rychlících z Prahy do Hradce Králové. Pro úplnost připomeňme, že při kombinaci jízdenek PID a tarifu ČD lze jízdenky navázat pouze ve stanici, kde vlak pravidelně zastavuje, u rychlíků tedy např. v Praze-Vysočanech a nikoliv až/už v Horních Počernicích. Kromě zmíněného hlavního směru bude integrována také zbylá část tratě 060 či úsek tratě 071 z Nymburka přes Veleliby do Čachovic.

Benešovsko

Rychlík Praha – České Budějovice, foto: malardNa prvního apríla vstoupí v platnost také možnost cestování na doklady PID na trati 221 v úseku mezi Čerčany a Benešovem. Z Prahy do Benešova půjde kromě osobních vlaků použít jízdenky PID i v rychlících Praha – České Budějovice (linka R17). V Mrači a Benešově u Prahy zatím nejsou instalovány potřebné označovače (ani jízdenkové automaty PID), takže cestování na předem neoznačené jednorázové jízdenky zatím není možné. Ve spěšných vlacích dopravce Arriva vlaky nadále tarif PID očekávaně platit nebude.

Další změny

Osobní vlak poblíž Skuhrova pod Brdy, foto: Martin ChýlePoslední změnou je zavedení možnosti cestování na papírové jízdenky PID pro jednotlivou jízdu také na trati 172 (linka S76) v úseku Zadní Třebaň – Všeradice a 173 (linka S6) mezi nučickou zastávkou a Berounem, a to bez nutnosti jejich předchozího označení jinde. Jelikož v nově zapojených stanicích a zastávkách nebudou instalovány označovače, budou náhradní označení jízdenek provádět vlakové čety. Pro úplnost dodejme, že v těchto úsecích bylo již dříve možné cestování na předplatní integrované jízdenky či jednotlivé jízdenky již dříve označené.

Závěrem nutno dodat, že velkým problémem Pražské integrované dopravy zůstává její složitost. V pravidlech se často nemá šanci vyznat ani odborník, natož pak laický cestující. Doufejme, že do budoucna dojde hlavně ke sjednocení a zjednodušení tarifu a přepravních podmínek, aby cestování bylo uživatelsky přívětivější a jednodušší.

Zdroje, kompletní informace: Zpravodaj PID 05/2017 (.pdf)


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.3.2017 (6:00)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
22.03.2017 (21:38)  
Michal Drábek: Přeplňovaný rychlík :) To je takový turborychlík :)
Sorry, nedalo mi to.
22.03.2017 (18:52)  
Blahopřeji ROPIDu, že se dokázal domluvit na penězích s ČD i s MD jako objednatelem dálkových vlaků.

Pokud se Vám nezdá, že třeba na Kolín není zase nic, vězte, že i tento počin je v českém prakticky monopolním drážním prostředí roven malému zázraku.

A k přeplňování rychlíků: Existuje systémové, avšak politicky neprůchodné řešení - proložit rychlíky spěšnými vlaky do společného 30-minutového taktu (Benešov, Beroun - Zdice, Nymburk - Poděbrady, Kralupy atd.) a panťáky zredukovat ve vnějším pásmu (od cca Strančic a Poříčan dál) na hodinový takt, s možným pásmovým provozem (průjezd vnitřního pásma kolem Prahy). Nemyslím teď tarifní pásma PID, ale spíš "vnější" a "vnitřní" část pražské aglomerace.

Jenže už vidím ty petice a demonstrace...
22.03.2017 (9:14)  
Radek Strnad: zastavování Sp v Klánovicích (či obecně přidáním dalšího spoje nebo přidáním další zastávky "rychlému" spoji) ulevíte těm spojům ostatním.
Takže cestující ve Sp budou mít jízdní dobu o nějaké 2 - 3 minuty delší (což nikdo neřeší), zato Klánovičákům ušetříte 10 minut. Ve Sp lidi přibudou (no tak se přidá další vůz, tady to lze), v Os se tlačenice zmenší.

Mlůno: jen nápad - nezkoušel jste to někdy spočítat i s obráceným rozdělením, tj. z Prahy třeba do Čerčan s traťovkou a zbytek s "vnější" PIDovkou?
(ale tam by asi vadilo to, že nemáte vnitřní Prahu, tak ledaže byste pracoval hned u nádraží a po Praze se pohyboval pěšky :-)
21.03.2017 (21:23)  
Pro Pavel Dvořák: Takže je otázkou, když už teď všichni jezdí rychlíkem, proč ty rychlíky vůbec integrovat. Já tedy myslím, že cílem je přilákat nové cestující, kteří využijí výhodného tarifu PID a nebudou do Prahy jezdit auty. Ovšem chci-li ty nové přilákat, musím jim nabídnout slušnou rychlost a slušný komfort cestování. Sezení v koženkáči v osmi lidech v kupé nebo po čtyřech na čtyřkách nebo v půlené 1.třídě, která funguje jako průchoďák asi mnoho komfortu skýtat nebude. Když se kouknu na řazení dálkových vlaků, tak u ČD každoročně vozů ubývalo. Pravda, teď už je to osekané tak, že ani není skoro kde vozy ubírat. Zatímco žlutých vozů paradoxně přibývá.
Registered user mlůno 
21.03.2017 (17:52)  
JindNovo opravdu to tam je, děkuji. Hledal jsem to cca v půlce února, kdy o tom byla zmínka v deníku metro (a pak ještě dvakrát) a tehdy jsem nenašel o budoucnosti nic, jen o minulosti, teď to tam je doslova na první pohled. Třeba jsem to proto přehlédnul, nevím, a asi se nedozvím. A opravdu je Benešov v pátém pásmu, takže kupón na 5 pásem bude zdaleka nejvýhodnější (já jsem počítal spíš se šestým pásmem, zdálo se mi to na jedno pásmo daleko). Tedy na další čtvrtletí mám zcela jasno, 5 pásem za 3000 korun pokryjí moji potřebu včetně možnosti cestovat rychlíkem (chápu-li to dobře) a ještě dost ušetřím. A hlavně už nebudu šaškovat se třema jízdenkama (praha, pásma, čd).

Zopakoval jsem výpočty na kolik přijde čtvrtletní předplatné bez sleny IN** z Benešova (nepočítám-li Prahu, kde se vyplatí koupit si celý rok za 3650). Nějak to už léta kupuju ze setrvačnosti stejně, aniž bych ověřoval, jak s tím hýbou změny cen. Jen tak pro zajímavost je sem dávám. Je to podle stanice, kde zvolíme předěl mezi čd a PID:

(Benešov+)5pásem 0+3000=3000
Čerčany+4pásma 1628+2400=3724
Čtyřkoly+3pásma 1924+1800=3724
Mirošovice+2pásma 2442+1200=3642 (tato kombinace byla dosud nejlevnější)
Strančice+1pásmo 3034+760=3794
Pr.Kolovraty(+žádné pásmo) 3922

ještě pro zajímavost cena čtvrtletních jízdenek z Benešova
Pr.Vršovice 5328 (tam je nutné kupovat jízdenku při kombinaci s PID)
Pr.Hlavní 5624
Pr.Holešovice (cílová stanice rychlíků) 5920

Jen doufám, že po průzkumu a zjištění, že to Benešáci používají nepřijde nějaká optimalizace.
Registered user 55p 
21.03.2017 (6:27)  
Radek Strnad 10:30
až se do už tak plného rychlíku z Hradce nacpe v Poděbradech stovka dalších, jedoucích do Prahy.

Nevím, proč by dnes (ještě před integrací) z Poděbrad do Prahy někdo jezdil osobákem... Všichni z Poděbrad a Nymburka jezdí rychlíkem.
20.03.2017 (23:44)  
mlůno: Během minuty klikání na stránkách Ropidu jsem zběžné info nalezl, Benešov bude v 5.
https://ropid.cz/wp-content/uploads/ke-stazeni/tiskoviny/2017/A4_Rozsireni-integrace-na-zeleznici_Benesovsko.pdf
Registered user stoupa  mail  
20.03.2017 (23:04)  
pro Radek Strnad:

Ano, i svuj první "gumokol" jsem fotografoval v klánovickém lese. Ale na chatu ke kamarádovi jsem vzdy jezdil vlakem. Domnívám se, ze frekvence cestujících je v Klánovicích vyssí, nez v Bechovicích, srovnatelná s Úvaly u Prahy.
20.03.2017 (22:16)  
Pokud nechám Sp vlak, určený primárně k rychlému spojení ze vzdálenějších stanic, zastavovat v každé zastávce, tak sice potěším cestující ze stanic bližších, ale pro ty první pak takový vlak přestává být atraktivní. V podstatě mu pak takový spoj nic nenabízí. Bez klimatizace, koženkáče, v konečné fázi tratě pak přeplněný, pomalý vlak. Volba je pak jasná - auto.
Registered user stoupa  mail  
20.03.2017 (21:01)  
Klánovice byly vzdy pojem! Za 1. republiky, za mého mládí i nyní. Co takhle vychovat "kastánky" a správne je vcas nasmerovat? :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko