..: Bombardier oznámil vývoj jednotky Talent 3 :..

Vizualizace Bombardier Talent 3, foto: Bombardier Berlín — Výrobce kolejových vozidel Bombardier a německé ministerstvo dopravy podepsali během veletrhu InnoTrans 2016 v Berlíně memorandum o porozumění, které povede k vývoji další generace elektrických jednotek – Bombardier Talent 3. Současnou generaci, Talent 2, potkáte v regionální dopravě několika německých dopravních svazů. Vozidla provozují jak DB Regio, tak německá pobočka britského National Expressu či nizozemského Abelia. Bombardier zúročí data získaná z provozu současné generace vlaků a zaměří se na zvýšení energetické efektivity, zjednoduššení údržby a provozní flexibility. Součástí bude zástavba ETCS a standardizace dle norem TSI, která mají umožnit nasazení vozidla i pro provozy mimo německé vnitrozemí. Hlavní novinkou bude možnost instalace systému Primove na bázi Li-ion baterií.

Část vývoje jednotky financuje německá vláda částkou 4 mil. eur skrze program elektrické mobility. Na vývoji se bude podílet Berlínská technická univerzita (TU Berlin). Cílem je nabídnout vozidlo s dojezdem 50 až 100 km na baterie. Prvními uživateli budou Südwestdeutsche Verkehrs-AG (SWEG) a Regionální doprava Bádenska-Wüttenberska, které vozidla využijí i na linkách, které jsou v současnosti obsluhované dieselovými vlaky a elektrifikace je buď hodnocená jako neekonomická, nebo zatím není její provedení v plánu. Hybridní vlaky tak přináší možnost lokálně bezemisní dopravy s nižšími náklady. Výrobu zajistí závod v Berlíně-Hennigsdorfu. Novinkou bude varianta pro rychlost 200 km/h a konfigurací určenou pro regionální expresy, ale i dálkové vlaky, která zatím v portfoliu platformy Talent chyběla.

Spolu s uvažovaným schválením v dalších zemích Evropy se tak mluví o krok Bombardieru proti konkurenční jednotce Flirt 3 od Stadler Rail.

Zdroj: Bombardier, European Railway Review


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.9.2016 (0:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Etienne  mail  
22.09.2016 (12:48)  
Po letech opět vozidlo pro osobní dopravu s alespoň částečně akumulátorovým pohonem, to lze hodnotit jedině pozitivně.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.09.2016 (4:24)  
Dekuji za tuto zajímavou, velmi vecnou (cesky: neukecanou) informaci!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko