Berlín — Výrobce kolejových vozidel Bombardier a německé ministerstvo dopravy podepsali během veletrhu InnoTrans 2016 v Berlíně memorandum o porozumění, které povede k vývoji další generace elektrických jednotek – Bombardier Talent 3. Současnou generaci, Talent 2, potkáte v regionální dopravě několika německých dopravních svazů. Vozidla provozují jak DB Regio, tak německá pobočka britského National Expressu či nizozemského Abelia. Bombardier zúročí data získaná z provozu současné generace vlaků a zaměří se na zvýšení energetické efektivity, zjednoduššení údržby a provozní flexibility. Součástí bude zástavba ETCS a standardizace dle norem TSI, která mají umožnit nasazení vozidla i pro provozy mimo německé vnitrozemí. Hlavní novinkou bude možnost instalace systému Primove na bázi Li-ion baterií.
Část vývoje jednotky financuje německá vláda částkou 4 mil. eur skrze program elektrické mobility. Na vývoji se bude podílet Berlínská technická univerzita (TU Berlin). Cílem je nabídnout vozidlo s dojezdem 50 až 100 km na baterie. Prvními uživateli budou Südwestdeutsche Verkehrs-AG (SWEG) a Regionální doprava Bádenska-Wüttenberska, které vozidla využijí i na linkách, které jsou v současnosti obsluhované dieselovými vlaky a elektrifikace je buď hodnocená jako neekonomická, nebo zatím není její provedení v plánu. Hybridní vlaky tak přináší možnost lokálně bezemisní dopravy s nižšími náklady. Výrobu zajistí závod v Berlíně-Hennigsdorfu. Novinkou bude varianta pro rychlost 200 km/h a konfigurací určenou pro regionální expresy, ale i dálkové vlaky, která zatím v portfoliu platformy Talent chyběla.
Spolu s uvažovaným schválením v dalších zemích Evropy se tak mluví o krok Bombardieru proti konkurenční jednotce Flirt 3 od Stadler Rail.
Zdroj: Bombardier, European Railway Review
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.