Berlín — Výrobce kolejových vozidel Bombardier a německé ministerstvo dopravy podepsali během veletrhu InnoTrans 2016 v Berlíně memorandum o porozumění, které povede k vývoji další generace elektrických jednotek – Bombardier Talent 3. Současnou generaci, Talent 2, potkáte v regionální dopravě několika německých dopravních svazů. Vozidla provozují jak DB Regio, tak německá pobočka britského National Expressu či nizozemského Abelia. Bombardier zúročí data získaná z provozu současné generace vlaků a zaměří se na zvýšení energetické efektivity, zjednoduššení údržby a provozní flexibility. Součástí bude zástavba ETCS a standardizace dle norem TSI, která mají umožnit nasazení vozidla i pro provozy mimo německé vnitrozemí. Hlavní novinkou bude možnost instalace systému Primove na bázi Li-ion baterií.
Část vývoje jednotky financuje německá vláda částkou 4 mil. eur skrze program elektrické mobility. Na vývoji se bude podílet Berlínská technická univerzita (TU Berlin). Cílem je nabídnout vozidlo s dojezdem 50 až 100 km na baterie. Prvními uživateli budou Südwestdeutsche Verkehrs-AG (SWEG) a Regionální doprava Bádenska-Wüttenberska, které vozidla využijí i na linkách, které jsou v současnosti obsluhované dieselovými vlaky a elektrifikace je buď hodnocená jako neekonomická, nebo zatím není její provedení v plánu. Hybridní vlaky tak přináší možnost lokálně bezemisní dopravy s nižšími náklady. Výrobu zajistí závod v Berlíně-Hennigsdorfu. Novinkou bude varianta pro rychlost 200 km/h a konfigurací určenou pro regionální expresy, ale i dálkové vlaky, která zatím v portfoliu platformy Talent chyběla.
Spolu s uvažovaným schválením v dalších zemích Evropy se tak mluví o krok Bombardieru proti konkurenční jednotce Flirt 3 od Stadler Rail.
Zdroj: Bombardier, European Railway Review
1 2 | Zpráv na stránku: |
To by jiste obecne slo. Moznosti státu neznám, mnohdy jde o (z)vúli státních ouredlníku--- :-)
Sorry, Vasí úvaze proste jenom nerozumím. Bombardier je soukromá firma jiz po léta sídlíci v Kanade. V Evrope jen zprivatizovala nekteré továrny, které taky zmodernizovala. Pokud nekterý stát podporuje místní prumyslovou výrobu, jde o rozhodnutí daného státu, urcite ne firmy Bombardier. Na druhou stranu: "Hloupej kdo dává, hloupejsí, kdo nebere". Zde se vsak naskýtá i jiná otázka: "Je Skoda Transportation, formálne sídlíci na Kypru, jeste Ceská firma? A ze do toho dení nejak zasáhly i CD - to je mozná otázka na vlastníka oné firmy.
1) Vyvoj ve Wintherthur: Projektanti i vývojári, resp. jejich osobní náklady jsou ve Svýcarsku skutecne vyssí, snad dokonce nejvyssí v Evrope. Zdroj: jakékoliv verejné srovnání osobních nákladu
2) Pohodlí ve vozech: Je jednoznacne vecí objednatele. Jakýkoliv výrobce dnes vyrobí cokoli, tedy to, co si objednatel objedná. Osobne, zejména jako "dobre zivený", dávám prednost vetsí rozteci sedacek, ale jako invalidní duchodce si zvláste v Nemecky mluvících oblastech nemám duvod si na opatrení dopravcu stezovat.
Každopádně těch frází typu "vyšší efektivita" apod. se bojím, protože to reálně neznamená nic jiného než stísněnější interiér. Včera jsem se posadil do CityJetu (Desiro ML pro ÖBB) a buď jsem měl jen "kliku" na blbé místo (uspořádání za sebou), nebo je tam prostě místa jak v linkovém autobuse (tzn. vzpříčená kolena)... :-/
A prohlášení typu "bude odpovídat nejnovějším standardům TSI" poněkud komplikuje současná kadence vydávání nových TSI. Vždyť jen poslední LOC&PAS jsou z let 2011 a 2014. Vydrží to alespoň do roku 2020 ve stávajícím stavu? :-/
To si počkáte - ta jednotka je teprve ve fázi vývoje ;-) Snad na příštím InnoTransu, když vše dobře půjde.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.