..: Bombardier oznámil vývoj jednotky Talent 3 :..

Vizualizace Bombardier Talent 3, foto: Bombardier Berlín — Výrobce kolejových vozidel Bombardier a německé ministerstvo dopravy podepsali během veletrhu InnoTrans 2016 v Berlíně memorandum o porozumění, které povede k vývoji další generace elektrických jednotek – Bombardier Talent 3. Současnou generaci, Talent 2, potkáte v regionální dopravě několika německých dopravních svazů. Vozidla provozují jak DB Regio, tak německá pobočka britského National Expressu či nizozemského Abelia. Bombardier zúročí data získaná z provozu současné generace vlaků a zaměří se na zvýšení energetické efektivity, zjednoduššení údržby a provozní flexibility. Součástí bude zástavba ETCS a standardizace dle norem TSI, která mají umožnit nasazení vozidla i pro provozy mimo německé vnitrozemí. Hlavní novinkou bude možnost instalace systému Primove na bázi Li-ion baterií.

Část vývoje jednotky financuje německá vláda částkou 4 mil. eur skrze program elektrické mobility. Na vývoji se bude podílet Berlínská technická univerzita (TU Berlin). Cílem je nabídnout vozidlo s dojezdem 50 až 100 km na baterie. Prvními uživateli budou Südwestdeutsche Verkehrs-AG (SWEG) a Regionální doprava Bádenska-Wüttenberska, které vozidla využijí i na linkách, které jsou v současnosti obsluhované dieselovými vlaky a elektrifikace je buď hodnocená jako neekonomická, nebo zatím není její provedení v plánu. Hybridní vlaky tak přináší možnost lokálně bezemisní dopravy s nižšími náklady. Výrobu zajistí závod v Berlíně-Hennigsdorfu. Novinkou bude varianta pro rychlost 200 km/h a konfigurací určenou pro regionální expresy, ale i dálkové vlaky, která zatím v portfoliu platformy Talent chyběla.

Spolu s uvažovaným schválením v dalších zemích Evropy se tak mluví o krok Bombardieru proti konkurenční jednotce Flirt 3 od Stadler Rail.

Zdroj: Bombardier, European Railway Review


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.9.2016 (0:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
26.09.2016 (17:51)  
Rubmgaakutkt: I cesti vyrobci dostavaji statni granty na vyvoj... I kdyz se tim SKODA nechlubi.
25.09.2016 (8:51)  
Ke schválení v okolních zemích: První na řadě bude Francie a nejspíše i Rakousko. SWEG totiž bude s Talenty 3 zajíždět do Francie, z tohoto důvodu budou jejich jednotky dvousystémové. ÖBB plánují nákup až 300 jednotek, rozhodnutí padne v nejbližší době, viz. http://mobil.derstandard.at/2000044811251/OeBB-kauftBombardier-Nahverkehrszuege
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.09.2016 (6:09)  
pro Rubmgaakutkt podruhé:

To by jiste obecne slo. Moznosti státu neznám, mnohdy jde o (z)vúli státních ouredlníku--- :-)
23.09.2016 (23:04)  
stoupa: Tak úvaha spočívá v tom, jaké jsou možnosti státu finančně podpořit vývoj produktu libovolné firmy (třeba i soukromé, se sídlem v zahraničí), ale s továrnami na svém území. V podstatě mě zaujalo, že to jde. A zda by se i česká vláda mohla teoreticky přímo podílet finančně na vývoji produktů Škody, která tedy formálně sídlí na Kypru, ale s továrnou na českém území, kde poskytuje pracovní místa.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.09.2016 (21:58)  
pro Rubmgaakutkt :

Sorry, Vasí úvaze proste jenom nerozumím. Bombardier je soukromá firma jiz po léta sídlíci v Kanade. V Evrope jen zprivatizovala nekteré továrny, které taky zmodernizovala. Pokud nekterý stát podporuje místní prumyslovou výrobu, jde o rozhodnutí daného státu, urcite ne firmy Bombardier. Na druhou stranu: "Hloupej kdo dává, hloupejsí, kdo nebere". Zde se vsak naskýtá i jiná otázka: "Je Skoda Transportation, formálne sídlíci na Kypru, jeste Ceská firma? A ze do toho dení nejak zasáhly i CD - to je mozná otázka na vlastníka oné firmy.
23.09.2016 (21:18)  
Takže vlastně Německo dotuje Bombardieru vývoj. Nic proti, přeci jen je to zaměstnavatel na německé půdě. Nicméně jestli se to takhle může, proč takovým způsobem nemohli zadotovat v Česku vývoj Panterů-asi by to dělalo lepší dojem, než na míru šité požadavky ze strany ČD...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.09.2016 (19:03)  
pro ythomas_ct:

1) Vyvoj ve Wintherthur: Projektanti i vývojári, resp. jejich osobní náklady jsou ve Svýcarsku skutecne vyssí, snad dokonce nejvyssí v Evrope. Zdroj: jakékoliv verejné srovnání osobních nákladu
2) Pohodlí ve vozech: Je jednoznacne vecí objednatele. Jakýkoliv výrobce dnes vyrobí cokoli, tedy to, co si objednatel objedná. Osobne, zejména jako "dobre zivený", dávám prednost vetsí rozteci sedacek, ale jako invalidní duchodce si zvláste v Nemecky mluvících oblastech nemám duvod si na opatrení dopravcu stezovat.
23.09.2016 (18:24)  
Zajímavé je, že Bombardier na jedné straně "oznamuje vývoj produktu XYZ" a na straně druhé zavírá své vývojové centrum ve Winterthuru... :-(

Každopádně těch frází typu "vyšší efektivita" apod. se bojím, protože to reálně neznamená nic jiného než stísněnější interiér. Včera jsem se posadil do CityJetu (Desiro ML pro ÖBB) a buď jsem měl jen "kliku" na blbé místo (uspořádání za sebou), nebo je tam prostě místa jak v linkovém autobuse (tzn. vzpříčená kolena)... :-/

A prohlášení typu "bude odpovídat nejnovějším standardům TSI" poněkud komplikuje současná kadence vydávání nových TSI. Vždyť jen poslední LOC&PAS jsou z let 2011 a 2014. Vydrží to alespoň do roku 2020 ve stávajícím stavu? :-/
23.09.2016 (13:37)  
až budou fotky Talentu 3 na ně se už těším.
To si počkáte - ta jednotka je teprve ve fázi vývoje ;-) Snad na příštím InnoTransu, když vše dobře půjde.
22.09.2016 (17:10)  
Souhlas, zajímavá reportáž, až budou fotky Talentu 3 na ně se už těším.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko