..: Na sklářskou lokálku se kvůli uzavírce vrací pravidelný provoz :..

Nádraží v Kamenickém Šenově na pár dní ožije, foto: Adam Fogl Česká Kamenice — Bezmála po čtyřiceti letech nebývale ožije provoz na železniční trati mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem na pomezí Ústeckého a Libereckého kraje. Na počátku září se na trať, po které nyní jezdí pouze sezonní víkendové turistické vlaky, vrátí celotýdenní provoz. Od 1. do 9. září tu bude sedmnáct párů vlaků denně nahrazovat obvyklé autobusové spoje, které kvůli uzavírce přejezdu v Horní Kamenici na vedlejší trati z Děčína do Rumburku pojedou odklonem.


Uzavírka přejezdu změní na devět dní trasy pěti autobusových linek. Mezikrajské spojení Kamenického Šenova a České Kamenice proto v pracovní dny v době od čtyř do dvaadvaceti hodin zajistí sedmnáct párů osobních vlaků dopravce KŽC Doprava. Na obou nádražích budou zajišťovány autobusové přípoje ve směru Děčín, Česká Lípa či Nový Bor, v Kamenickém Šenově kvůli tomu vznikne i zvláštní autobusová zastávka, asi dvě stě padesát metrů od nádraží.

Náhradní vlakové spoje budou vedeny motorovými vozy řady 810 a přeprava v nich bude pro cestující zdarma. V sobotu a v neděli na trať vyjedou jenom obvyklé nostalgické spoje, které dopravce provozuje pod označením Kamenický motoráček. První náhradní vlak z České Kamenice vyjede prvního září v 15.50, podle speciálního jízdního řádu.

Úsek z České Kamenice do Kamenického Šenova je dnes jedinou provozuschopnou částí bývalé železniční spojnice mezi Českou Kamenicí a Českou Lípou. Zbytek drážního tělesa tzv. „sklářské lokálky“ byl snesen po zastavení provozu v roce 1979. Na nesnesených pěti kilometrech byla ještě několik let provozována nákladní doprava, v devadesátých letech sezonní nostalgické osobní vlaky obnovili nadšenci ze sdružení Klub přátel lokálky. Od roku 2008 dráhu vlastní Klub železničních cestovatelů.

Náhradní vlaková doprava přitom není v České republice ničím ojedinělým. Letos v červenci během uzavírky silnice I/43 vyjely zvláštní vložené vlaky mezi Kuřimí a brněnským Královým Polem. V loňském roce Liberecký kraj rovněž kvůli silniční uzavírce objednal ranní a večerní spoje mezi Raspenavou a Bílým Potokem pod Smrkem. Náhradní vlaky v minulosti jezdily také na Bylnicku, často se s nimi setkáváme i v Praze, kde nahrazují metro či tramvaje.

Zdroj: IDOL


Adam Fogl Poslat mail autorovi | 31.8.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
31.08.2016 (10:04)  
To se tam nahrne šotoušů, že kapacita nebude stačit pro pravidelné cestující. Jóóó Češi, když mají něco zadarmo...
31.08.2016 (9:30)  
Letos v červenci během uzavírky silnice I/43 vyjely zvláštní vložené vlaky mezi Kuřimí a brněnským Královým Polem.
U těchto vlaků nešlo ani tak o NVD, jako spíše o to, že se v okolí Kuřimi předpokládaly dopravní komplikace a tedy vyšší zpoždění přípojných autobusových linek IDS JMK (152, 162, 310, 311, 312, 313). S ohledem na čekací doby vlaků na přípojné busy (0 až 5 minut) by to při intervalu linky S3 znamenalo až 25 minut čekání na přípoj. Těmi vloženými vlaky se tedy čekání zkrátilo na přijatelných 10 minut.
Zajímavější je spíše v posledních letech pravidelné zavádění náhradní tramvajové dopravy za vlaky v Brně.
31.08.2016 (7:45)  
Díky za informaci a tip na zajímavý výlet po práci :-) Sedmnáct párů vlaků je už docela pěkný provoz.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko