Česká Kamenice — Bezmála po čtyřiceti letech nebývale ožije provoz na železniční trati mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem na pomezí Ústeckého a Libereckého kraje. Na počátku září se na trať, po které nyní jezdí pouze sezonní víkendové turistické vlaky, vrátí celotýdenní provoz. Od 1. do 9. září tu bude sedmnáct párů vlaků denně nahrazovat obvyklé autobusové spoje, které kvůli uzavírce přejezdu v Horní Kamenici na vedlejší trati z Děčína do Rumburku pojedou odklonem.
Uzavírka přejezdu změní na devět dní trasy pěti autobusových linek. Mezikrajské spojení Kamenického Šenova a České Kamenice proto v pracovní dny v době od čtyř do dvaadvaceti hodin zajistí sedmnáct párů osobních vlaků dopravce KŽC Doprava. Na obou nádražích budou zajišťovány autobusové přípoje ve směru Děčín, Česká Lípa či Nový Bor, v Kamenickém Šenově kvůli tomu vznikne i zvláštní autobusová zastávka, asi dvě stě padesát metrů od nádraží.
Náhradní vlakové spoje budou vedeny motorovými vozy řady 810 a přeprava v nich bude pro cestující zdarma. V sobotu a v neděli na trať vyjedou jenom obvyklé nostalgické spoje, které dopravce provozuje pod označením Kamenický motoráček. První náhradní vlak z České Kamenice vyjede prvního září v 15.50, podle speciálního jízdního řádu.
Úsek z České Kamenice do Kamenického Šenova je dnes jedinou provozuschopnou částí bývalé železniční spojnice mezi Českou Kamenicí a Českou Lípou. Zbytek drážního tělesa tzv. „sklářské lokálky“ byl snesen po zastavení provozu v roce 1979. Na nesnesených pěti kilometrech byla ještě několik let provozována nákladní doprava, v devadesátých letech sezonní nostalgické osobní vlaky obnovili nadšenci ze sdružení Klub přátel lokálky. Od roku 2008 dráhu vlastní Klub železničních cestovatelů.
Náhradní vlaková doprava přitom není v České republice ničím ojedinělým. Letos v červenci během uzavírky silnice I/43 vyjely zvláštní vložené vlaky mezi Kuřimí a brněnským Královým Polem. V loňském roce Liberecký kraj rovněž kvůli silniční uzavírce objednal ranní a večerní spoje mezi Raspenavou a Bílým Potokem pod Smrkem. Náhradní vlaky v minulosti jezdily také na Bylnicku, často se s nimi setkáváme i v Praze, kde nahrazují metro či tramvaje.
Zdroj: IDOL
A proč by se, kdyby trať bejvala nebyla snesena, mělo končit na střelnici, a ne až na hlavním? Případně proč by se nemohlo ject ještě dál?
Taková linka Česká Kamenice - Čeká Lípa - Postoloprty by se minimálně na směrových tabulích docela vyjímala. :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.