Praha (aktualizováno) — České dráhy a Regionální organizátor Pražské integrované dopravy (ROPID) společně připravili novou tarifní nabídku, která je určena zejména pro návštěvníky Prahy. Jízdenka T+R (Train & Ride) v ceně 70 Kč nabídne celodenní cestování pražskou MHD, a to v den platnosti vlakové jízdenky, konkrétně do jedné hodiny ranní následujícího dne. „Doposud si cestující, který chtěl z vlaku přesednout na hromadnou dopravu a pohybovat se s ní po celý zbytek dne po Praze, musel zakoupit 24hodinovou jízdenku za 110 korun,“ uvádí Filip Drápal, tiskový mluvčí ROPID. Jízdenku T+R lze pořídit v pokladně ČD nebo přímo u průvodčího ve vlaku. Prodává se ve formě doplatku k jízdence ČD, a to ke klasické papírové (vnitrostátní i mezinárodní), zápisu v kilometrické bance i elektronické jízdence nahrané na InKartě (železniční průkazka, traťová jízdenka). Jízdenku bohužel nelze pořídit k jízdence z eShopu ČD.
Zdroj: ROPID
U jízdenek z eshopu by to klidně mohl vytisknout průvodčí, ale asi v popce není možnost tisku "duplikátu" dokladů z eshopu.
Jinak už před časem jsem doporučoval prodávat třeba 20 relačních jízd (např. Praha-Děčín, ale bez rozlišení směru) nahraných na inkartě, které průvodčí jen "odmázne". K tomu by se nádherně daly prodávat (tiskem z popky nebo taky nahráním na kartu) i zlevněné denní jízdenky na MHD. Ty by uměli číst i revizoři.
Anebo bude ta PID jízdenka nějak jednoznačně svázaná s konkrétní ČD jízdenkou, třeba podle jejího čísla? O tom se tady nepíše.
Do InKarty se nahrávají jen časové jízdenky (týdenní , měsíční atd.), u pokladny ve stanici rovnou, při nákupu přes eshop při první kontrole na POP. Bohužel stahování seznamu je dost problémové protože je závislé na datovém připojení které je v případě železničních tratí dos tragické, dost často si POP postaví hlavu a stahovat přestane úplně a z toho plynou problémy s uznáním jízdenky, ale s tím se počítalo a průvodčí mají možnost zavolat na zvláštní číslo kde jsou pracovníci kteří mají okamžitý přístup do databáze ověří eTiket buď podle čísla karty nebo pomocí šestimístného kódu.
S tím načítáním karet je přesně tak jak to popsal babilon, dopravci si prostě vymění klíče pro čtení obsahu karty, ale nemají přístup do databáze jízdenek, takže e-jízdenky nedokáží ověřit. Proto DPP neověří eTikety, a ČD neověří SMS jízdenku DPP.
Jedna stanice (do nebo z, to je jedno), musí mít v názvu Praha. Obě mohou mít název Praha také.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.