..: Provozovatelem tratí 063 a 113 bude nadále SŽDC :..

Motorový vlak na trati 113, foto: Jiří MorcheČížkovice — Je tomu teprve pár měsíců, co proběhla nejen dopravně zaměřenými médii zpráva o změně vlastníka dvou regionálních drah, které byly ve vlastnictví státu. Trať 063 z Dolního Bousova do Kopidlna na pomezí středních a východních Čech a trať 113 z Čížkovic do Obrnic na Ústecku se tehdy přesunuly pod křídla společnosti AŽD Praha (AŽD), která se jinak zabývá zejména výrobou železniční zabezpečovací a sdělovací techniky. Jak ale nyní informoval Drážní úřad i Ministerstvo dopravy ve svém Přepravním a tarifním věstníku, správa těchto tratí i nadále zůstává v rukách Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC). Důvody jsou zřejmě především legislativní: „Naše společnost nemá zatím splněny všechny kroky, které potřebuje k získání licence na provozování dráhy. Proto požádala o zajištění provozování dráhy na základě řádného smluvního vztahu a obvyklých podmínek do doby, než licenci získáme,“ uvedl generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. SŽDC tak bude i nadále zajišťovat jak běžnou údržbu, tak například přidělování kapacity dráhy či řízení dopravy na trati, ačkoliv tak nyní bude činit za úplatu pro nového vlastníka.

AŽD i nadále počítá s budoucím využitím tratí zejména jako zkušebních center pro své výrobky. V rámci testovacích procesů by měly být tratě vybaveny novými a v řadě případů nikde zatím nerealizovanými systémy oblasti signalizace, telekomunikace, automatizačních a dalších systémů. Nový vlastník má však v plánu i větší důraz na běžnou údržbu a provozuschopnost tratí: „Zejména trať Čížkovice – Obrnice bude předmětem rozsáhlých oprav včetně odstranění propadů rychlosti, a to především na přejezdech a ve stanicích včetně doplnění zabezpečovacího a sdělovacího zařízení,“ doplňuje Chrdle. Pro úplnost doplňme, že na trati 113 je v sezónním období zajištěn pravidelný víkendový provoz turistických vlaků Dopravy Ústeckého kraje, na druhé zmiňované trati je pak provoz spíše příležitostného charakteru.

Zdroje: Drážní úřad, Přepravní a tarifní věstník, AŽD Praha


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.10.2016 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Středočeský ČR Ústecký Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
11.10.2016 (16:42)  
Konečně jedno dobré řešení pro málo frekventovanou lokálku! AŽD si pořídí zkušební trať a možná, že na ni občas pustí i nějaký ten šotovlak. A objednatel, tedy vlastně daňový poplatník, nemusí sypat neúměrné peníze do předimenzované dopravní obslužnosti...
registrovaný uživatel Já 1 
10.10.2016 (21:39)  
Tak to se přijďte podívat na trať 064 mezi Dolní Bousov a Libuň, V Mladějově v Čechách se dokonce dodnes používá telefon na kličku jako za císařepána.
08.10.2016 (20:27)  
Radek Papež:
už moc détrojek neznám, kde se chodí ohlašovat do domečku... V drtivé většině má zápisník strojvedoucí na stanovišti a nikam neběhá...

A.N.
psals o trati 114 (... na Louny), na 113 bys na těch 1200 tun potřeboval mašinky čtyři :-)
registrovaný uživatel E699 
08.10.2016 (18:37)  
Michal Jaroš: na 042 se 1) ohlašuje jen Hrabačov a v Jablonečku, cestou dolu v Poniklé a Hrabačově. Hrabačov a Poniklá je jen kvůli kontrole PZZ. Pokud se jede až do Roketnice, tak se ohlašuje jen v Hrabačově, v Jablonečku je ohlašovací povinnost rušena. 2) výhybky se jen hází v případě parních vlaků, což jsou 3? víkendy za rok. Nákladní vlak jezdí 2x-3x týdně a je uklízen na vedlejší kolej, takže vlakvedoucí nemusí nic házet.

Honza: Pokud budou samovraty, část D3 bude s 0/0-S a bude zas o práci míň.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.10.2016 (21:31)  
Ano, samovraty. Taková blbinka, která by hoodně usnadnila život nejen vlakvedoucím, ale i cestujícím v podobě zkrácení jízdní doby. Škoda, že si o tom můžeme nechat jen zdát.
editor nebo admin ŽP Radek Papež  mail  
07.10.2016 (20:20)  
A pak jsou tu případy typu Adršpach, kde se po stavební úpravě (nové nástupiště) dokonce prodloužila vzdálenost z vlaku do ohlašovacího pracoviště. Děkujeme.
07.10.2016 (22:26)  


Je otázka, proč nemůže být skříňka s telefonem a dopravním deníkem přímo na nástupišti, pokud už tedy musíme používat pevnou síť.
registrovaný uživatel Bakiy 
07.10.2016 (19:27)  
Michal Jaros: Co si predstavit pod pojmen "D3 v dnesni podobe"? D3 v dnesni podobe je i treba takova Lipenka, kde D3 vubec nevadi, nijak nezdrzuje, ale vsechny stanice komplet vybaveny samovraty, na dorozumivani TRSka (ale i to je v dnesni dobe nadstandard - staci obycejny mobil). Jasne, ma to sva specifika, na dopravce to prevani vice rizik, nez "obycejna" trat, ale jak vidno, jsou konkretni pripady, kde i v dnesni dobe ma "moderni D3" sve misto a opodstatneni...
07.10.2016 (20:15)  


Ano. Je pravda, že není D3 jako D3. D3 se samovraty, bez nutnosti se chodit ohlašovat do dopraven apod. je v pořádku.

Nicméně D3 jako je například na trati 042, kde se musí jít strojvedoucí na asi dvacetikilometrové trase třikrát ze stanoviště ven do dopravny ohlásit a zase zpět a případně si ještě vlakvedoucí hodí při křižování výměnu, to je prostě za trest.

Nedejbože pak situace jako v dopravně Královec, kde si strojvedoucí před přejezdem zastaví, stáhne si klikou závory, popojede, a zase je jde vytáhnout, a to prosím před i za stanicí totéž.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
07.10.2016 (3:28)  
pro Keprt a spol:

Ano, a v údolí Desné obcím vlastne nic jinéno nezbylo. Pri povodních tam skutecne lecos vzala voda a stát-kraj-CD je nechaly na holickách, tak se obce postaraly samy o sebe (protoze to i umely)
registrovaný uživatel Keprt 
06.10.2016 (20:53)  
hank: to není dobrý příměr. Dnes je řeč o těch nejnanicovatejsich tratích, zatímco "Desná" je v podstatě tramvaj vedoucí souvisle osidlenym údolím, je jeho přirozenou dopravní osou. Méně významné okolnosti - bylo to takřka před 20 lety, v kriticke situaci, zkrátka za poněkud punkových okolností.
registrovaný uživatel Honza  mail  
06.10.2016 (19:49)  
Michal jaroš: Přesně tak, taková trať 114 je ostuda. Ještě se snahou zachovat takt, je tam o 13 minut uměle prodloužena jízdní doba. Pro dojíždění v celé, nebo většině trasy, je to naprosto nepoužitelný.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko