..: Britské okénko 3: Aventra se představuje aneb konec žlutých nosů :..

Elektrická jednotka Aventra řady 345, foto: TfL Derby — Bombardier představil ve svém závodě v Derby elektrickou jednotku Aventra řady 345, určenou pro provoz na nové londýnské páteřní lince Crossrail neboli Elizabeth Line. Nové soupravy budou v provozu sestaveny z 9 vozů s celkovou kapacitou 1500 cestujících. Jsou určeny pro napájení 25 kV/50 Hz z troleje, max. rychlost je 90 mil/hod (145 km/h), délka soupravy 200 metrů. Jsou vybaveny britskými zabezpečovači TPWS a AWS pro provoz na Great Eastern Main Line, CBTC pro provoz v tunelech pod Londýnem a ECTS pro provoz na Great Western Main Line do Readingu. Interiér je plně klimatizovaný, se sedadly v uspořádání 2+2 i podélně, pasažérům bude k dispozici mobilní internet 4G.

První vyrobený kus bude určen pro testy na zkušební trati v Old Dalby, dodávky prvních jednotek zákazníkovi, kterým je Transport for London, jsou naplánovány na listopad 2016. V první fázi budou jednotky najíždět zkušební kilometry, zaškolení strojvedoucích je plánováno na duben 2017 a do komerčního provozu budou soupravy uvedeny v květnu 2017 na lince z nádraží London Liverpool Street do Shenfieldu.

Testy v tunelech pod Londýnem (mezi nádražím Paddington a halou ExCel v Docklands) budou zahájeny koncem roku 2018 a plný provoz mezi Readingem a letištěm Heathrow na západě a Shenfieldem a Abbey Woods na východě má být zahájen koncem roku 2019. K projektu Crossrail se pevně věřím vrátíme v některém z dalších Britských okének.

V souvislosti se vzhledem jednotky, která má černé čelo, je zajímavé, že dle názoru britské RSSB (Rail Safety and Standards Board) již není třeba trvat na žlutém nátěru čel hnacích vozidel a jednotek. K tomu RSSB uvádí: „Označení žlutou barvou bylo zavedeno v roce 1950 v době, kdy elektrické a motorové vlaky začaly být rychlejší než parní lokomotivy, aby byla zajištěna jejich lepší viditelnost. Avšak nové, mnohem jasnější čelní reflektory činí toto opatření zbytečným. Společnosti mají nyní možnost se kvalifikovaně rozhodnout o vzhledu čel svých vozidel samy, na základě posouzení rizik a při zainteresování všech zúčastněných stran.“

Jelikož všechny nyní do provozu uváděné jednotky byly nasmlouvány a odsouhlaseny před platností této změny (včetně řad 387/2 pro Gatwick Express, 700 pro Thameslink a 800/801 pro GWR a Virgin), budou Aventry pro Crossrail prvními bez „žlutých nosů”.

Zdroje: Global Rail News [1], [2], TfL/Crossrail


Zlámalík Poslat mail autorovi | 7.8.2016 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Spojené království


registrovaný uživatel Zlámalík  mail  
09.08.2016 (22:26)  
honzatvs: díky za dotaz, ověřoval jsem to a vypadá to, že trať samotná bude zatím vybavená jen Level 2 s tím, že na L3 je ještě brzy (viz http://www.railengineer.uk/2016/01/08/signalling-crossrail/). Nicméně co bude v soupravách, v tom asi není jasno a z původního článku to odstranili, tak to upravuji i zde.
09.08.2016 (16:46)  
ECTS Level 3 pro provoz na Great Western Main Line

V Británii už se používá / má používat Level 3? Měl jsem za to, že není dořešen problém s garancí celistvosti souprav....
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
07.08.2016 (16:40)  
Dekuji pane Bajere i Altshomu si vazim, ale to vedi. I vozidlo od pohledu souhlasí. Corradia nemá komínek, ba ani topeniste!
07.08.2016 (15:53)  
Je to Mitteldeutsche Regiobahn, která od 12.6.2016 převzala dopravu z Drážďan do Hofu a ještě několika dalších tratích. Pořídili si na to celkem 16 elektrických jednotek Alstom Coradia Continental.

http://www.bahninfo.de/artikel/10995/bergabe-der-ersten-16-regionalzuege-fuer-das-elektronetz-mittelsachsen/
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
07.08.2016 (14:16)  
Bahn to je urcite, regionalní to taky je, barva je jiná a podobá se to ojetému Desiru ...
Dekuji!
07.08.2016 (13:55)  
stoupa: Myslel jste opravdu Mitteldeutsche Bahn, nebo Mitteldeutsche Regiobahn? O tom druhém jsem se dočetl, že má k dispozici jednotky Desiro a Talent, ale ty už asi nové nejsou. Z elektrických má nové jednotky Coradia Continental od Alstom Salzgitter. Ten nyní snad jako jediný vyrábí v Německu i nové dieselové jednotky Coradia LINT. Jinak mě nic moc nenapadá. Doufám, že jsem Vás teď nezmátl.
Kdyžtak něco tady, i když nevím, jak je to aktuální: http://www.railfaneurope.net/list/germany/germany_mrb.html
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
07.08.2016 (11:31)  
Dekuju za prispevek!
Hele, jiz podruhé jsem (z dálky) videl v Dresden nové motorové jednotky provozované "Mitteldeutsche Bahn", mezi vozy jsou podvozky Jakobs. A já tupoun nevím, co to je a kdo to vyrábí.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko