Komentář – Pardubický deník pro své čtenáře v pondělí 5. září uspořádal on-line rozhovor s Jaromírem Duškem. Ten zastává funkci náměstka hejtmana Pardubického kraje, s odpovědností za dopravu a dopravní obslužnost. Zatímco médium pobízelo čtenáře k otázkám na Duškův volební program pro nastávající krajské volby, většinu tazatelů zajímala spíše jeho dosavadní rozhodnutí v oblasti dopravní obslužnosti kraje. Občané například požadovali vysvětlení, proč kraj objednává málo využívané vlaky na některých tratích, za jakých okolností probíhaly poslední škrty v autobusové dopravě či z jakého důvodu kraj nezajišťuje obsluhu páteřních relací spěšnými vlaky. V podstatě nic nového pod sluncem, chtělo by se říci.
Poněkud nestandardní však byly náměstkovy odpovědi. Namísto konkrétních vyjádření, jimiž by si Dušek svoje dosavadní kroky obhájil, zvolil ve většině případů vyhýbavé reakce, občas klesající až k urážkám tazatele. „Rozsah vašich informací se pohybuje na úrovni zapomenutého vojáka v džungli,“ sdělil například na úvod jedné z odpovědí, jiný ze čtenářů si odnesl označení „velmi neinformovaný pisatel mimo mísu“. Nepochodil ani uživatel, který se chtěl dopátrat změny počtu cestujících na trati 238 po zrušení spěšných vlaků – místo toho byl nepřímo označen za „komsomolce“, tedy člena komunistického svazu mládeže, jak Jaromír Dušek s oblibou říká tvůrcům optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji.
Průzkumy volebních preferencí ukazují, že se další Duškova kariéra bude pravděpodobně odehrávat již mimo krajskou samosprávu. Bude-li jeho nástupce alespoň o něco vstřícnější ke svým voličům, půjde do jisté míry o posun k lepšímu.
Komentář nemusí vyjadřovat stanovisko redakce.Na rozdíl od vašeho "má to skoro stejný motor, ale jinak se to liší prakticky ve všem" máme porovnání velice jasné - autobusáci chtějí cca 30 Kč/km, vláčkaři cca 3x tolik. Můžeme ještě připočítat náklady na údržbu zastávek a poměrnou část nákladů na údržbu silnic, ty ale tu částku zvýší jen zanedbatelně.
Klíd, jiz na ZDS jsme rikali "Kdo to riká, tento je, tomu se to sikuje".
Mám vlácky, a jsem taky pozitivní fanatik privatizace a optimalizace. Jen se nenechám pány Duskem a Budvarem vyhecovat. :-)
Hlavně by mě strašně zajímal výpočet ceny km autobusu se započtením všech těch externalit, o kterých mluvil pan Dušek.
Pochlapíte se aspoň tentokrát?
Ano, pochopil. Ve zkratce - "Vlak do každé vesnice, ať to stojí, co to stojí."
I já Vám konecne rozumím! Pan Dusek je coby (ex)odborár osoba nehodná zretele. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.