..: Vlakom Leo Express sa do Varšavy neodveziete :..

480, Dlouhá Třebová - Ústí nad Orlicí město, foto: Honza Marek aka Honzinus Praha/Varšava — Tešili ste sa na výlet vlakom LEO EXPRESS (LE) do Varšavy? Zdalo sa, že nekonečný príbeh vstupu vlakov LE do Poľska bude mať konečne šťastný koniec. V návrhu Jízdního řádu 2016/2017, ktorý zverejnil Moravskoslezský kraj, bola totiž informácia o priamom spoji Praha – Varšava a späť (s odchodom z Prahy o 15.13 a s príchodom do Prahy o 08.19 h). Informáciu potvrdzovalo aj vyjadrenie hovorkyne spoločnosti LE Petry Valentovej pre iDNES.cz: „Usilujeme o vytvoření železniční a autobusové sítě v Evropě. Česko a Polsko již spojujeme autobusy a logicky teď následuje vlaková expanze. Nicméně žádost o kapacitu ještě není z polské strany potvrzena.“

Podobnými výrokmi o vstupe na poľské trate sa už niekoľkokrát predtým prezentoval aj väčšinový majiteľ LE Leoš Novotný ml. Ako ale informuje portál Rynek Kolejowy s odvolaním sa na informácie od PKP Polskie Linie Kolejowe, poľský správca infraštruktúry neeviduje žiadosť LE o pridelenie kapacity. Zdá sa teda, že ani nasledujúci grafikon nebudeme mať možnosť odfotiť si „čierno-zlatú pumu“ na tratiach v Poľsku. Potvrdzuje sa skutočnosť, že výroky predstaviteľov LE o vstupe do Poľska či nákupe nových vlakov treba brať s veľkou rezervou.

V prípade, že predsa chcete navštíviť Poľsko so spoločnosťou LE, máte možnosť využiť ich autobusové spojenie, prípadne spojenie vozidlami Tiger Express.

Zdroj: Rynek kolejowy


Bachmann | 11.7.2016 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Polsko Česká republika (celá)


25.07.2016 (18:17)  
Východočech1:
Na spojení Pardubice - Wroclaw je přesně vidět "záchrana" železnice v režii pana Duška. Totální devastace smysluplných spojení kvůli záchraně couráků do horní-dolní.
17.07.2016 (13:08)  
do Varšavy jedím leta pořád. Co nasadlili "pendolina" z Varšavy do Wrocławi, tak např. z Ustí n.O. jedno, zda přestupovat v Třebové nebo Wrocławi, s polskou jízdenkou super-promo na to pendolino to není horší než třeba Portou Moravicou...Ještě tak být rozumný spoj Pardubice - Wrocław. Předělání toho rannho kdysi Sp dnes Os 6281 do Wrocka a večerního Os S6288 zpět na dálkový courák s B-čky byl nesmysl na n-tou. Teď v 16.45 z Wŕocka v dopravní špičce plní 6288 navíc funkci předměstské dopavy, vracejí se jím domů lidi denně dojíždějící do Wrocławi do práce, protáhla se doba jízdy, že 6288 ujede z Wrocka řadě dálkových spojů z různých částí Polska, hlavně těch, kam se přes Wroclaw z ČR ani jet nedá. A ráno zase dřívějším prodloužením doby jízdy bylo zlikvidováno spojení Praha - Wrocław! Pokud přes Bohumín do Varšavy, tak když přece jen nastopím v Třebové, tak např. pokud odpoledne, koupím si včasnou jízdenku na Regiojeta do Ostravy, a dál včasnou jízdenku na "Pragu" Ostrava-Varšava, to už taky ujde. Pokud ještě ad pendolino Varšava - Wrocław: Jede po "centrální magistrále" na křižovatku s ní u Włoszczowé a dál Częstochowa-Stradom - Lubliniec - Opole (ovšem pendolino tam jede kus po jednokolejce!). Do Wałbrzycha z Varšavy 4 a Půl hodiny, 5 hodin 40 min do Jelení Góry. Wrocław - Wałbrzych 90 km jede 50 minut, před rekonstrukcí jel rychlík zastavujícíh jen v Świebodzice a Jaworzyna těch 90 km dvě hodiny, v takovém stavu byla trase ještě před pár málo lety....Dnes po rekonstrukcích pár úseků na 230 Wrocław - Lichkov by Sp nebo Rx stihl z Międzyldsie 115 až 125 minut - na to by se ten LEO Stadler zřejmě hodil lépe než 163 s vozbou z B-ček (až možná na problémy s perony - Letohrad a pak ještě část polských stanic)
registrovaný užívateľ MirekM  mail  
12.07.2016 (10:40)  
Bachmann: Aby o tom vôbec mohol LE snívať, museli by byť jednotky r. 480 viacsystémové (nielen 3 kV DC).
Nemusel by LE na novou relaci stejně koupit nové vlaky, pokud nechce opustit stávající trať? A neumí snad Stadler vyrobit vícesystémové jednotky?
12.07.2016 (13:37)  


Tak sa opýtam aj ja:
Ako viete, že LE nechce čiatočne opustiť terajšiu trať?
Zdá sa Vám, že LE generuje na trati PHA-OVA miliónové zisky, z ktorých si môže dovoliť ďalší nákup vlakov?
O schopnostiach Stadleru v žiadnom prípade nepochybujem. A vlastne, prečo sa spomína Stadler, LE sa spomínalo aj v súvislosti s inými výrobcami (http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14508/od-kogo-leo-express-kupi-nowe-pojazdy.html)

Ako som už spomenul predtým, výroky predstaviteľov LE o vstupe do Poľska (či nebodaj na trh v USA) či o nákupe nových vlakov treba brať s veľkou rezervou...
Ak by sa ale dané plány konečne stali realitou, bol by som príjemne prekvapený.
11.07.2016 (18:31)  
Antony: Vy budete zřejmě budete nějaký velký vtipálek :)
11.07.2016 (18:29)  
Antony: Pro Leotramvaj že soupravy Ampz+WRmz+Bmz+Bh(d)mpz by nebyly konkurencí? Moc vtipný ten vtip teda není :)
registrovaný užívateľ Komín  mail  
11.07.2016 (18:14)  
Antony: nemám rád, když někdo takhle snobsky ohrnuje nos. Pravda, EC Praha-Německo a Praha-Linz nejsou možná superluxus, ale "hrůza" je opravdu přehnané slovo, tu jeďte hledat jinam. Pořád máte k dispozici vozy (po většinou) s čalouněnými sedačkami, zásuvkami, klimatizací, do Německa i wifi a na českém území jídelní vůz s přiměřenými cenami a plnohodnotnými jídly, na rozdíl od Lea.
11.07.2016 (15:38)  
JV: 6,5 hodiny v tomhle by nic příjemného nebylo, Economy u Lea je prakticky autobus.

Ale i tak to nevidím nereálně, tem "mezinárodní vlak" budou stejně živit vnitrostátní relace a těch pár lidí, co to pojedou durch, snad bude mít dostatek soudnosti a koupí si vyšší třídu.
dopisovateľ alebo člen ŽP stoupa  mail  
11.07.2016 (13:58)  
Pane Antony, traT Berlin - Praha v EC je pro mne temer domaci. Dnes ty vlaky CD (a jejich) masiny celkem ujdou. O 480 se nebavim (pro mne je to srot) a pan Bachmann ma pravdu. Na mistni prepravu pres hranici jsou nasazovana Desira (kdo to ma?). O osobni preprave v Nemecku radeji pomlcim. Osobni preprava je otazka pro objednatele (kraj) a ne CD.

Smer na Warszawu neznam. A Leo ma oproti CD / DB jista nevyspytatelna rizika.
registrovaný užívateľ Antony 
11.07.2016 (13:11)  
kdyby radsi sli na trat praha - linz a praha drazdany. tam by vse zrbourali jelikoz ta hruza co tam cd poskytuji by nebyla pro super leo expresy konkurenci
11.07.2016 (13:31)  


Aby o tom vôbec mohol LE snívať, museli by byť jednotky r. 480 viacsystémové (nielen 3 kV DC).
11.07.2016 (11:14)  
Škoda, letadlo do Varšavy z Prahy je poměrně drahá záležitost a pokud by se LE dostal na jízdní dobu nějakých 6,5 hodiny, tak by časově byl konkurenceschopný (při započítání doby odbavení na letišti a velice omezené možnosti pracovat během cesty).

I když je to spíš za hranou, tak o hodinu. Každopádně by to možná mělo vliv na cenu letenky :-)

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2017 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko