..: Rhätische Bahn (RhB) kupuje od Stadleru 27 EMU :..

EMU s rozchodem 1.000 mm pro RhB, foto: RhB Curych — Rhétská dráha (Rhätische Bahn, RhB) uzavřela se společností Stadler kontrakt na dodávku 27 elektrických jednotek (EMU), s možností opce až na 20 dalších. Jednotky pro metrový rozchod kolejí mají být postaveny v závodě Stadler Altenrhein, přičemž nasazení do provozu je plánované na léto roku 2019. Dodávky mají probíhat do roku 2022. Čtyřdílné klimatizované EMU s provozní rychlostí 100 km/h a maximální konstrukční rychlostí 120 km/h, určené pro napěťovou soustavu 11 kV / 16,7 Hz, budou dlouhé 76 440 mm, široké 2 670 mm, vysoké 3 780 mm, s uspořádáním náprav Bo`Bo`+ 2`2`+ 2`2`+ 2`2`. Provozní hmotnost prázdné jednotky má činit 114 t a maximální výkon na obvodu kol má být 1 400 kW.

EMU s rozchodem 1 m pro RhB, foto: RhB Vybaveny budou 35 sedadly první třídy (z toho 12 v nízkopodlažní části) a 137 sedadly druhé třídy (z toho 22 v nízkopodlažní části). Dále dvěma místy pro invalidní vozíky, 4 sklápěcími sedadly, 2 toaletami (z toho 1 určeno pro invalidy) a plochou pro 7 jízdních kol, nebo lyže, sportovní vybavení, kočárky a zavazadla. Dle Stadleru budou jednotky navrženy s „extrémně robustní“ konstrukcí pro dosažení maxima nízkopodlažních ploch v kombinaci s použitím dveří o světlé šířce 1,2 metru pro snadné nastupování a vystupování. Kromě toho se Stadler zmiňuje o „jasném a k cestujícím přátelském“ interiéru, klimatizaci, vzduchem odpružených podvozcích a „inteligentním nakládaní s energii“.

Smlouvu v hodnotě 285 mil. CHF (víc než 7 mld. CZK) podepsali v Curychu dne 30. června ředitel RhB Renato Fasciati a CEO společnosti Stadler Peter Spuhler.

Zdroj: Rhätische Bahn, Railway Gazette


Bachmann | 2.7.2016 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Švýcarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel CART 
07.07.2016 (13:42)  
Tomáš Kraus - mají, ale zdaleka ne všechny, takže je o ně mnohem větší bitka. :) Ale je fakt, že mi unikla ta informace o 11 kV, to by na Bernině asi nemělo dlouho kariéru... :):)
07.07.2016 (10:03)  
CART: A nemají náhodou Allegry také několik oken otevíracích? Kromě toho jestliže nové jednotky mají mít výzbroj pouze na 11 kV, Bernina jich bude "ušetřena" (a nepředpokládám že teď nějaké "přebytečné" dvousystémové Allegry jezdí jinde, aby se pak použily pro zdvojení souprav na Bernině).
registrovaný uživatel CART 
07.07.2016 (9:56)  
Pavel Vlček - právě proto to říkám, teď tam sice už "uzavřené" jednotky jezdí, ale na konci souprav jsou tři klasické vozy. Když teď nakoupí další jednotky, tak se obávám, že začnou jezdit zdvojeně, a klasické vozy skončí... :(
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
05.07.2016 (10:31)  
CART: od toho je ten Street View :))))
04.07.2016 (20:33)  
CART: Nový Albula-Gliederzug by měl mít otevírací okna. Na Bernině běžně jezdí otevřené vozy.
registrovaný uživatel CART 
04.07.2016 (10:57)  
Achjo, za chvíli už nepůjde projet Albulu nebo Berninu s otvíracím oknem... :(
03.07.2016 (10:31)  
Bachmann: Mohlo by to být tak, že RhB zjistili, že uspořádání jednotek Allegra není úplně optimální, což je věc, která se mnohdy projeví až za ostrého provozu. Jinak odkud jste vzal ten prospekt? Na stránkách výrobce jsem ho nenašel. Ostatně od té doby, co se změnily jejich stránky, přehled jejich uskutečněných i chystaných zakázek dost prořídl.
03.07.2016 (11:36)  


Nová stránka Stadleru je fakt hrozná, čo sa získavania nových informácií a referencií týka.

A prospekt o nových jednotkách "Flügel" (Krídlo) je zo stránky RhB, veď je tam vytvorený aj odkaz na ich stránky.

Inak, úžasný je ten prvý odkaz v texte (v slove "Rhätische Bahn") na "Streetview" ich tratí. Ako sa tam píše: "Google a RhB dávajú miliónom ľudí z celého sveta možnosť objaviť fascinujúcu železnicu cez stred Švajčiarskych Álp vo virtuálnej realite."
02.07.2016 (20:42)  
Tak teď budu vypadat jako rejpal, ale RhB mají na nové jednotky nějaké zvláštní požadavky, že se by se nespokojily spíše s další dodávkou jednotek Allegra od téhož výrobce, kterých mají momentálně jenom 5 (a dalších 15 dvouproudových)? Vždyť by další dodávka těchto jednotek byla rychlejší a nejspíše i levnější. Mimo to další typ vozidla znamená další nároky na údržbu
02.07.2016 (22:08)  


S tou cenou to nebude také zlé.
285 mil. CHF za 27 ks nových vlakov vs.
50 mil. CHF za 5 ks Allegra v cenách r. 2009

Zdroj: http://www.zelpage.cz/zpravy/7231?oddil=1&lang=sk

Hoci z hľadiska výkonu sú podobné, nové jednotky majú iné usporiadanie, počet WC,...-jednoducho asi budú viac vyhovovať požiadavkám RhB.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.07.2016 (18:16)  
pro Vlad

Vas udaj je spravne; RhB uziva v troleji 11 kV.
02.07.2016 (16:43)  
kave: ale oni na rhétské dráze opravdu jezdí na 11 kV (krom míst na 1 kV DC). To by Vám asi nepoděkovali, kdybyste jim to takhle zvednul...

https://en.wikipedia.org/wiki/Rhaetian_Railway
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko