..: GVD 2017: Návrh jízdního řádu SŽDC :..

151.023-9, Bezpráví - Brandýs nad Orlicí, foto: Robert Velechovský Praha — Zatímco většina krajských úřadů či koordinátorů veřejné dopravy již zveřejnila návrh železničního jízdního řádu pro rok 2017, některé z nich tuto vymoženost svým občanům dosud (ke dni vydání aktuality) neposkytly. Nám se však návrh podařilo získat přímo od SŽDC, a to na základě žádosti podle zákona o svobodném přístupu k informacím. Nezbývá než dodat, že přiložený materiál není konečným jízdním řádem, na základě připomínek adresovaných příslušným objednatelům vlaků může doznat změn. Přejeme vám příjemnou zábavu při studiu a doufáme, že se s námi v komentářích podělíte o novinky či zajímavosti, na které v návrhu narazíte.

Kam s připomínkami?

Zpravidla platí, že byste se měli obrátit na instituci, která daný vlak objednává. V případě regionálních vlaků jsou to jednotlivé krajské úřady, u dálkových vlaků pak buď Ministerstvo dopravy, nebo přímo jejich dopravci, jedná-li se o spoje vedené na obchodní riziko dopravce.

Vlaky Instituce Uzávěrka připomínek
dálkové vlaky objednávané Odbor veřejné dopravy MD ČR
komerční vlaky ČD (např. Pendolino, Ex Praha–Ostrava) České dráhy
komerční vlaky RegioJet RegioJet
komerční vlaky LEO Express LEO Express
komerční vlaky Arriva vlaky Arriva vlaky
regionální vlaky – Praha ROPID 31. 7. 2016
regionální vlaky – Středočeský kraj KÚ Středočeského kraje návrh zveřejněn 28. 6., připomínky do 29. 7. 2016
regionální vlaky – Jihočeský kraj JIKORD návrh zveřejněn 28. 6., připomínky do 22. 7. 2016
regionální vlaky – Plzeňský kraj POVED 15. 7. 2016 12:00
regionální vlaky – Karlovarský kraj KÚ Karlovarského kraje 25. 7. 2016
regionální vlaky – Ústecký kraj KÚ Ústeckého kraje 14. 7. 2016
regionální vlaky – Liberecký kraj KORID LK 15. 7. 2016
regionální vlaky – Královéhradecký kraj KÚ Královéhradeckého kraje 18. 7. 2016
regionální vlaky – Pardubický kraj KÚ Pardubického kraje 15. 7. 2016
regionální vlaky – Kraj Vysočina KÚ Kraje Vysočina neuvedeno
regionální vlaky – Olomoucký kraj KIDSOK 11. 7. 2016
regionální vlaky – Jihomoravský kraj KORDIS JMK neuvedeno
regionální vlaky – Zlínský kraj KOVED návrh zveřejněn 28. 6.
regionální vlaky – Moravskoslezský kraj KODIS neuvedeno

Příloha: Návrh jízdního řádu 2017 na tratích SŽDC


RaPa Poslat mail autorovi | 24.6.2016 (19:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
31.07.2016 (13:55)  
Když si tak prohlížím návrh nového jízdního řádu na trati č. 250, nějak se mi z toho protáčejí panenky. Nevidím totiž vůbec žádný důvod, aby rychlíky nezastavovaly v Křižanově. Ač se na trati zvyšuje traťová rychlost a zkracují pobyty ve stanicích,
prodlužuje se současně i jízdní doba.Tak třeba v návrhu je v úseku Brno - Havlíčkův Brod o 4 minuty delší (z 1.34 na 1.38) a přitom odpadá zastavení v Křižanově. A podobně je tomu i v opačném směru. Nakonec výlukové práce zde probíhají už několik let, klesá počet nákladních vlaků a tak by zvýšení cestovní rychlosti u rychlíků nemělo být problémem.Nebo tomu už nerozumím a 35 letá praxe v železničním provozu je mi k ničemu.
22.07.2016 (11:42)  
Zajímavé je že třeba u trati 210 se návrh Ropidu dost liší od návrhu středočeského kraje. Co si tedy vybrat?
11.07.2016 (19:41)  
Vít Řezáč: V Tišnově bych zastavování nerušil. Když už, tak raději Brno Královo Pole - tam se dá dojet šalinou. Kdežto v Tišnově je přestup na Starou Tišnovku - směr Doubravník, Nedvědice, Rožná, Bystřice nad Pernštejnem a dále. Stejně tak v Křižanově na Velké Meziříčí, Rudíkov, Budišov apod.
08.07.2016 (19:07)  
Mě osobně se zrašení zastavování R v Křížanově osobně týká. Bydlím ve Velkém Meziříčí a tahlě změna mě více něž neštvala. Ze 2 důvodů: 1. Dojíždím do Prahy, většinou s tak 30 kg zavazadel, a každý přestup je průšvih, a těď místo jednoho přestupu podchodem mám přestupy, kdy musím podchodem. 2. Při cestě např. do Blanska je použití rychlíku téměř nutnost, protože Os není schpnný jej pohodlně stihnout, a pokud má Os byť jen 2 minuty zpoždění, stává se zcela nemožným. Ale nejhorší je, že nechápu důvod, proč bylo zrušeno zastavování zrovna v Křižanově. Podle mě je lepším aspirantem na toto zrušení Tišnov (obyvatelé ze spádových oblastí omluví). Ve špičce spojení z/do Brna každých 15 min. a na Prahu by platilo totéž co bude (asi) nově platit pro Křižanov. Ve spádové oblasti Křižanova je žije odhadem 15-17 tis. lidí. Pro Tišnov je to asi 12-15 tis. lidí. Další možností je odstranění zastavování v B-KP, kdy jde sice o velké sídliště, ale šalina k Hl.n. jede ani ne 15 min., a tak není případně důvod obsluhy tohoto území dálokvými vlaky.
registrovaný uživatel CART 
07.07.2016 (10:53)  
Koukám, že Arriva se snaží zase obsadit hromady potenciálních tras. Na kolik z nich asi reálně vyjede? :)
04.07.2016 (19:32)  
František: V případě spojování souprav Os 46xx/49xx a Os 249xx by v současné době neměl být problém. Na vlacích od Brna jezdí takzvaná brněnská klasika (čtyři vozy Bdmtee) tažená buď plecháčem 242 nebo princeznou 263. Teda souprava vybavená klasickými šroubovkami a nárazníky. Na trati 252 jezdí turnusově jeden motorový vůz 810 a jeden motorový vůz 841 - ty mají taktéž šroubovky a nárazníky, takže zde se spřahováním není problém. Akorát v případě, že by klasické soupravy na trati 250 byly někdy v budoucnu nahrazeny jednotkami Regiopanter (640 nebo 650), tak ty mají samočinná spřáhla a zde by musel být pro spřazení s výše uvedenými motorovými vozy nějaký mezikus.
03.07.2016 (19:45)  
Jirka Kraťas: Hřebíček na hlavičku. :-) Jestliže chceme omezovat zastavování dálkových vlaků, pak k nim ale musíme protáhnout přípoje. Zde by to řešil Os prodloužený do Žďáru, v novém úseku případně spojený s Os od Brna (aha, nemáme automatická spřáhla, takže buď pobyt na spojení nebo příjezdy po sobě). To zřejmě nikdo neřeší, raději bude další lokálka na odpis (v návrhu jen jeden a půl přímého páru večer). I když v takové České Třebové již pár let sice přetrvávají přímé spoje z lokálek, ovšem s těsnými nepřípoji na ostatní vlaky...
03.07.2016 (18:35)  
Co se týče uvažovaného nezastavování rychlíků v Křižanově, tak tu vznikne ještě jeden problém. Pro cestující z tratě 252 (například z Velkého Meziříčí) jedoucí směr Praha dosud stačí jeden přestup v Křižanově na rychlík směr Praha. Po zrušení zastavování rychlíků v Křižanově budou tito cestující ve směru Praha přestupovat dvakrát - jednou v Křižanově na osobní vlak Os 46xx nebo Os 49xx a dále ve Žďáru na zmíněný rychlík R 97x, 98x nebo 99x.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
29.06.2016 (8:00)  
JOHNZ: Pokud bych měl s podáním žádosti čekat až do doby, kdy uznám, že už to kraje asi nemají touhu zveřejnit (a jak ten termín poznám?), tak se započtením lhůty, kterou na to SŽDC má (a využívá), bych ten návrh získal v době, kdy už připomínky skoro nikdo přijímat nebude.
registrovaný uživatel JOHNZ 
29.06.2016 (2:02)  
Nicky726: Ale ja nehovorím o tom, že sa to nemá zverejňovať, ale kto a ako to má zverejňovať. Zverejnené to má byť určite a určite čím skôr, ale za ideál považujem skôr to, že to "v pondelok dostanú objednávatelia dopravy, prezrú to, skontrolujú, pripravia k tomu nejaký orientačný pokec a v piatok to zverejnia", než aby sa to v pondelok z fleku objavilo na webe a nemálo ľudí by sa (zbytočne!) chytalo za hlavu...

Takže tak, ako považujem za správne, že v prípade, že to nezverejnia, nabehnú aktivisti, podajú žiadosť podľa infozákona a návrh zverejniia za nich, tak by som sa celkom nerád dožil toho, že sa niekto bude nezávisle snažiť zverejniť ten návrh v prvom možnom termíne...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko