Tak jsem v neděli ráno vstal a koukal na závod formulí. Milovníci rychlostí to mají v Česku těžké – o formuli na brněnském Masarykově okruhu si mohou nechat jen zdát, vždyť tu málem skončily i motocykly. A rychle se pohybující železnice? Naše koridory nejsou všude ani na 160 km/h, a to jsou přitom rychlosti, které jsou na západ od nás běžné i pro některé osobní vlaky. Škoda, že pan prezident je spíše příznivcem vodní dopravy a své čínské přátele směřuje do výstavby kanálu DOL. Kdyby byl příznivcem železnice, možná by zde čínské firmy mohly začít budovat vysokorychlostní tratě. Vždyť ta naše republika je oproti Číně tak malá, to by měly raz dva. Ale dost snění – jsem na řadě ve výběru šotoklubu. Jdu si připomenout, co dvoutýden dal, ale pro jistotu počkám s konečným výběrem až do nedělího večera na poslední fotku, abych pak své rozhodnutí už neměnil. Tak tady jsou moje volby.
422.0108
Jako první jsem do svého výběru zařadil fotku Tomáše Kubovce. Ač parní lokomotivu nevidíme na Tomášových fotkách tak často, zachytit ji zajímavým a poutavým způsobem zvládá přinejmenším stejně dobře jako švýcarské či rakouské elektriky. Zvolené místo, štěstí na příjemně měkké ranní světlo, povedená dobová souprava, to vše navíc podtrženo tradičně mistrovským editem dělá ze snímku jeden z těch, které vystupují z řady a ulpí mi v paměti.
233.698-0
Další fotografie, která mě oslovila, je z dílny Roberta Velechovského. Jeho záběr mě zaujal především zachyceným strojem a výběrem pěkného místa. Robert patří mezi velmi zkušené autory a má již vytvořený svůj specifický osobitý styl, v každém případě tento snímek osobně považuji za jeden z vůbec nejhezčích, co jsem od něj kdy viděl.
…zaujatý krásou
Posledním kouskem v mém výběru je dílo Andrewa33. Fotografie nejen že je neobvyklá místem pořízení a zachyceným drážním vozidlem, ale autor se slušně vypořádal i s velkým dynamickým rozsahem scény. Celek je potom korunován trefným názvem a oko diváka samozřejmě zaujme i ona slečna, aneb nejen autor a strojvedoucí jsou zaujati krásou.
A taha jeste Spesny vlak od Ceske Lipy Papouch 477.0, jako kdyz jsem 1978 jel na vojnu?. Dne 16.4. jsem ho v Decine nevidel a to jsem jel EC ten den hnedle 2x, oci jsem si mohl vykoukat.
O vyjezdu jsem informoval prave Vlada z Opavy.
Poloha hezka, snad bych se konecne mohl podivat do Sebnitz..
Nevidel jsem zminku o zdvizi pro nas invalidy. Ani zminka o pamatniku me Skoly v Prirode z kraje roku 1968 v nedalekych Marenicich u Cvikova. Tak nevim, nevim...
http://www.penzionrelax.cz/
Elektrifikovaná dvoukolejka to sice není, ale koukat se je na co:
http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady/k081.pdf
Plus přenádherné okolí se spoustou zajímavých míst.
Přitom spoustu věcí (z toho seznamu ano, jistě, ale...) si může průměrně internetálně zdatný čtenář galerie zjistit sám.
Pravda, na některé informace je zapotřebí znát zákulisí, ale já právě při takových příležitostech dělám malé exkurze a... nic.
Na druhou stranu, občas si připadám jako v kanceláři pro uvádění na pravou míru.
Setapouch! Sobí hnusec!
https://www.youtube.com/watch?v=bTNtelJ3KPU
vychladni. Mas to asi fakt s Zireckem marny, Marny, marny ...
Názor: správci si schvalují jen svoje fotky.
Já: Ano, jistě. Ale fakta hovoří jaksi jinak, viz...
Názor: V galerii není místo na staré fotky, vše musí být jen z nejnovějších nejdražších aparátů.
Já: Ano, jistě. Ale fakta hovoří jaksi jinak, viz...
Názor: Blechofotky, protisvětlovky, cokoliv nešablnovitého projde jen správcům.
Já: Ano, jistě. Ale fakta hovoří jaksi jinak, viz...
Názor: V galerii se objevují stále ty samé fotky od malé skupinky autorů.
Já: Ano, jistě. Ale fakta hovoří jaksi jinak, viz...
Názor: Nikdo jiný než DŠ se tu nechce pochlubit historickými fotkami.
Já: Ano, jistě. Ale fakta hovoří jaksi jinak, viz...
Názor: Berete úplně vše, co se mihne.
Já: Ano, jistě. Ale fakta hovoří jaksi jinak, viz...
A pokud máš pocit, že se objevují fotky, které (by) dříve neměli šanci, tak blik. Tohle se děje celou dobu. Když jsem v galerii začínal, ještě si pamatuju, jak to vypadalo v létě 2005 před Velkým Třeskem.
Vím, jakou práci mi to dalo ve své době mezi tehdejšími správci prosadit, aby se mezi šablonovýma katalogovkama vůbec založila sekce UTG a následně ŽKŽ. Přitom dnes fotky z této sekce celkem pravidelně vyhrávají různé zdejší soutěže a pod. Proč asi...
Když jsem viděl, jakou práci dá většině autorů vůbec nějak schopně zeditovat fotku se zataženou oblohou, tak jsem na to raději udělal článek fotoškoly, aby to co nejvíc lidí mohlo dělat co nejkvalitněji a co nejkoukatelněji. Stále to není nic, co bychom měli v odpovídající kvalitě denně na stole, ale děje se to. Až je někdo někde okatě rád, "že se autoři nebojí zatažtena"...
Fotek, které nesplňují editační a technické standardy, je v galerii celkem dost. Vážně, docela dost! Jen by někteří museli chtít vystrčit hlavu z ehm a pořádně se rozhlédnout. A tím nemyslím nějaké osm deset let staré fotky se zelenou oblohou, kterou tehdy nikdo neřešil. Myslím fotky, které neměly odpovídající technickou kvalitu poplatnou době a stejně prošly. Jako v Hurvínkovi: "Divit se teď! - Jéééé. - O no nééééé!"
A konečně, jedni brečí, že je laťka nastavená příliš vysoko a "kdo není kámoš se správcema (ano, jistě, ale...), nemá šanci protlačit fotku, protože to nikdy nezedituje na požadovanou kvalitu", a druzí brečí, když nějaká fotka tu laťku podleze.
No to mi ho vyndej! :-D
To by pro Opaváka (zdravím z Opavy!) nemuselo být tak daleko. Navíc ze zrušené trati do NJ je parádní cyklostezka...
https://mapy.cz/s/C08s
Ty linkovaný fotky rpeta nejdou otevřít, ale co jsem viděl na stránkách linkovaných níž, tak k tomu můžu napsat jen to, že podobný fotky fotí babička, když jede někam na výlet...
Jinak ještě zpětně Ivošovi díky, už jsem myslel, že si toho fíry, očumujícího tu krásku, nikdo nevšiml. Všichni jen řešili problematiku MHD :-D.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.