České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
Pokud veličina vzniklá vynásobením či vydělením jiných veličin má fyzikální smysl, jedná se o veličinu odvozenou. Pokud fyzikální smysl nemá, jedná se o ekonomický ukazatel.
Tohle nám říkali už někdy před 30 lety :-)
:-) tedy pak bych k onomu Pisvejcovi pridat i Coriolisovo zrychleni! :-)
Jde především o poměr. Ale když to vynásobíte vhodnou "gravitační konstantou", můžete třeba dostat počet lidí za den, kteří cestují mezi dvěma městy. Ale nečekejte od toho nějaká přesná čísla - jde jenom o odhad na základě velikosti a vzdálenosti.
A misto V+W bych jiste pravdive si mohl zrovna tak pripadat jako ditko jineho klasika, pana Cimrmana a jeho Vizionare. Neb v zrcadle dejin mi oproti zajiste presnemu souctu nepresnych cisel pripada az pitoreskni opakovana reklama prodejna "U krale zeleznic" na servru "Sezam.cz". Neb jen potreba sehnat, nalakat zakazniky vyzaduje takovou reklamu. Ze by meli v Manesove ulici problemy se vzdalenosti od Metra aMHD vubec? Ze by se projevila prakticky nemoznost v miste samem zaparkovat? Obe je snad hlavni duvod, proc jsem tam cca 2005, dokonce jeste pred nemoci, prestal chodit. To pak ve stejnem zdcadle dejin zcela realne vypada tvrzeni me pecovatelky: "Jsi nejmladsi zeleznicni modelar v Berline". Taky ma pravdu .. :-)
Nějaké podklady k tomu jsou zde: http://goo.gl/EDgU89
Praha-Ostrava = (1270*300) / (350^2) = 3
Praha-Pečky = (1270*20) / (50^2) = 10
Praha - Ostrava - přibližná hausnumera
(1270+300) * 1000 / (350^2) = 12
dvanáct
dvanáct něčeho
přitom zrovna tady budou přepravní proudy asi docela velký, když se o to rvou tři dopravci, že?
Pečecko spádově na dojíždění do Prahy za prací
cca (1270 + 20) / (50^2) = 516 něčeho, toho samýho co výše psáno.
Jo. Jasně.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.