..: GVD 2017: České Budějovice získají expresní spojení s Prahou :..

EC 101 Jože Plečnik, České Budějovice, foto: Josef Petrák České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.

Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.

Koncepční návrh JŘ pro rok 2017

Návrh JŘ linek objednávaných Ministerstvem dopravy

Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší

Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.

Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a  půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 27.4.2016 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
05.05.2016 (12:03)  
Stoupa - Nevím jestli je zrovna lepší když se Petr budvar z mlčící většiny vyčleňuje... při jeho stylu argumentace člověka brzo přestane bavit se tou agitací pročítat, takže i kdyby tam nakrásně byly skryté perly tak počítám že většině uniknou...
registrovaný uživatel SYN 
05.05.2016 (12:00)  
Pomuze jen "rovnat kopce doliny"

No možná ani ne (respektive, to by pomohlo určitě, ale je to dosti drahé), je to stejně tak i otázka zastávkové politiky... Pokud to rakušáci chtějí mít na jejich straně jako Os maximálně Sp (pokud vím, spojení přímé s minimálním počtem zastávek a tím rychlejší jízdní dobou zatím neexistuje - možná by se tu někdo našel kdo by orientačně dosažitelný čas se stávající technikou nahodil?) tak se těžko dělají časové zázraky... předpokládám že o přímé rychlé spojení nestojí především proto že se nedomnívají že je o něj dostatečný zájem. Snad přece nejsou vypatlaní aby ho nechtěli jen proto že "protože"...
Jinak zrychlení (a posílení) rychlé vrstvy s postupným dokončováním koridoru se jeví jako logické a správné... jinak by snad ani nebyla ta investice ospravedlnitelná!
registrovaný uživatel stoupa  mail  
05.05.2016 (11:54)  
pro Petr budvar:

A ja dekuji za Vasi trpelivost. A doufam,ze nejde o vetsinu mlcici - to by z toho mohla vziknout i Pegida - jako se uz v Sasku stalo.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
05.05.2016 (11:18)  
Já zase děkuji za Vaši obětavost, neb zcela jistě mluvíte za "většinu":)
05.05.2016 (11:13)  
Petr Budvar: Děkujeme za další Váš duchaplný příspěvek, který nás všechny poučil a dodal nám jako vždy nový pohled na situaci.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
05.05.2016 (10:43)  
pro Petr budvar:

Neboj, bude hure. Gumolobby v Sasku prosadila, ze nejlevnejsi je jezdit autem. Az stavky zachovaly pro duchodce i zactvo provoz napr. Sebnitztalbahn, pojisteno obnovenim provozu ze Sebnitz do Rumburka (Mezinarodni zavazek lokalni drahy) Uzke Sasko nezajimaji, prezily jen diky turistickemu ruchu na zasah jineho ministerstva te same zemske vlady. Ne, to neni zert, to je pravda.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
05.05.2016 (9:53)  
Jihočechům přidají expresy, na druhou stranu se již celkem nikdo netají tím, že torzo Os, které ještě na Jihu zbývá, kraj šoupne gw. Dle principu "čím méně vlaků, tím více zbyde do kešení nám, hošům, co spolu mluvíme". Osvědčené penězovody se nemají měnit. Pokud ty hrátky různých mocenských partiček stát neutne (maně se mi honí hlavou jánacukrouškovský frej ohýbačů se pro tužky v jednom veelikéém baráku). Nevím, ale léčit pacienta tím, že mu velkoryse zachraňuji jednu nohu (R, Ex, EC, IC), zatímco druhou ponechám ledabyle kratochvilné gangréně (Os) - +ještě na ní pustím popásajícího se červa (Grigar), to mi přijde vcelku neúnosné, nefunkční a na hony smrdící švindlem!
04.05.2016 (19:24)  
Sim. Kamarád teď jel autem do Bohumína (vždycky jezdí radši vlakem) a nadával bylo to o cca tím autem o hodinu delší.
registrovaný uživatel Sim 
04.05.2016 (16:40)  
Jeste k tem vypoctum. Ono to ma vcelku vypovidajici hodnotu, pokud si covek uvedomi par "detailu":
- to cislo udava zhruba pomer lidi, co by pri nejakych srovnatelnych jednotkovych nakladech a casech danou cestu chteli vykonat
- to cislo neresi zpusob, jakym se na cestu vydaji, zda autem, vlakem, nebo jinak
- to cislo ani neudava skutecny pomer lidi na dane relaci vsemi zpusoby cestujicimi, protoze tam jsou vzdy trochu jine podminky (cena, doba cesty)

Na Ostravu se z Prahy jezdi dost vlakem hlavne proto, ze:
- je to tam na auto uz docela daleko (pro bezneho ridice, ne pro profika)
- vlakem je to tam levnejsi a rychlejsi nez kamkoliv jinam (srovnatelne daleko)
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko