České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
No možná ani ne (respektive, to by pomohlo určitě, ale je to dosti drahé), je to stejně tak i otázka zastávkové politiky... Pokud to rakušáci chtějí mít na jejich straně jako Os maximálně Sp (pokud vím, spojení přímé s minimálním počtem zastávek a tím rychlejší jízdní dobou zatím neexistuje - možná by se tu někdo našel kdo by orientačně dosažitelný čas se stávající technikou nahodil?) tak se těžko dělají časové zázraky... předpokládám že o přímé rychlé spojení nestojí především proto že se nedomnívají že je o něj dostatečný zájem. Snad přece nejsou vypatlaní aby ho nechtěli jen proto že "protože"...
Jinak zrychlení (a posílení) rychlé vrstvy s postupným dokončováním koridoru se jeví jako logické a správné... jinak by snad ani nebyla ta investice ospravedlnitelná!
A ja dekuji za Vasi trpelivost. A doufam,ze nejde o vetsinu mlcici - to by z toho mohla vziknout i Pegida - jako se uz v Sasku stalo.
Neboj, bude hure. Gumolobby v Sasku prosadila, ze nejlevnejsi je jezdit autem. Az stavky zachovaly pro duchodce i zactvo provoz napr. Sebnitztalbahn, pojisteno obnovenim provozu ze Sebnitz do Rumburka (Mezinarodni zavazek lokalni drahy) Uzke Sasko nezajimaji, prezily jen diky turistickemu ruchu na zasah jineho ministerstva te same zemske vlady. Ne, to neni zert, to je pravda.
- to cislo udava zhruba pomer lidi, co by pri nejakych srovnatelnych jednotkovych nakladech a casech danou cestu chteli vykonat
- to cislo neresi zpusob, jakym se na cestu vydaji, zda autem, vlakem, nebo jinak
- to cislo ani neudava skutecny pomer lidi na dane relaci vsemi zpusoby cestujicimi, protoze tam jsou vzdy trochu jine podminky (cena, doba cesty)
Na Ostravu se z Prahy jezdi dost vlakem hlavne proto, ze:
- je to tam na auto uz docela daleko (pro bezneho ridice, ne pro profika)
- vlakem je to tam levnejsi a rychlejsi nez kamkoliv jinam (srovnatelne daleko)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.