..: GVD 2017: České Budějovice získají expresní spojení s Prahou :..

EC 101 Jože Plečnik, České Budějovice, foto: Josef Petrák České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.

Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.

Koncepční návrh JŘ pro rok 2017

Návrh JŘ linek objednávaných Ministerstvem dopravy

Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší

Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.

Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a  půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 27.4.2016 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
27.04.2016 (13:06)  
Netušil jsem, že CEDOP už zastupuje ministerstvo. :-)

Co se týče Budějovic, nejsem si jist, co nastane. Z několika cest rychlíkem si vzpomínám na poměrně slušné obsazení mezi Prahou a Táborem, dál do Veselí už to bylo slabší, a konec do Budějic jsem se ve vlaku skoro bál. Jestliže se vloží spoj z Prahy o půl hodiny později, který tam bude zhruba o 20 minut rychleji, z čehož ale dobrá třetina tvoří otravné stání rychlíků v Táboře (doufám, že budou na nástupiště instalovány stánky s občerstvením!), a současně některé rychlíky nenabídnou spojení z mezilehlých stanic až do Budějovic, poněvadž skončí ve Veselí, pak se obávám ještě většího průvanu v rychlících jako takových. Naproti tomu expresy mají slušnou šanci zaujmout. Celkově těch vlaků ale bude podle mě spíše nadbytek. Uvidíme.

Tradiční přetahovaná Kolín - Třebová koukám nekončí. Jsem zvědav, komu těch pár minut zachrání přestup. Spolu s avizovanou změnou zastavování ve směru Olomouc z toho bude dobrý gulyás. No, když to přitáhne a neodradí lidi... :-)
27.04.2016 (13:04)  
Rozumím dobře tomu, že již nebudou jezdit Pendolina do Chebu?
registrovaný uživatel JB 
27.04.2016 (12:23)  
Drobnost: o změně názvu zastávky Velešín městys na Velešín město rozhodl Drážní úřad 24. června 2013, ale na MD to zřejmě nebylo doručeno

http://provoz.szdc.cz/portal/Show.aspx?oid=914541
registrovaný uživatel VencaM 
27.04.2016 (11:42)  
Vyjadřoval jsem se k odkazovanému PDF, kde jsou všechny jízdní řády. Popsány jsou v článku CEDOP.
Pokud jde o Ex do Budějic, tak kromě MD, to především ovlivňuje MF. Když Babišátor nepustí korunu, tak nic nebude.
V.
registrovaný uživatel CART 
27.04.2016 (11:32)  
VencaM - EC do Lince nikdo jiný než MD neovlivňuje, ne? Mohlo by se to pohnout o pár minut tam či zpět, ale v principu by asi měly vzniknout...
registrovaný uživatel VencaM 
27.04.2016 (11:21)  
Stejně jsou ty jízdní řády odkazované v článku k ničemu. Je to jen předpoklad objednávky.
Je to jako se bavit se cestou do restaurace o tom, co si dám k jídlu, když neznám jídelní lístek. Vím, co chci, ale pingl mi pak řekne, že řízek už není, místo opečených brambor mají obyčejné a navíc si musím sednout támhle, protože tady je rezervace. Když se konečně dočkám, tak přinese polívku s jedním kouskem masa, studenou omáčku a kyselý ksicht. Jenže co naděláte, když je to jediná hospoda ve městě.
Snad vyjde alespoň něco. V.

P.S. A to nepočítám ty hosty u žlutého a černého stolu, kteří furt křičí na obsluhu a nejraději by si dali to jídlo, co mám já a nejlépe, abych je pozval :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
27.04.2016 (10:21)  
V prvnim priblizeni se zda, ze toto spojeni Linz - CB - Praha muze byt lepsi, nez gumokolem.. :-)
registrovaný uživatel CART 
27.04.2016 (10:04)  
Že by se konečně dalo jet do Linze civilizovaným způsobem a ne jak za železné opony??
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko