..: GVD 2017: spojení na Valašsko a Slovácko čekají změny :..

151.006-4, Lužná u Vsetína - Lidečko, foto: Duhy Vsetín/Luhačovice – Ministerstvo dopravy při přípravě objednávky dálkových vlaků na příští rok zvažuje změnu dopravního konceptu u linek Ex 2 a R 18, které spojují Prahu, Pardubice a Olomouc s Valašskem a Slováckem. Vyplývá to z pracovního materiálu, který zveřejnilo Centrum pro efektivní dopravu (CEDOP). Konečný jízdní řád sice bude ještě ovlivněn řadou dalších činitelů (zejména jeho přesnou konstrukcí se zohledněním regionální a komerční dopravy), avšak základní principy zveřejněného dokumentu by měly být zachovány.

Konkrétní změnou na linkách Ex 2 Praha–Olomouc–Vsetín–Žilina a R 18 Praha–Olomouc–Přerov–Luhačovice je úprava zastávkové politiky. Zatímco dnes ve společném úseku z Prahy do Olomouce zastavuje linka Ex 2 v Kolíně, Pardubicích, České Třebové a Zábřehu na Moravě, linka R 18 obsluhuje navíc ještě Přelouč, Choceň, Ústí nad Orlicí, Mohelnici a Červenku. Nově by linka Ex 2 měla obsluhovat právě stanice mezi Českou Třebovou a Olomoucí, kdežto R 18 si ponechá pouze zastavení z Prahy do České Třebové. Výsledkem je zkrácení cestovní doby u přímého spojení z Prahy do Přerova, a to z dnešních 3:12 na 2:45, pro Luhačovice je časová úspora podobná (dnes 4:42, výhledově 4:18).

Koncepční návrh JŘ linek Ex 2 a R 18

Praha–Olomouc–Valašsko/Slovácko
Valašsko/Slovácko–Olomouc–Praha
Obsahuje pouze vlaky objednávané MD ČR.

Další příležitostí pro luhačovickou linku je plánovaná elektrifikace tratí na Slovácku – ze Starého Města do Luhačovic, Bojkovic a Veselí nad Moravou. Díky ní by odpadla nutnost přepřahu lokomotivy ve Starém Městě u Uherského Hradiště, což by spolu se zvýšením traťové rychlosti přineslo další zrychlení cesty do největších moravských lázní. Otázkou zůstává, zda by takové zkrácení cestovní doby bylo natolik velké, aby došlo i k úspoře v počtu nasazovaných souprav.

U linky Ex 2 sice kvůli zvýšení počtu zastavení dojde ke zpomalení spojení mezi Prahou a Olomoucí asi o 5 minut, avšak rychlé spojení na této trase zůstane zachováno prostřednictvím komerčních produktů Českých drah (linka Ex 1 Praha–Ostrava a Pendolino), RegioJetu a LEO Expressu.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 6.4.2016 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
11.05.2016 (7:41)  
Koukal jsem jak jsem tady četl, že Jančura bude možná zastavovat v Kolíně, chce vzít Leoškovi klienty.Aby Jančura nejezdil vlakem do Krumlova.
registrovaný uživatel Hrubfr13  mail  
29.04.2016 (21:38)  
A vlastně proč ne elektrošukafon pro 40 lidí? Když bude vážit jako šukafon (15 t)? Když bude alespoň jednostranně průchozí (854)? tak to tak nepoužitelný nebude. Ale vzhledem xoučasným obědnávkám vozú by se jich víc než 10 nekoupilo. A objednaly by se dvousystémový, což na kraj střídavýho proudu je trochu zbytečnost (po Krušnohorský můžou jezdit děčínský Pantery). Problém je, že lepší vozidlo by natáhlo víc lidí a celá koncepce by se pak ve špičkách poslala do kytek - na posilu by přicházela v úvahu zmiňovaná souprava 242-2×Bt - to teprve je komfort za současné lokálkové výpalné (1km=10Kč)
28.04.2016 (13:25)  
Tomáš Záruba: Jestli je dnes zastavování Olomouc-Žilina typický rychlík, potom je dnešní zastavování EC/Ex Praha-Olomouc taky rychlík, protože taková Česká Třebová nebo Zábřeh rozhodně nemají větší "právo" na zastavení vlaku EC než Valašské Meziříčí a Vsetín, které jsou významnými regionálními centry. Mají každé kolem 25000 obyvatel, to není málo. Valašské EC nejsou nějaké vymetáky, těmi by se staly až po navrhované změně.

Ať se snažím sebevíc, tak žádné zázračné zrychlení u těch "zrychlených rychlíků" nevidím, protože stejných nebo kratších jízdních dob se dosahuje už dnes s přestupem v Olomouci. Dále pro cestující dnešního Zlínského expresu a Šohaje zastavování v Ústí, Chocni a Přelouči taky nebude nic extra příjemného a bude to vnímáno jako určitá degradace, i když výsledné zpomalení nebude zas tak významné. Nemůžu si pomoct, ale tento navrhovaný kočkopes není výhodný.
27.04.2016 (14:53)  
Doomlukas: Obávám se, že se mýlíte. Zastavování Olomouc - Žilina je typický rychlík. Žádný vlak tranzitní vrstvy tam neexistuje (resp. bývala to akorát Slovakia), protože ten by z Olomouce zastavil poprvé v Žilině, max. ještě jednou někde (zřejmě ValMez) jakožto kompromis. Že se ty valašské rychlíky nyní jmenují EC je dáno jen tím, jak vypadá jejich trasa Praha - Olomouc, kde (s určitým kompromisem) ten tranzitní charakter mají.
Samozřejmě netvrdím, že by měly vlaky "přes Valachy nonstop" nějaký smysl, jen koriguji vztah mezi četností zastavení/velikostí obsloužených měst a kategorií vlaku, pokud by měl být úsek Olomouc - Žilina pro ni chápán jako "definiční".

Stejně tak se mýlíte, že "zrychlené rychlíky" nepřinesou zrychlení. Konkrétně ráno do Prahy a večer z Prahy dost značné (a na Přerov a dále zase přes den). Tím nechci jistě tvrdit, že každý jeden cestující nebo každá jedna skupina cestujících na tom jedině vydělá, ovšem, to by šlo zajistit jen prostým přidáním dalších vlaků. Ale odsuzovat to jako "v globálu zhoršení" je opravdu mimo.
27.04.2016 (13:29)  
Tomáš Záruba: Vlaky EC přes Valašsko dnes žádný pomalíkový úsek Žilina-Olomouc nemají. Jediná řiť, ve které zastavují, je Horní Lideč, jinak zastavují jen ve významných a větších městech, kde je to odpovídající. To, že nejsou v současnosti tak rychlé, je dáno hlavně 20minutovým pobytem v Púchově kvůli výlukové činnosti. Takže dělat z nich nějaký "nižší segment" mi nepřipadá vhodné, obzvlášť když ty "zrychlené rychlíky" žádné zrychlení oproti dnešním možnostem nepřinesou. Trenčín by možná pro část vlaků mohl být zajímavý, ale nejspíš tam nebude taková poptávka jako do Žiliny.
27.04.2016 (9:01)  
nezapomeňte mi dát mínus
Prosím?
Já tedy v dikusi diskutuji a nemačkám nějaká tlačítka, navíc taková, jejichž význam není mnoha diskutujícím jasný.
registrovaný uživatel Hrubfr13  mail  
26.04.2016 (15:40)  
To, jestli fíra má či nemá ponožky, je zcela irelevantní.
Narážel jsem na to, že to je taky taková "česká specialitka"

A nezapomeňte mi dát mínus
25.04.2016 (10:28)  
Hrubfr: tak jsem si stahnul oficiální vývěsku Příjezdy - Odjezdy Praha Radotín z loňska (platná 14.12.2014 - 12.12.2015), a nikde v ní kategorie EMOs není.
Takže jediná možnost opravdu je, že to byla nějaká domácí lidová tvořivost.
25.04.2016 (9:53)  
Hrubfr: zdá se mi velmi málo pravděpodobné, že by se v jedné jediné stanici objevila kategorie EMOs, když se veškerá data připravují ze stejných jednotných podkladů (před pár lety jsme dokonce výměnné soubory taky dostávali, když se z nich dělala data pro informační systém).
Jediná možnost je, že to byla nějaká lidová tvořivost místních, a ne oficiální vývěska SŽDC.
Zkusím ještě pohledat, možná někde bude archív vývěsek.

Elektrizace: bavili jsme se původně o "nejzbytečnější elektrizaci". Dle mého názoru, elektrizace Vojtanova v době své realizace zbytečná nebyla. Že tam dnes je frekvence na malej motorák je sice smutné, ale rozhodně nezadává důvod ani k deelektrizaci (což zatím nikdo nepožaduje), ani k vození vzduchu v soupravě 242 + 2 Bt jen proto, abych ty dráty "nějak" využil, ale ani k nákupu pár kusů "elektrošukafonů pro 40 lidí" (za stejným účelem). Prostě ten motorák je tam dnes nejefektivnější.
Až doběhne doba technického života elektrizační infrastruktury, pak bude zřejmě odstraněna a již neobnovena.
To, jestli fíra má či nemá ponožky, je zcela irelevantní.
registrovaný uživatel Hrubfr13  mail  
24.04.2016 (22:00)  
EMOs Radotín:
bylo to loni, žlutý (bílý) SŽDC papír Příjezdy Odjezdy
nepamatuji se, jestli se na displeji zobrazovala i vlakategorie

FrLázně - Tršnice:
Jaká deelektrizace? Jsme přece v západní Evropě (aspoň geograficky!)! Když už, tak s motorákem pod dráty a nejlépe, když má fíra ponožky v sandálech (mimochodem, to neni blbost; ponožka chytí pot, čili člověk s ponožkami v sandálech nemá plesnivé boty a tolik nesmrdí, navíc je to pohodlnější)
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko