..: Ústecký kraj spustil provoz turistických linek :..

831.105-2, Třebenice město - Dlažkovice, foto: Ušoplesk Ústí nad Labem — Kamenický, Zubrnický, Středohorský, Podřipský a Doupovský motoráček. To jsou názvy pěti nových turistických linek, které již od 25. března brázdí vybrané tratě v Ústeckém kraji, a to vždy o víkendech a svátcích. Provoz nových spojů je financován Ústeckým krajem a potrvá až do 30. října. Ve vlacích platí tarif Dopravy Ústeckého kraje včetně jednodenní síťové jízdenky v ceně 130 Kč, zatím však nelze použít doklady nahrané na čipové kartě. Nové vlaky rozšíří stávající nabídku turistických linek, a to jak železničních (Chomutov–Vejprty, Most–Moldava) tak i autobusových (např. na Boží Dar či v oblasti Českého Švýcarska). Pomyslnou třešničkou na dortu je pak lodní linka č. 901, která spojuje Ústí nad Labem s Lovosicemi a Litoměřicemi.

LinkaNázevTrasaDopravceVozidloTarif
T1Kamenický motoráčekČeská Kamenice – Kamenický ŠenovKŽC DopravaM 131.1 (801)DÚK
T3Zubrnický motoráčekÚstí nad Labem-Střekov – ZubrniceMBM railM 131.1 (801)DÚK
T4Středohorský motoráčekLovosice – Třebívlice – MostRailway CapitalM 240.0 (820)DÚK
T5Podřipský motoráčekLibochovice – Roudnice nad LabemKŽC DopravaM 262.1 (831)DÚK
T6Doupovský motoráčekKadaň-Prunéřov – PodbořanyRailway CapitalM 152.0 (810)DÚK
U15Chomutov – VejprtyČeské dráhy814 / 810, Bdtax785DÚK, ČD
U25Most – Moldava v Krušných horáchČeské dráhy810, Bdtax785DÚK, ČD
U27Rumburk – Panský – MikulášoviceČeské dráhy844DÚK, ČD
901Ústí nad Labem – LitoměřiceLabská plavební společnostloďDÚK

Jízdní řády nových turistických linek naleznete na webu Dopravy Ústeckého kraje.

Chcete se o těchto linkách dozvědět více, a to přímo od osoby nejpovolanější? Drážní společnost v pondělí 4. dubna od 18.30 pořádá přednášku Ing. Jakuba Jeřábka právě na téma turistických linek v Ústeckém kraji. Účast je otevřena pro zájemce z řad široké veřejnosti.

Zdroj: Doprava Ústeckého kraje, Drážní společnost


RaPa Poslat mail autorovi | 2.4.2016 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


registrovaný uživatel Honza  mail  
27.04.2016 (0:16)  
Radek Papež: Turistické ale neznamená pro šotouše, turistické znamená, aby měli turisté praktické a atrakticvní spojení za svým cílem, to znamená aby mohli přepravovat kola, aby jim to jelo v nějakou solidní dobu a aby se dostali k nějakýmu zajímavýmu cíli. Stejně tak jako linka Lovosice - Chotiměř. Na ní se nějak zapomnělo. Jezdit za turismem náhradní autobusouvou dopravou není to pravé a před tím nikdy tam přes léto nejezdily nějaké muzejí stroje, aby to bylo "víc turistické", akorát se v sezóně přidával vlečňák k 810, aby se tam daly pohodlně přepravovat kola. Stejné to má být na linkách T, když mimo sezónu tam nejezdí nic, tak v sezóně tam má jezdit něco, co ty turisty uspokojí. To že na Švestkové dráze od jejího "zavření", jezdí jen muzejní věci, je důsledek toho, že dopravci tam jezdící, nic lepšího nemají, nikdy to nebylo vedené jako nostalgické linky.

U těch muzejních strojů je taky mnohem větší pravděpodobnost, že to někde zdechne (což se i děje) a jsou vystavovány náhradní autobusy a náhradní spupravy, což se projeví i značným zpožděním a rozsypáním celého konceptu. A potom taky zvýšením provozních nákladů. Minulou sobotu byli lidi asi hrozně rádi, když museli v té zimě a dešti čekat skoro 3/4 hodiny, jestli něco přijede.
Jízdné je letos dražší než v minulých letech a kvalita služeb horší.
registrovaný uživatel Antony 
26.04.2016 (8:21)  
cd opet moderni 844 a na posazavskem pacifiku opet odporna regionova plus priserne stare patraky :-(
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
22.04.2016 (10:49)  
Honza: Ale staré a pomalé mají být právě jen ty turistické linky – když už zážitek, tak intenzivní a dlouhotrvající.
registrovaný uživatel Honza  mail  
17.04.2016 (21:50)  
xAnri05: takže Vašimi slovy, vlaky mají být staré a pomalé a autobusy rychlé a moderní...

Nejste náhodou starosta Jirkova? Co prohlásil, že budoucnost je v individuální dopravě v podobě elektroaut a kol?

Vlaky navazují na další vlaky (osobní), těmi totiž lidi také cestují, ne jen rychlíkem.

"(ale je jich dost, takže o vzácnosti bych zatím moc nemluvil)" Kolik takových provozních 820 je, že jich je dost?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
16.04.2016 (9:37)  
Linky byly pracně vzkříšeny, aby svezli rodiny s dětmi, turisty a cyklisty a samozřejmě také sotouše ve vozidlech, která už běžně nejezdí (ale je jich dost, takže o vzácnosti bych zatím moc nemluvil). Autobusům nemají a ani nemohou konkurovat už že své podstaty (mají být pomalé a staré, autobus naopak). Kočkopsem je naopak nasazení soudobých vozidel typu 810 na doupovce.
Proklad bus-vlak na švestkovce je nesmyslný. Autobus jede k rychlíkům na obou koncích, které ale jezdí po 120min., takže vlak v přiblíženém prokladu by jel akorát "z prázdna do prázdna".
registrovaný uživatel Honza  mail  
11.04.2016 (18:45)  
Aha, no já myslím, že spíš tohle lidi mate, když leta to jezdí pod názvem Švestková a Doupovská dráha a "motoráček", jako atrakce KŽC, tak si teď lidi, kteří nejsou blíže zasvěcení můžou myslet, že to teď jezdí všude KŽC za ten jejich drahý tarif.
Další věc je, že by měla být snaha nasazovat aspoň přibližně soudobá vozidla, než drahá vzácná historická, která můžou krátkodobě přilákat šotouše, ale určutě to nebude "konkurovat" autobusu, když všechny parametry teď jsou spíš ve prospěch autobusu. Loni to vypadalo, že po dlouhých letech bude na Švestkové dráze jezdit zase 810 a zase nic :-(

Tyhle linky mají sloužit jako normální prostředek veřejné dopravy a ne jenom pro šotouše.
Ideální by taky bylo vytvořit aspoň přibližný proklad s autobusem (po 2 hodinách jezdí bus, po 2 nebo 4 hodinách by jezdila Švestková dráha). Takhle když mi jede vlak ve stejnou hodinu jako autobus a navíc vlak mi jede asi o 20 minut později do cíle a zpět cca o čtvrt hodiny dříve (a navíc má stanici na druhém konci Lovosic než bych potřeboval /ve prospěch busu/), tak je asi jasné, že pojedu autobusem.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.04.2016 (17:23)  
By mě zajímalo, jestli Ústecký kraj musel něco zaplatit společnosti KŽC za použití názvů jejich produktů (Středohorský motoráček), se kterým nemají nic společného. Tento vlak byl dlouhá léta označen jménem Švestková dráha a je škoda, že tak není označen dosud. Cestující to může mást.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko