..: DC Streetcar konečně v provozu s cestujícími :..

Inekon Trio Washington, foto: Jan Kvídera Washington — Pod názvem DC Streetcar vystupuje tramvajový provoz v hlavním městě USA. V sobotu 27. února v 10 hodin místního času byl slavnostně zahájen provoz s cestujícími na první lince s označením H/Benning. To vychází z názvů ulic, po kterých je tato necelých 3,9 kilometrů dlouhá linka trasována. Provoz na tramvajové trati zajišťují tři tramvaje od ostravské společnosti Inekon typu 12-Trio a tři typu United Streetcar 100 vyrobené podle licence Škody Transportation (typ Škoda 10T) přímo v USA. Oba typy jsou si podobné. Tramvaje 12-Trio byly vyrobeny již v roce 2007, do roku 2009 byly na žádost objednavatele deponovány v Ostravě. Po převozu do USA stály nečinně další roky a zkušební provoz bez cestujících započal až v roce 2014 a nyní zhruba po roce a půl od začátku zkušebního provozu se mohou svézt i první cestující.

Možná ještě tragičtějším dojmem působí situace kolem výstavby jednotlivých tratí. Další rozšiřování sítě je stále v plánu, ale dlouhé přípravy a vysoké (mnohdy zbytečné) náklady, související mimo jiné s přerušením stavby současné linky v důsledku problémů s financováním, hrají do karet odpůrcům tramvají. Celý projekt linek zahrnuje výstavbu 60 kilometrů tratí vrámci 5 linek. Podobně váhavý postoj k výstavbě tramvajových traťí panuje v řadě dalších amerických měst, i když jinde jsou dosavadní zkušenosti s budováním provozu o poznání lepší. Americká města však nejsou v provozu tramvají úplnými nováčky. Po koňských drahách, často s hustou sítí linek, následoval provoz elektrických tramvají s napájením z trolejí, nebo baterií. Ani jeden ze způsobů napájení se ale nezdál příliš výhodný. S příchodem autobusů tak byl veškerý tramvajový provoz krátkozrace rušen. Například přímo ve Washingtonu zasáhly tramvaje do provozu naposledy 28. ledna 1962. Tramvajová síť v dobách největší slávy měřila více jak 320 kilometrů (200 mil) a na provozu se podílelo hned několik společností. Dnes zažívají tramvaje v USA renesanci, mimo Washingtonu také ve městech Portland, Seattle a Tampa.

Novou linku ve Washingtonu obsluhují v běžném provozu vždy 4 tramvaje od pondělí do čtvrtka od 6 hodin do půlnoci, v pátek až do dvou hodin ráno. V sobotu pak od 8 hodin rovněž do 2 hodin následujícího dne. Neděle je mimo tyto dvě ranní hodiny bez provozu, o svátcích byl měl být provoz zajištěn od 8 do 22 hodin. Tramvaje jezdí v patnáctimunutovém intervalu. Provozovatel zatím nemá žádný tarif, cestující jsou přepravováni zdarma. Podle dostupných informací bude tarif stanoven po skončení úvodního období provozu s cestujícími. Tramvaje by měly být vybaveny automaty na prodej jízdenek s možností platby v hotovosti a platební kartou. Na webu tramvajového provozu je k dispozici též mapa linky včetně sledování polohy vozidel. Trať vede ulicí H od nádraží, dále ulicí Benninga a končí na rohu Oklahoma Avenue. Na trati se nachází šest mezilehlých zastávek. Trať obsahuje výhybky, které jsou plánované k napojení dalších linek.

Zdroje: DC Streetcar, Československý dopravák, Wikipedia


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 1.3.2016 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla Jízdní řád

More from USA


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.03.2016 (23:02)  
Ano existuje uz vsade - lenze dost casto tvorcovia tych zákonov namaju ani potuchy o realite a hlavne kopiruju americky vzor. Niekoho budu buzerovat za nejaky ucet za 25$, inde tecu miliony a vsetcia to vidia.
Najlepsie je novy zákon v Rakusku - museli zákonom zakázat výber na verejnych sutaziach podla ceny.... :-)
Doteraz vzdy vyhral ten najlacnejsi a potom dielo stálo 3-4x viac. ( z dialnic chybali vyjazdy, letisko je o cca 8 metrov uzsie ako malo byt ( zato 5x drahsie).....
Na strednom vychode ten vyhra tender, kto "legalne" da najväcsi baksis...tam sme nikdy nediskutovali konecne ceny diela, ale vzdy sumu, ktoru chcel inkasovat dealer....
Staci sledovat volebnu kampan za oceanom - odkial tecu miliony....
03.03.2016 (22:33)  
Clovek ked pracuje pre americku firmu musi pravidelne podpisat deklaraciu FCPA (antikorupcny zakon v USA) a v pravidelnych intervaloch absolvovat trainingy. - ale to v Česku ouředně existuje taky. Akorát nám promítnou Jáchyme hoď ho do stroje, konkrétně scénku Neber úplatky, neber úplatky nebo se z toho zblázníš a je to odtrénováno .-) Jen tam na papír přidám parafu a samosprávný ouřad je za vodou.
03.03.2016 (18:10)  
Este tolko, ze najsmutnejsie bolo to, ze prave robotnici, ktori zarabali bruto 8-10 USD/hod mali tie najhorsie auta a cestovali z najväcsich vzdialenosti ( lebo tam bolo byvanie zaplatitelne ).
03.03.2016 (18:06)  
Ad SYN

Ono to nie je az take jednoduche. USA je obrovska krajina a vzdy mali dostatok miesta. Neraz som byval v strede jedneho mesta. Asi 4 bloky od prace ( co v Prahe by znamenalo cca druhy koniec Vaclaváku). V USA to bolo 3,2 km!
Prvykrat ked som tam prisiel, nebral som auto( bol to omyl), oproti hotela na druhej strane mestskej estakady bolo nákupne stredisko, pesi sa tam nedalo ist ( chybali chodniky). Taxikom to trvalo 15 minut a 10 dolárov ( na druhu stranu cesty!).
V podniku kde som pracoval, priemerne cestovali ludia 40-60 min do prace, tzn 1,5-2 hod denne. Tak si vypocitaj kolko benzinu spotrebovali. Nádrze beznych aut su 12-15 galonove.
Raz bol tu kolega z USA a isli sme z Prahy do Budapesti a potom do Viedne. Nesmierne sa divil, ze ani raz som nemusel tankovat...
Registered user CART 
03.03.2016 (16:00)  
SYN - ano, případná pravidelná dopravní zácpa je samozřejmě také faktor... A nemusíme chodit daleko, jsou lidé, co popojíždějí autem z Radlic na Smíchov a zpátky hodinu v koloně, místo aby vlezli na dvě stanice do metra...
Registered user SYN 
03.03.2016 (13:33)  
přesně tak, ve chvíli, kdy člověk finančně víceméně nepocítí nákup auta, natož tankování, tak se prostě do hromadné dopravy nepohrne, i kdyby mu jezdila kolem baráku tramvaj zadarmo...

Toto nemusí být až tak úplně, ve chvíli kdy se s tím autem v nějaké oblasti (typicky střed města) pohybuju tempem hlemýždím tak pro mně i přes vlastnictví auta může být výhodnější třeba pravidelně do práce dojíždět MHD... nebo jsem opravdu takový exot když MHD a auto kombinuji, jak se kdy hodí? Co tak popisují to Švýcarsko tak tam to právě asi tak nějak je... kdežto u nás (zdá se že kvůli penězům hlavně) se většina lidí radikalizuje buď pro jedno nebo pro druhé... že zároveň platit provoz auta i šalinkartu není výhodné... ale mně to pořád ještě vychází.
Registered user CART 
03.03.2016 (11:39)  
PETR BUDVAR - tak tomu už se dá fakt jenom smát... :)

KROKODIL - ano, naprostý souhlas, proto jsem ten Wyoming uváděl jako příklad místa, kde je naivní zavádět osobní dopravu, byť tam už existuje železniční síť. Stejně tak ty ceny benzínu - přesně tak, ve chvíli, kdy člověk finančně víceméně nepocítí nákup auta, natož tankování, tak se prostě do hromadné dopravy nepohrne, i kdyby mu jezdila kolem baráku tramvaj zadarmo...
Registered user SYN 
03.03.2016 (11:19)  
tak na jednu nádrz sa dostanes mozno 3xkrat do prace a domov.

Tak bacha, sice jim ty káry docela dost žerou, ale zase mají fakt velké nádrže... takže v pouhé frekvenci tankování problém nevězí :)
03.03.2016 (8:37)  
Trojdnovy training o korupcii v UK.
Clovek ked pracuje pre americku firmu musi pravidelne podpisat deklaraciu FCPA (antikorupcny zakon v USA) a v pravidelnych intervaloch absolvovat trainingy.
03.03.2016 (8:29)  
krokodil: USA vedu rebricek svetovej korupcii takym odstupom, ktory ostatne státy sveta ani za 100 rokov nemozu dosiahnut
Zdroj?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2016 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko