..: Restaurační vozy ČD bude i nadále provozovat společnost JLV :..

ČD restaurant se servisem JLV, foto: Aleš PetrovskýPraha — Služby v jídelních a bistro vozech Českých drah bude i nadále zajišťovat společnost JLV. To je výsledek výběrového řízení, ve kterém státem vlastněný dopravce již od loňského května vybíral poskytovatele gastronomických služeb na kolejích. Nová rámcová smlouva, kterou obě strany podepsaly v pátek, je na dobu dalších až šesti let a na rozdíl od smlouvy předchozí nemá žádný finanční limit, po kterém by bylo nutno tendr opakovat. České dráhy se rozhodovaly mezi dvěma uchazeči, výběr probíhal formou jednacího řízení s uveřejněním. Vítězství firmy JLV, ve které mají České dráhy menšinový majetkový podíl, není pro zasvěcené žádným překvapením a všeobecně se očekávalo. Jméno druhého uchazeče dopravce z obchodních důvodů nezveřejnil, spekulovalo se však o některém z provozovatelů jídelních vozů v sousedních zemích.

Restaurant v jednotce railjet, foto: Aleš Petrovský Nová smlouva by podle vyjádření Českých drah měla být pro dopravce výhodnější: „Je to rámcová smlouva až na šest let s pevně vysoutěženou cenou za člověkohodinu a striktně stanovenými pravidly. Smlouva může být z naší strany ukončena kdykoliv výpovědí,“ říká mluvčí ČD Radek Joklík. Podle nové smlouvy bude společnost JLV dostávat 299 korun za jednu člověkohodinu, tedy hodinu práce jednoho zaměstnance. Ačkoliv je jednotková cena o téměř stokorunu vyšší než v minulém období, může dopravce v konečném důsledku ušetřit – bude totiž platit pouze za čas od výjezdu z výchozí stanice do příjezdu do cílové stanice, zatímco nyní platil ještě hodinu a půl před výjezdem a půlhodinu po příjezdu vlaku do cíle. Díky tomu klesl počet placených hodin až o 30 procent. Kontrakt počítá také s přísnějšími sankcemi v případě porušení smlouvy ze strany poskytovatele služeb a naopak s menšími kompenzacemi v případě potíží na straně dopravce, například v případě nezařazení jídelního vozu z technických důvodů a podobně.

Společnost JLV (dříve Jídelní a lůžkové vozy) provozuje jídelní vozy Českých drah dlouhodobě a je tradičním poskytovatelem gastronomických služeb na českých kolejích. Kromě vlaků SC Pendolino a ČD railjet, kde zajišťuje firma služby vlastními zaměstnanci, se s touto značkou můžete setkat také na vybraných dálkových vlacích složených z vozů klasické stavby. Tam jsou jídelní vozy provozovány většinou formou franšízy. Kromě stravování na kolejích JLV provozuje také síť obchodů Pont či několik restaurací rychlého občerstvení Burger King.

Zdroj: lidovky.cz


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 3.4.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.04.2016 (20:19)  
Sim: Díky za komentář, pokusím se reagovat na to co mě nejvíc zaujalo:

Já jsem naopak v Pendolinech spokojen. Naopak párkrát nespokojen jsem byl na běžných EC kde to není v podstatě JLV, ale franchisy.

Co se týká objednávání, to je opravdu ostuda. Už párkrát se mi stalo, že objednávka nedorazila. Většinou ale stejně když je volno v bistru tak chodím jíst tam (porcelán je porcelán ;) )

Je pravda, že minibar v Pendolinu by mohl mít jasně uvedený ceník aspoň v průvodci. Je zvláštní, že ČD mají kompletní nabídku v průvodcích u svých minibarů (Ex1) nechápu proč to tady nejde. Jinak káva je prostě Starbucks.

Takže mám úplně odlišnou zkušenost než vy, kdy v Pendolinech problémy nemám, ale s franchisama ano :D
04.04.2016 (15:22)  
Problém, co JLV nyní má, tak spočívá ne v jídle plastu mimo JV či ohřívání jídel v mikrovlnce (nekritizuji), ale v tom, že má 2 rozdílně úrovně poskytování služeb. Pendolina, RJ a vybrané spoje, kde obsluhuje posádka přímo JLV a ostatní spoje, které jsou na bázi franchisy. V prvním případě se poskytuje servis, za který JLV ručí v druhém případě vás mohou některé posádky obrat i na kousku mase na porci. Bohužel, co tak čtu, tak v tom druhém případu to není žádná výjimka.
registrovaný uživatel Sim 
04.04.2016 (15:19)  
Honza > minus vam nedavam, ale presto si dovolim prispet do diskuse.

Nemam v principu problem s JLV, jezdil jsem v jejich lehatkach a luzkach, bastil v jejich bistrech i hospodach. Ovsem ze bych byl plne spokojen s jejich sluzbami, to uplne ne.

A zcela umyslne to rozdelim na klasicke soupravy a pendolino, protoze zazitky z jidla mam v kazdem produktu zcela jine:
- u klasicke soupravy vnimam jako nejvetsi problem nejistotu, zda jidelni vuz bude v souprave zarazen; uz jsem se nekolikrat spalil, takze se snazim na to nespolehat ... a to je tak trochu proti funkci nabizene sluzby. Nicmene ve chvili, kdy uz hospoda ve vlaku zarazena je, jsem byl v posledni dobe vzdy spokojen. Jak urovni obsluhy, tak i jidla. A jestli je ten ktery vuz vybaven tak ci onak, to uz je problem modrych a s tim samotne JLV asi malo zmuzou, podobne jako s garanci zarazeni vozu. Takze celkovy dojem z JLV v beznych vlacich je za me na jednicku (nezahrnuju do toho minibar, protoze nevim, zda patri taky pod JLV, nebo ne - u nej spokojen nejsem).
- u klopidla mame sice jistotu, ze bistro bude ... ale tim tak trochu jistota konci. Donaska na misto je supr, pokud si lze objednat - coz u obsluhy nejde a objednavani pres externi web je neosobni a nespolehlive. Coz je systemova chyba, nicmene ta jde primo za JLV. Stejne tak za nimi jde situace, kdy se v bistrovozu podava v porculanu, kdezto o vagon vedle v plastu - dojem ze stejneho jidla je pak pokazde jiny (nezatracuji jidlo v plastu, na odneseni si jej do dalsiho vlaku je supr, ale chtelo by to mit moznost si vybrat). S tim souvisi i takova drobnost, ze nikoho z personalu po vlaku korzujiciho nevzrusuje pretekajici hromada pouzitych obalu na stolku, klidne i hodinu po dojedeni, proste nezajem.
A bohuzel i uroven jidla vnimam o rad horsi, nez v klasickem vlaku, setkal jsem se zde i s tim, co bych v normalni hospode sel vratit.
U klopidla zminim i minibar - tady jsem si jist, ze patri take pod kridla JLV, takze ho do hodnoceni zahrnu. Plusove body to bohuzel nejsou, zakladem je absence aspon zakladniho prehledu cen. Takto to pak pusobi dojmem, ze kdyz si cestujici rekne, o co by mel zajem a na konci se dozvi cenu, protoci panenky, ale nechce byt za pitomce, takze to zaplati a priste radsi jakoukoliv nabidku odmita predem. A nebo se zepta, co vlastne dostane a kolik to stoji ... nicmene odpoved ve smyslu "... to kafe je jako turek, ale jako rozpustny ..." opravdu moc duvery a s tim spojenych plusovych bodu neprida.
Takze, celkove vnimam sluzby JLV v klopidle nekde mezi trojkou a ctyrkou (pri znamkovani jako ve skole), s tim, ze zde evidentne provozovatel hresi na to, ze cestujici pendolino vnima jako premiovy vlak a tak ze sluzby budou premiove. Jenze tady jsou jen za premiove ceny bezne sluzby a jidlo, neboli za normalni ceny jidlo a sluzby horsi nez jinde.
registrovaný uživatel Komín  mail  
03.04.2016 (20:47)  
Já taky žádný :)
03.04.2016 (17:24)  
Honza7887 . Já jsem Vám dal plus.Taky v JLV žádný problém.
03.04.2016 (16:45)  
No jo, tady stačí napsat nějaký pochvalný komenář na JLV nebo ČD a hned přiletí minusy. Já jsem s JLV nikdy neměl v Pendolinech žádný problém, chutná mi a proto budu rád, když budou v Pendolinech i nadále.

Tak a teď si to minusování užijte už se na to těším :P
03.04.2016 (15:52)  
Gratuluji JLV. A doufám, že si v Pendolinech i nadále udrží vysokou úroveň služeb.
03.04.2016 (15:25)  
Tak pokud to správně chápu, například Pendolino Praha - Ostrava cca 3 hodiny , jedna cesta, 2 zaměstnanci, to je cca 1794 KČ za cestu.KČ za cestu, chápu to správně.

Koukal jsem na idnes Jančura a Leo zase bojují snižováním cen
http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-cenova-valka-ve-vlacich-praha-ostrava-f2x-/eko-doprava.aspx?c=A160402_225250_eko-doprava_suj
registrovaný uživatel xlfd 
03.04.2016 (14:30)  
Asi v tom ten pokles nevidím. Když klesne počet hodin o 30 %,
pak zaplatím 70 % hodin co před tím. Pokud bude cena za hodinu o 50 % vyšší, pak ale zaplatím 1,5 · 70 % = 105 % původní částky.

Samozřejmě se tam píše, že je to necelá stokoruna a pokles je až o 30 %, ale i tak to na pokles moc nevypadá.
03.04.2016 (13:56)  
Takže počet placených hodin klesne o 30 %, ale cena za hodinu bude o 50 % vyšší. :) O kolik reálně klesnou náklady pro ČD? 15-20 %. Jediná úspora bude, že se možná trochu zoptimalizují turnusy personálu, nebo se jim nezaplatí cesty z/do práce.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko