..: Arriva spouští provoz vlaků do Benešova i Trenčína :..

Jednotka 845/945.001, foto: Arriva vlaky Praha – Železniční dopravce Arriva vlaky spustí v pondělí 29. února provoz dvou nových linek. Zatímco každý pracovní den vyjede 7 párů zrychlených spojů z Prahy do Benešova, o víkendu motorová jednotka řady 845/945 zavítá na Slovácko a do Trenčínského kraje. V příměstské dopravě již Arriva provozovala linku z Prahy do Kralup nad Vltavou (na podzim 2013), trasa do Benešova je tedy druhou v pořadí. Jízdenky dle tarifu dopravce budou v prodeji přímo ve vlacích a na internetu, spoje nejsou integrovány v systémech PID a SID. Za cestu z Prahy do Benešova cestující zaplatí 50 Kč, ušetřit mohou například s týdenní či měsíční jízdenkou nebo nákupem online. Na trase na Slovensko pak Arriva propojí Prahu a Olomouc s Uherským Brodem, Bojkovicemi a Trenčínem. Vlak se na cestu na východ vydá v sobotu v 8.40 ráno, do cíle dorazí v 13.42. Nedělní zpáteční spoj odjíždí v 14.19, do Prahy přijede v 19.24. Základní jízdné z Prahy do Trenčína stojí 350 Kč, výhodnější cenu pak zaplatí držitelé průkazu ISIC či žákovského průkazu.

Zdroj: Arriva vlaky


Radek Papež Poslat mail autorovi | 22.2.2016 (21:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
26.02.2016 (10:18)  
AL: Stejně tak Airport Express, na kterém je vesele nalepené logo PID, aniž by v něm jízdenky PID platily...
registrovaný uživatel Jackub 
26.02.2016 (10:14)  
@ Aleš Liesk. A to je právě špatně a je to jen past na cestující, potažmo turisty. Jízdenka by měla platit vždy na celý systém MHD. Pokud některá linka je něčím specifická/drahá, ať je mimo systém a nedochází k matení cestujících. Jedním z lákadel MHD by měla být i tarifní jednoduchost!
26.02.2016 (9:29)  
jako kdyz si ve meste koupim listek na MHD a nemusim resit, jestli se z A do B svezu tramvaji, busem, tykadlakem nebo krtkem.
Nóóó, to není úplně správný příklad. Taky si můžu koupit lístek MHD a zjistit, že zrovna tenhle typ lístku mi neplatí v lanoffce, na přívozu nebo ve vlaku, zatímco jiný typ lístku (za stejnou cenu) mi tam platí.
26.02.2016 (7:48)  
Mně v té diskusi o jednotném tarifu/jízdence uniká jedna věc - kde máte v jedné jízdence jakou garanci přípoje? Podle mě je důležité, aby spoje navazovaly, a aby se daly koupit jízdenky buď v předstihu anebo až ve vlaku (a neujel přípoj během hledání pokladny :-)). Ideální je samozřejmě jeden papír a jednotný tarif na určité trase - na tom papíře může být klidně součet jízdného (jednotného pro veřejně objednávanou dopravu) za jednotlivé okresy, kraje či země. Cenová úroveň je podle mě optimální někde na úrovni ČD In 25%, což je zřejmě nejpoužívanější sleva. K diskusi je jízdné ve městech, kde třeba v Praze je poměrně drahé krátkodobé jízdné (vůči krátkým úsekům respektive negarantovaným přípojům), ale to se dá řešit zvlášť. Již dnes se nabízejí kombinace vlak+MHD. A nemělo by jít o výhradně elektronické jízdenky, měly by se dát koupit i na papíře a za hotové, kvůli univerzalitě. Dále je z téhož důvodu nepřípustná fixace na konkrétní spoje. Podotýkám, že neřeším komerční spoje, které jsou navíc, nemusejí být v systému zahrnuté, ale také nemusejí dosáhnout na kapacitu železniční dopravní cesty, nepřidá-li ji stát jako správce podobně, jako to dělá u silnic.
25.02.2016 (23:04)  
Martin99: Není, ale o ní se tady vůbec nemluví. Arriva by chtěla v budoucnu jezdit někde v závazku a tam by musela potom ten eventuální společný tarif uznávat. A o to tady jde. Komerčním spojům nikdo nic nakazovat nechce.
25.02.2016 (22:54)  
Honza7887: Však ta linka do Trenčína není dotovaná....
25.02.2016 (20:49)  
Honza7887: Co je na "SID" integrované jsem nepochopil ani já, ale po roce se mi povedlo se trefit do ordinačních hodin okýnka ČSAD a získat RFID kartu (=jeden z pilířů RDD). Zaplatí se po projetí 1000 CZK a dá se s ní realizovat cesta s jedním (!) přestupem na jiný (!!!) autobus RDD, za předpokladu, že nějaký náhodou zrovna jede.

Jinak diskuse o ideálních tarifech je fajn, ale je to jako vyučovat na pomocné škole Krebsův cyklus. Začal bych trošičku jednoduššími úkoly, např. zcela revoluční myšlenkou návaznosti autobusů na páteřní vlaky, nebo dálkové autobusy, nebo kurva cokoliv jiného než náhodné vození vzduchu odnikud nikam. Pak se dá přidat revoluční teze "víkend není jen neděle večer" a pak postupně pokračovat k tarifu.
25.02.2016 (18:15)  
R.U.R.: Ono něco takového funguje např. v Německu třeba spolupráce dopravních svazů VVO a ZVON. Jinak je to dobrý nápad. Bohužel některé kraje jsou na tom s integrací dobře a některé bídně (Vysočina, Jihočeský). A nejlepší by bylo kdyby existovala i nějaká univerzální kartička ne jak dneska, že každý IDS má jinou kartu.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
25.02.2016 (17:32)  
Mohli bychom být s tarifem švýcarštější než Švýcaři, a navíc využít toho co už je napůl hotové, tj. postavit to na krajských integrovaných dopravních systémech. Člověk by si pak koupil jeden papírek, který by vlastně obsahoval několik integrovaných jízdenek různých krajů, a zaplatil by cenu rovnou jejich součtu. Počítač pak akorát musí podle plánované cesty seskládat dohromady ty správné jízdenky, což by neměl být problém.

Musela by se na to akorát nějak vymyslet časová platnost, tj. například pokud jedu z Ostravy do Prahy na jízdenku, jejíž součástí je Pražská jízdenka, která platí 3 hodiny od označení, tak co se vezme jako čas jejího označení když si to koupím/označím v 8 ráno v Ostravě -- mělo by to samozřejmě platit 3 hodiny od překročení hranice kraje, ale nemůžeme na každé krajské hranici zastavit a vyhnat lidi na perón označit si lístky :-)) Dalo by se to řešit třeba aplikací v mobilu, která sleduje polohu cestujícího a "označení" provede sama. Anebo by si cestující jízdenku cvaknul znova při každém přestupu (provedení například viz brněnská skládačka), a časová platnost by se počítala od prvního přestupu v daném kraji, tj. člověk s mezikrajovou jízdenkou by dostal kus času zadarmo (od přejezdu hranice kraje do prvního přestupu).
Ve Švýcarsku se tohle dost řeší tím, že celodenní jízdenka typicky stojí stejně jako dvě jednotlivé, a člověk většinou chce zpáteční jízdenku, takže si koupí celodenní jízdenku a je to. Jak se to řeší u jednosměrných jízdenek nevím.

Samozřejmě to předpokládá, že se udělá plná integrace všeho na úrovni krajů. Ale to je dobrý cíl i sám o sobě. A zároveň pokud se nějakého dopravce nepovede integrovat ani do krajského systému, tak se to těžko povede do nějakého megalomanského celostátního systému. Výhoda je v tom, že kde už se integrace udělala, tam už je skoro hotovo. Je pak potřeba, aby všichni uznávali tyhlety mezikrajské jízdenky; prodávat je všichni nemusí, minimálně stačí, když je budou prodávat ti, co jezdí přes hranici krajů, tj. člověk si koupí mezikrajovou jízdenku až při přestupu na spoj, který jede přes hranici kraje (ale pořád ji bude mít levnější o ty zóny, na které už drží v ruce jízdenku z předchozího spoje). Pokud chceme, aby si každý kdykoliv kdekoliv mohl koupit přesně tu jízdenku kterou chce, tak to řešme mobilní aplikací a elektronickou jízdenkou.
registrovaný uživatel VencaM 
25.02.2016 (17:30)  
->Sim
Děkuji za odpověď. To je diskuse správným směrem :)
Souhlasím s tím, že tarifní podmínky lze dodat do soutěže. Ale jak zařídíte přímo zadávané smlouvy nebo již běžící vysoutěžené smlouvy (než bude tarif, tak pár soutěží už bude v provozu)?

Problém s přepravní smlouvou také trvá nadále. Pokud si koupíte lístek na konkrétní spojení, tak je to celkem v poho do doby, než Vám ujede přípoj. Jakmile Vám ujede přípoj, tak musí být ošetřeno, kterým následným vlakem smíte jet. Musí to být pouze stejný dopravce nebo to může být dopravce jiný?
Nebo budete chtít mít otevřené jízdenky (koupím lístek, ale nevím na které spoje = jedu čím chci), tak nevíte s kým uzavíráte přepravní smlouvu. Vlastně tu uzavíráte až s nástupem do vozidla. A dokud nemáte uzavřenou přepravní smlouvu, tak se nemůžete domáhat práv cestujícího.

Nastavení cenové hladiny je vskutku problém. Především proto, že dopravci bude nařízeno uznávat tarif. Když to bude v objednávané dopravě, tak ta cenová hladina musí být stabilní (nanejvýš inflačně navyšovaná), aby dopravce mohl kalkulovat tržby do nabídky v soutěži. Pokud do toho budete chtít nacpat i komerční vlaky, tak si mohou stěžovat nebo dokonce i chtít vyrovnání jako u studenských lístků.
Takže když to dáte moc levné, tak dopravci a objednatelé budou remcat, že mají nízké tržby a budou chtít po státu dorovnání. Když to dáte drahé, tak to zase budou kecat cestující a různé pseudosvazy, že je to tarif na nic. V obou případech budou mít pravdu.

Osobně nepovažuji za cíl mít tarif, který budou užívat ostatní cestující, kteří nepojedou na IDS, ale bude fajn mít alternativu ke komerčním nabídkám dopravců pro ty, kteří chtějí mít při cestách jistotu nebo možnost libovolně volit spoje.
Představa, že to bude nejlevnější způsob cestování je naprosto mimo.
V.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko