Praha – Železniční dopravce Arriva vlaky spustí v pondělí 29. února provoz dvou nových linek. Zatímco každý pracovní den vyjede 7 párů zrychlených spojů z Prahy do Benešova, o víkendu motorová jednotka řady 845/945 zavítá na Slovácko a do Trenčínského kraje. V příměstské dopravě již Arriva provozovala linku z Prahy do Kralup nad Vltavou (na podzim 2013), trasa do Benešova je tedy druhou v pořadí. Jízdenky dle tarifu dopravce budou v prodeji přímo ve vlacích a na internetu, spoje nejsou integrovány v systémech PID a SID. Za cestu z Prahy do Benešova cestující zaplatí 50 Kč, ušetřit mohou například s týdenní či měsíční jízdenkou nebo nákupem online. Na trase na Slovensko pak Arriva propojí Prahu a Olomouc s Uherským Brodem, Bojkovicemi a Trenčínem. Vlak se na cestu na východ vydá v sobotu v 8.40 ráno, do cíle dorazí v 13.42. Nedělní zpáteční spoj odjíždí v 14.19, do Prahy přijede v 19.24. Základní jízdné z Prahy do Trenčína stojí 350 Kč, výhodnější cenu pak zaplatí držitelé průkazu ISIC či žákovského průkazu.
Zdroj: Arriva vlaky
Tomo: Souhlas s nemožnosti srovnání 628 a hydry. Jediná slabost, kterou obě sdílejí, je "vysokopodlažnost".
A jinak s Arrivou mám rozhodně v plánu se svézt. Už tehdy na Kralupy to bylo příjemné svezení :)
Srovnání s Hydrou mi přijde nesmyslné. Koncept Hydry je min. z poloviny 60. let. Tohle vozidlo je koncepčně orinetováno na 80. léta SRN.
2. Hydra má Vmax 120, 628 taktéž. Hydra ovšem byla koncipována jako dálkový MOS s vlky, kdežto toto vozidlo bylo koncipováno jako MOS bez vlků.
3. SRN se nám na konci 80. let technologicky vzdalovala tak, že i v dnešních podmínkách ČR jsme schopni toto vozidlo považovat za vhodné i na dálkové trasy (ačkoliv nevhodné). Tak k tomu přistupuje Arriva - v ČR není náhrada za toto vozidlo - to není Hydra.
4. 628 v pohodě dosáhne plné rychlosti (= V 120) za cca 1,5 minuty i na prudší trati, Hydra sama by toho byla snad schopna dosáhnout, ale nesměla by mít vlek, což téměř vždy má.
5. 628 nemá (a nesmí mít) vlek, tudíž je schopna dosáhnout časových výkonů rychleji než Hydra.
6. to hlavní: 628 je, dle mého názoru, podobna (ne technologicky) nejvíc 842, pp. 843. To jsou vozidla z konce 80. let, pp. poloviny 90. Bavme se tedy o tom, jestli bychom jeli 843 s vlekem do Trenčína...
7. Nejraději bych tu od DB (Arriva) viděl 612, ale to bude ještě nějaký čas trvat, pokud vůbec.
Díky, dlouholetý pozorovatel Tomáš
Podle mě je nosnou informací tohoto článku to, že jeden dopravce zatím s malým podílem v železniční dopravě, rozšiřuje svou nabídku spojů a mimo jiné zavádí pravidelný dálkový spoj. Takže se přidává k ČD, RJ, LEO...
Ideální je samozřejmě jeden papír a jednotný tarif na určité trase - na tom papíře může být klidně součet jízdného (jednotného pro veřejně objednávanou dopravu) za jednotlivé okresy, kraje či země.
Špatně pochopeno. Jeden tarif je případ, kdy mám na jednom papírku napsanou jednu jízdenku. To vše na celou cestu. Vámi uvedený příklad není jeden tarif, ale pouze jeden papírek, protože ten jeden papírek obsahuje víc jízdenek a cena je jejich součet.
A cenová hladina IN25 je rozumná úvaha, ale vždy se najde nějaký dopravce, který řekne, že je to méně, než je jeho zákaznické jízdné a chce to doplatit. Případně se ozve někdo jiný, že je to více, než zákaznické jízdné dopravce, tudíž se to nevyplatí a je to nesmysl. Chce to definovat lépe. Pouze opsat tarif IN25 ČD nelze.
V.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.