..: V Haagu bylo otevřeno modernizované hlavní nádraží :..

Den Haag 2016, foto: ProRail Haag — Provoz na hlavním nádraží v nizozemském Den Haagu se dnes, 1. února, nesl v duchu oslav. Po čtyři roky trvající přestavbě a modernizaci bylo slavnostně otevřeno nové hlavní nádraží. Správce infrastruktury ProRail počítá s denním obratem až 270 tisíc cestujících. Dominantním prvkem nového nádraží je prosklená hala o velikosti dvou fotbalových hřišť. Modernizace komplexu byla zahájena v roce 2011 a cílem bylo nejen změnit jej na prostornější a světlejší stavbu, ale také přestavět část železničního uzlu v Haagu pro napojení na evropskou vysokorychlostní železniční síť - např. rychlovlaky Thalys zastavují na nedaleké stanici Den Haag HS. Terminál nabízí snadný přestup na tramvaje, které zastavují jak vedle budovy, tak přímo v hale v patře nad kolejemi. Na projektu pracovali architekti Ben van Berkel, Koen van Velzen a sdružení Benthem Crouwel Architects.

Zdroj: NLtimes


Vantju Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.2.2016 (23:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Nizozemsko


08.02.2016 (19:49)  
Navíc je nádraží ze tří stran obehnané moderními výškovými budovami, takže by tam staré nádraží působilo, jak pěst na oko.
08.02.2016 (17:47)  
Astartoth: Staré železobetonové nadstřešení nástupišť šlo dolů. Železobetonová deska se světlíky.
To jsou grázli, co? Žádné klenuté zastřešní s výzdobou ve viktoriánském stylu, ale úplně obyčejný placatý kus železobetonu s asfaltovou střešní krytinou. Plochá střecha jak na paneláku. A ani se neobtěžovali se vás zeptat, jestli můžou.
08.02.2016 (15:18)  
Travelatory a propojeni ok, ale proc jsou vsichni posedli svetlymi a vzdusnymi stavbami? Vzdyt prave stara zdena nadrazi s klenbami, viz Pennsylvania station, jsou krasna. Buhvi co v tom Haagu zborili za historickou stavbu.
registrovaný uživatel Komín  mail  
08.02.2016 (12:15)  
Tak jsem asi nesoudný nadšenec. Je ideální a potřebné mít 1 nádraží - viz Švýcarsko. Zrušení Masaryčky a vybudování podzemních nástupišť na hlavním nádraží by bylo extrémě drahé, osobně vidím právě travelátor jako jediné možné řešení. A rozhodně si nemyslím, že je to z oblasti snů nebo scifi. Prahu máme protkanou metrem, jež se skládá z množství tunelů, kolejových i nekolejových. Proč by mělo být takovým problémem vybudovat jednu podzemní chodbu?
08.02.2016 (11:14)  
podzemní travelátor? To snad patří do oblasti sci-fi nebo snů.
Jen nesoudný nadšenec tomu může věřit.
registrovaný uživatel Komín  mail  
07.02.2016 (18:25)  
V případě, že se vybuduje podzemní travelátor spojující Masaryčku a Wilsoňák, neviděl bych to jako problém.
07.02.2016 (10:45)  
I původní nádraží před 20 lety bylo zajímavé, včetně zaústění tramvají. To, že je zmodernizováno svědčí o tom, že péče o cestující a jejich pohodlné cestování má na mysli holandský stát a nevymýšlí se takové nerozumnosti, jako u nás se zaústěním pražského letišťního spojení do místního nádraží Praha-Masarykovo nádraží.
Uvedu příklad: cestují přiletí ze Švédska a bude pokračovat do Mariánských Lázní. A povleče zavazadla z P.-Mas.n. přes světoznámý park na nádraží Praha hl.n., odkud se odjíždějí včechny dálkové vlaky po celé ČR, včetně mezistátních. Vskutku geniální řešení !!!.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2016 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko