..: Integrovaný systém Ústeckého kraje se rozšířil i do vlaků ČD :..

440.009-9, Dolní Zálezly - Výh. Ústí nad Labem hlavní nádraží jih, foto: Patrik Ústí nad Labem — K jedenácti stávajícím českým integrovaným dopravním systémům, v nichž jsou kromě autobusů či prostředků městské hromadné dopravy integrovány též vlaky, se v pátek 1. ledna připojil dvanáctý. Nově je totiž možné na jednu společnou jízdenku cestovat vlaky, autobusy a městskou dopravou ve vybraných městech po celém Ústeckém kraji. Zdejší systém s názvem Doprava Ústeckého kraje (DÚK) přitom není žádnou horkou novinkou, již rok funguje v autobusové dopravě v celém kraji, vlaky však byly do systému zapojeny právě až s příchodem letošního roku.

Obyčejnou nebo integrovanou? Cestující dostanou na výběr

Srovnání cen

Níže je uvedeno srovnání jízdného dle tarifu DÚK a ČD (obyčejné jízdné, IN 25) na vybraných relacích v Ústeckém kraji:

Trasa DÚK ČD
H EP obyč. IN25
Chomutov – Jirkov 19 17,1 17 13
Ústí nad Labem – Teplice 31 27,9 32 24
Litoměřice – Louny 50 45 66 50
Kadaň – Děčín 130 117 159 119

Veškeré ceny jsou uvedeny v Kč.

Tarifní počítadlo jízdného DÚK

Schéma železničních tratí Ústeckého kraje s vyznačením integrovaných vlaků ČD do DÚK, foto: Doprava Ústeckého kraje Cestovat na ústeckou integrovanou jízdenku je možné ve všech osobních a spěšných vlacích Českých drah, a také v rychlících. Integrovány však nejsou vlaky kategorií EuroCity a EuroNight mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Integrované jízdenky si cestující mohou zakoupit u pokladen i u průvodčích, vydávány a uznávány jsou ale pouze papírové jízdenky, nikoliv elektronické jízdenky nahrané na čipových kartách.

Tarif Dopravy Ústeckého kraje je zónově-relační a zároveň časový. Území kraje je rozděleno do jednotlivých zón, mezi nimiž se cestující může pohybovat po povolených trasách, tedy cestou nejkratší či nejvýhodnější, a zároveň musí jízdu absolvovat za určený čas.

Cestující ve vlacích nově získají na výběr mezi tarifem integrovaným a železničním, podobně jako je tomu už i v jiných krajích. Ceny se přitom mnohdy i zásadně liší, cestující proto musí uvážit, zda se mu vyplatí koupit integrovanou jízdenku, s níž může následně pokračovat autobusem, nebo jízdenku Českých drah, na niž může uplatnit například zákaznickou slevu. Obecně se dá říci, že cena jízdného je u kratších tras levnější při použití kilometrického tarifu TR 10, u delších tras se naopak vyplatí doklad integrovaný.

Tarif DÚK nabízí také týdenní a měsíční jízdenky a poskytuje standardní slevy pro děti, žáky, studenty či držitele průkazu ZTP. Výhodnou nabídkou pro více cest v rámci jednoho dne může být celodenní celokrajská síťová jízdenka za 130 Kč, platná až do 4 hodin ráno následujícího dne. Celodenní jízdenka Českých drah, platná pouze ve vlacích, přitom vyjde na 209 korun.

Do Varnsdorfu zatím bez integrace

Vlaky dopravce Vogtlandbahn prozatím v systému integrovány nejsou, foto: Adam Fogl

Kromě Českých drah, které na území kraje provozují většinu spojů, objednává krajský úřad dopravu též u železničního dopravce Vogtlandbahn, a to na trase Rybniště – Varnsdorf a Varnsdorf – Varnsdorf-pivovar Kocour. V těchto spojích, známých pod značkou Trilex, se ovšem integrované jízdenky prozatím neuznávají. „Kdy se Vogtlandbahn do systému připojí, zatím není jasné,“ uvedl mluvčí společnosti Uwe Miertschischk s tím, že je klíčové nastavit systém přerozdělování tržeb mezi jednotlivými dopravci. Vlaky Vogtlandbahnu jsou přitom již integrovány v saských dopravních systémech VVO a ZVON, a také v integrovaném systému Libereckého kraje IDOL.

Součástí systému by se naproti tomu měly stát také sezonní turistické spoje. Ty v Ústeckém kraji provozuje především společnost KŽC Doprava.

Celokrajský integrovaný dopravní systém byl v Ústeckém kraji spuštěn v roce 2015, jeho hlavní nevýhodou je zatím nezaintegrování většiny systémů MHD. Na jízdenku DÚK je možné cestovat v autobusech a trolejbusech pouze v Teplicích, a částečně v Ústí nad Labem. V dalších velkých městech kraje, včetně Mostu, Chomutova nebo Děčína lze prozatím použít pouze síťovou jízdenku Labe-Elbe. Ta vloni v prosinci mírně podražila a rovněž přestala platit ve vlacích EC a EN.

Zdroj: Ústecký kraj


Adam Fogl Poslat mail autorovi | 11.1.2016 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mirek2 
14.01.2016 (11:38)  
Na železnici nastal téměř stejný chaos v odbavování jako před rokem v autobusech. Chtít po řidiči jízdenku do zastávky, která se nachází mimo jeho linku...... opravdu problém. Tak proč by to na železnici mělo být jinak?
registrovaný uživatel Honza  mail  
13.01.2016 (16:19)  
Stejně nechápu, že přes Poustevnu to platí a přes Rumburk, což je mnohem kratší, to neplatí. Ale časem to snad platit bude.
registrovaný uživatel M 
13.01.2016 (11:12)  
Mám lepší nadpis: Na Ústecku dne 1.1.2016 vznikl IDS...
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
13.01.2016 (10:33)  
Jenže i kdyby se dalo přes Německo na jízdenku DÚK jet, tak by to stejně nešlo např. v relaci Rumburk-Děčín (viz tarifní počítadlo, povolená oblast cestování) - je to asi moc velká oklika.
registrovaný uživatel Byll 
13.01.2016 (10:29)  
Sim: bezva, dík. To jsem přehlédl.

Ovšem kdyby takovádle mapa byla vyvěšena na stránkách kraje, tak by to bylo hned jasné. Ale nic takovýho se mi nepovedlo tam objevit. Jen rok starý nic neříkající mapky. A v tarifu jen věta, že pro cesty z/do Německa nelze DúK použít. Ale to taky mohlo znamenat, že Žleb - Poustevna přes Bad Schandau lze.

Takže kraj asi chce, ale zatím s Němci nedomluveno. Čili pokladní v Rumburku to kamarádce řekla správně a chyba není u ČD, ale u uživatele Byll. Ještě jednou díky a já teď jdu ke kamnům pro popel.
registrovaný uživatel Sim 
13.01.2016 (10:04)  
registrovaný uživatel Byll 
13.01.2016 (9:45)  
Nevím, kterou mapu mám najít, ale na mapě zón to právě zakresleno je, jako vzdálenost 43 tarifních jednic Dolní Žleb - Dolní Poustevna. Takže podle mne to tam platí, jen se nesmí vysedat v Německu.

I když, teď ještě jednou projíždím tarif a vypadá to, že to tam možná neplatí. Je to napsané trochu nejasně. Tak se kdyžtak omlouvám za mystifikaci.

Ještě asi položím dotaz, jak to je a jakej je plán s linkou Rumburk - Poustevna - Děčín, protože je důležitá pro spoustu lidí a budou akorát zmatky, když budu mít jízdenku Děčín - Rumburk, že jedním vlakem do Rumburka jet můžu a jiným ne.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
13.01.2016 (9:33)  
Byll: na trati přes Německo neplatí - viz mapa.
registrovaný uživatel Byll 
13.01.2016 (9:31)  
Na trati přes Německo to samozřejmě platí, jinak by to ani nedávalo smysl, kdyby cestující z Rumburka mohli jet na jízdenku DÚK pouze přes Jedlovou a přes Poustevnu ne.

To, že to pokladní v Rumburku na kase nevědí, je jiná věc. Kamarádce to v pondělí taky bohužel neprodali, i když měla ode mne instrukce, že to platí.

Stejně jako průvodčí ze Starého Šachova, která mi tvrdila, že vlaky jsou zaintegrovaný jen pro celodenní jízdenku a že mi do Děčína prodá buď za 130 Kč (cca 20 km) nebo jízdné dle tarifu ČD :--).

A do třetice dnes na pokladně kamarádovi i přes mé instrukce neprodali za 130 Kč celodenní pro cestu do Kadaně (cca 80 km) a zpět, že celodenní platí jen na busy. Tak jede za obyčejné jízdné :--/.

Zatím to vše přecházím jako porodní bolesti systému, dám jim čas do konce ledna, pak se začnu vztekat a ozývat :--).
13.01.2016 (8:49)  
gratuluji Ústeckému kraji k tarifní integraci! Nevím Integrovaná doprava Plzeňska víc k smíchu nebo k pláči, zvlášť když integrace mezi Plzní Klatovami končí na půl cesty v Borovech..... autbusy jedzí bez označení linkami, atd. atd.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko