..: Expresní autobusy Deutsche Bahn nově dojedou až do Paříže :..

Setra S413DT, DB-Expressbus / SC Bus, Nürnberg Hbf, 8.8. 2009, foto: Josef PetrákPraha — Od dnešního dne, tedy pondělí 4. dubna, se dále rozšiřuje síť dálkových autobusů Německých drah v Evropě. IC Busem, tedy červenobílým autobusem v barvách dálkových vlaků Deutsche Bahn (DB), se nově budou moci svézt cestující z Prahy nejen do Norimberka, Mnichova nebo Štrasburku, ale také do francouzské metropole Paříže. Přímé autobusy, ve kterých však platí železniční tarif a obvyklé slevy, na které jsou cestující ve vlacích zvyklí, mají nahradit chybějící odpovídající přímé spojení po kolejích. To s přestupy je v současné době bohužel především cenově absolutně nekonkurenceschopné. Jízdenka z Prahy do Paříže či zpět IC Busem vyjde při včasném nákupu na 950 korun a lze ji zakoupit v eshopech DB a Student Agency, ode dne vyhlášení by to pak mělo být možné i na webu Českých drah.

Zdroj: Student Agency


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.4.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Německo Česká republika (celá) Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
04.04.2016 (23:43)  
Skvěle napsáno, Martin99. Možná snad přidat, že na hranicích se nemusí střídat řidiči, případně nemusí znát dokonale všechny cizí řeči...

Šepli - ten přímý vůz dvakrát týdně připojí za TGV nebo proč byly zmíněny VRT?
04.04.2016 (23:03)  
Ono to není jen o ekonomické stránce věci. Respektive i ta ekonomická stránka souvisí s technicko-byrokratickým omezením železnice. Prostě nelze si snadno pořídit železniční vozidlo a začít s ním poskytovat přepravní služby po železnici ze zvoleného bodu A do bodu B stejně jednoduše, jako si pořídit autobus.....
Musí se řešit: napěťové soustavy, technické požadavky na provoz po jednotlivých národních železnicích, zabezpečovací systémy, zvládnout všechny ty schvalovací procesy.....
A právě tato různorodost a zvládnutí všech těchto technických a byrokratických požadavků železniční provoz prodražuje.

Když tady uděláte řidičák na auto (autobus) tak klidně můžete jet na dovolenou do Chorvatska, Francie, Norska... před cestou se seznámíte s tím, jak se tam platí dálniční poplatky, co je povinná výbava, jaké rychlosti se kde dodržují.... a jedete. Když si uděláte průkaz na lokomotivu, tak i v rámci naší republiky musíte nejprve "absolvovat zkoušky" i pro jednotlivé tratě, než na ně vyjedete.
registrovaný uživatel Šepli  mail  
04.04.2016 (21:56)  
Opravdu se snažím chápat veškeré ekonomické věci kolem, ale stejně mi to připadá postavené na hlavu. V DE i FR jsou VRT, které by jistě šlo využít, ale ne, my podél nich pojedem busem. Na co tedy jsou? A co přímý vůz pro 20-30 lidí 2x týdně? Se zajímavou cenovou nabídkou? Nebo železniční dopravci z lenosti místo opravdového a dlouhodobého boje o zákazníka volí rychlou a levnou cestu?

Vždycky si vzpomenu na svého tátu, který na konci šedesátých let procestoval se skupinou divadelního souboru (!!) Evropu - Paříž, Kodaň, Hamburg. Vlakem, protože to bylo nejvýhodnější!! Dnes...
registrovaný uživatel M 
04.04.2016 (21:52)  
Ne že bych chtěl říct, že autobus je zcela na úrovni vlaku, ale jestli si to trochu někdy neidealizujete...

Četl jsem, že ve vlaku je možnost výhledu do krajiny... A autobusy jezdí pouze v tunelech?

Četl jsem, že vlak je pohodnější. Jo, takový nějaký kupé asi jo, ale jsou v TGV kupé nebo je to spíše systém letadlo? A není náhodou systém letadlo v podstatě naprosto totéž jako systém autobus (akorát, že zní trochu "luxusněji")?

Jinak proč státní železnice provozuje autobusy nechápu, ale není to zásadní věc mého života:-)
04.04.2016 (18:31)  
Otázkou je také poptávka. Pokud se najde 2x týdně 20-30 lidí, kteří spoj využijí, tak vypravování vlaku je ekonomická sebevražda. Jo kdyby jich bylo 2 až 3 stovky ...
Druhý kardinální problém je lokomotiva: Existuje nějaká, která může jet celou cestu vkuse (legálně)?
Třetí problém je personál. Za volantem busu nebo za kniplem letadla může sedět posádka celou cestu a střídat se dle potřeby. Za kniplem lokomotivy musíte za "české" jízdné zaplatit "německou" výplatu strojvedoucímu.

A nebo se tedy nebudeme ohlížet na ekonomickou stránku věci vůbec. To už tady bylo. A nejen tady a vždy to skončilo krachem.
registrovaný uživatel SYN 
04.04.2016 (18:05)  
Přátelé, děláte jako by to tam po kolejích jezdilo každou hodinu a za pár korun... odhlédněte prosím od InGoldů a podobných permanentek, koukněte se který den (v týdnu) a v jaké hodiny je k dispozici (použitelné, ne s nocováním někde na nádraží) spojení, a berte to prosím tak že většinou cesta není cílem...
Takže pokud mi řekněme bude odjíždět jeden vlak denně (použitelný) směr Paříž ráno, a jeden bus večer, a já tam budu řekněme potřebovat být druhý den v poledne tak co nadělám... vlakem budu buď pozdě nebo o 20 hodin předem, busem sice nepohodlně ale termínově skoro akorát... takže co, pokud nebudu moc rozhazovat peníze (za letadlo, pač levně letí jenom občas a jenom někam)? Asi to skousnu a prosedím noc a dopoledne v autobusu, že? O ceně už pak raději moc nemluvím, kdo nemá železniční optimalizaci v malíčku toho jistě první nástřel za řekněme 3000,- jednoznačně odradí a autobusových 960,- mu příjde jako oproti tomu pohodových... a fakt že je to bez přestupu a tedy mi v principu nikde nic nemůže ujet je jen malý bonbó nek navrch...

Prostě bus je poměrně malá levná jednotka, jede po silnici kde se rozhodně nic nemusí předem rezervovat (nemyslím teď cenu za DC, myslím že nikoho o nic nemusím rok předem žádat a doufat že mi to schválí) tak se dá mnohem operativněji (i pro menší počet cestujících) poslat víceméně kamkoliv...
04.04.2016 (18:00)  
Sim:

letadlo osciluje od 900 do cca 9000 (to jsou nejdražší termíny v economy)

Vlakem je to zhruba za 7000. Pokud je vám pod 26 let, nebo kombinujete různé slevy a akce, dá se samozřejmě jít i výrazně dolů, ale pod 3000 prakticky nemožné
registrovaný uživatel Etienne  mail  
04.04.2016 (17:06)  
Fuj fuj fuj. Maršrutkizace Německa se vesele přelévá všude kolem. Přímé spojení Německa s Londýnem je taky zapomenuto a místo toho jezdí DB busy...
registrovaný uživatel EC 174  mail  
04.04.2016 (17:01)  
To jsme teda dopadli - železniční spojení se ruší a nahrazují ho autobusy. TGV ze Štrasburku do Paříže jede něco přes 2 hodiny. Jak se dívám na jízdní řád, autobus to pojede celou noc (23:30 až 6:30). Autobus se s pohodlím vlaku nedá srovnat, já osobně bych nejel autobusem ani z Olomouce do Brna, natož tak do Paříže. Pro mě tedy je tohle zavádění autobusových spojů napříč Evropou návratem o několik desítek let zpátky do doby, kdy ještě neexistovaly kvalitní vlaky ICE a TGV...
registrovaný uživatel mlůno 
04.04.2016 (15:32)  
Jak je možné, že vítězí silniční spojení nad kolejovým. A dokonce železniční společnosti raději provozují autobusy než vlaky.
Přitom autobus je oproti vlaku enormně nepohodlný (ne že by třeba desetihodinová cesta vlakem bylo nějaké terno, ale přecejenom ve vlaku má člověk volný pohyb, výhled na krajinu, záchod (u starších modelů i s výhledem na koleje) a tak dále).
Samozřejmě vím, že koleje nevedou všude, ano v takovém případě provoz autobusů chápu jako zlepšení služeb zákazníkům (třeba autobus na ruzyňské letiště, i když vlakem nebo metrem na veleslavín a odtud normálním autobusem mi to přijde lepší). Ale autobusové spojení, provozované železničním dopravcem, mezi místy, mezi kterými vedou koleje a nejsou ve výluce, mi přijde dost hloupé.

První krok ke konkurenceschopnosti bude opravdu se zamyslet nad cenami. V momentě, kdy vlak stojí dvakrát tolik co autobus soukromého dopravce a srovnatelně s letenkou asi nebude rychlost tím hlavním problémem (respektive pouze v tom smyslu, že člověk uvažuje že je lepší letět hodinu letadlem, než půl dne vlakem (o busu nemluvě) a překousne i šacování na letišti).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko