..: Premiéra patrových souprav IC :..

Celkový pohled na soupravu, foto: Jiří Bajer Hannover — Se zimní změnou jízdního řádu budou do pravidelného provozu poprvé nasazeny patrové soupravy, které si v počtu 27 kusů objednal dopravce DB Fernverkehr. Premiérovou relací nových pětivozových vlaků bude od poloviny prosince 2015 trasa Norddeich – Emden – Bremen – Hannover – Braunschweig – Leipzig. Od února 2016 pak přibude relace Köln – Hannover – Braunschweig – Dresden, od března i jejich propojení Norddeich – Emden – Köln.

Nové poschoďové vlaky pro dálkovou dopravu byly veřejnosti poprvé představeny na veletrhu InnoTrans v roce 2014. Jedná se o pětivozové vratné soupravy, tvořené řídicím vozem, třemi vozy druhé třídy a jedním vozem první třídy. Soupravy jsou taženy/sunuty elektrickými lokomotivami TRAXX řady 146, jež byly v rámci této zakázky rovněž objednány. Maximální rychlost činí 160 km/h.

Kabina pro vlakvedoucího v řídicím voze, foto: Jiří Bajer Konstrukce vozů i vnitřní design vycházejí do značné míry z patrových vozů pro regionální dopravu, známých např. z okolí Drážďan. Od nich je na první pohled odlišuje nátěr podle barevného schématu IC, uvnitř pak dřevěný dekor některých panelů a mezistěn a také elektronický rezervační systém, integrovaný do podélných zavazadlových polic. V dnešní době již samozřejmostí je klimatizace prostoru pro cestující, klimatizační jednotky jsou tradičně umístěny nad představky. Řídicí vůz je proveden s nízkým vstupem, součástí jeho spodního patra je prostor pro přepravu jízdních kol a tělesně postižených osob včetně přizpůsobeného WC. V horním patře řídicího vozu se nachází „rodinný oddíl“ (Familienabteil), určený - jak název napovídá - pro přepravu rodin s dětmi a oddělený skleněnými zástěnami. Na zadním představku se nachází malý služební oddíl - kabina pro vlakvedoucího. Řídicí vůz pojme celkem 59 sedících cestujících, tři z toho na sklopných sedadlech.

Vůz první třídy - pohled do spodního patra, foto: Jiří Bajer Vložené vozy druhé třídy mají vstupní dveře umístěné nad podvozky, uspořádání sedadel v obou patrech je 2+2; součástí interiéru jsou rovněž police pro přepravu rozměrnějších zavazadel. Každý z nich nabízí celkem 113 míst k sezení. Na obou představcích se nacházejí rovněž buňky WC. Vůz první třídy pro 70 cestujících se odlišuje uspořádáním sedadel 2+1, ta jsou o poznání širší a mají koženkový potah, do oddílů jsou k policím na zavazadla navíc doplněny šatny.

Vozy jsou vyráběny v závodě Bombardier Transportation Görlitz, již léta známém výrobou patrových vozů. Výroba podvozků byla svěřena závodu Siegen.

Zdroje: Rotenburger Rundschau, poznatky autora


Jiří Bajer | 17.10.2015 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Jízdní řád

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
18.10.2015 (18:57)  
Pěkné jsou ty TWINDEXXy, to se musí nechat. Jen se divím, že už si tady někdo nestěžuje, že nasadit patrák do dálkové dopravy (a ještě k tomu to pojmenovat IC) je blbost, kterou by bylo možné připustit jen v Čechách. A že nikomu nevadí šířka dveří vloženého vozu... ;-)
registrovaný uživatel Antony 
18.10.2015 (12:41)  
nejlepsi interier jaky kdo vymyslel. sedadla za sebou, uprostred se stolkem a na jedne strane dve a na druhe jedno. toho se v cesku snad nikdy nedozijeme. vetsina lidi jezdi po jednom, po dvou, jen minimum po ctyrech a takhle to dokonale splni pozadavky vsech
registrovaný uživatel Rabín 
18.10.2015 (12:31)  
Kombinace nízkého a vysokého vstupu mi nepřijde zrovna šťastná - jak u nástupišť vysokých 600 mm tak 760 mm nebude jeden nebo druhý typ dveří s úrovňovým nástupem. Obzvláštní lahůdka pak bude nástup nebo výstup cestujícího na vozíku (třeba toho na baterie) z nástupiště 760 mm...
Nicméně je třeba to brát jako nutný kompromis. Lze předpokládat, že vůz s nízkým nástupem bude vybaven pomůckami pro nakládání vozíku (např. sklopná přemosťovací rampa).
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
18.10.2015 (11:59)  
Z fotek to vypadá, že spojovací dveře jsou ala Elefant, tj. pro průchod mezi vozy nutno jít po schodech, ať sedí člověk nahoře nebo dole; takže tam nepůjde projet s minibarem, je tomu tak? Zároveň se nikde nepíše nic o tom, že by tam byl Bordrestaurant, je tomu tak? Takže tam nebude vůbec jídlo? A je to tak u IC správně?
Švýcaři maj ve svejch patrovejch IC spojovací dveře dvoje nad sebou, jedny nahoře a jedny dole, takže může minibar projet celej spodek nebo celej hořejšek.
registrovaný uživatel Komín  mail  
17.10.2015 (17:02)  
Taky jsem si toho všiml :D , ale podle mě je to označení oprávněné.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
17.10.2015 (14:07)  
Národní dopravce? Už i tady?
17.10.2015 (9:46)  
Toto je příklad dobré koncepce osobní dopravy a její realizace. Spoje na těchto směrech byly, když jsem v těchto místech cestoval, vždy solidně obsazené. Věřím, že s novými soupravami přijdou i další noví cestující.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko