..: Premiéra patrových souprav IC :..

Celkový pohled na soupravu, foto: Jiří Bajer Hannover — Se zimní změnou jízdního řádu budou do pravidelného provozu poprvé nasazeny patrové soupravy, které si v počtu 27 kusů objednal dopravce DB Fernverkehr. Premiérovou relací nových pětivozových vlaků bude od poloviny prosince 2015 trasa Norddeich – Emden – Bremen – Hannover – Braunschweig – Leipzig. Od února 2016 pak přibude relace Köln – Hannover – Braunschweig – Dresden, od března i jejich propojení Norddeich – Emden – Köln.

Nové poschoďové vlaky pro dálkovou dopravu byly veřejnosti poprvé představeny na veletrhu InnoTrans v roce 2014. Jedná se o pětivozové vratné soupravy, tvořené řídicím vozem, třemi vozy druhé třídy a jedním vozem první třídy. Soupravy jsou taženy/sunuty elektrickými lokomotivami TRAXX řady 146, jež byly v rámci této zakázky rovněž objednány. Maximální rychlost činí 160 km/h.

Kabina pro vlakvedoucího v řídicím voze, foto: Jiří Bajer Konstrukce vozů i vnitřní design vycházejí do značné míry z patrových vozů pro regionální dopravu, známých např. z okolí Drážďan. Od nich je na první pohled odlišuje nátěr podle barevného schématu IC, uvnitř pak dřevěný dekor některých panelů a mezistěn a také elektronický rezervační systém, integrovaný do podélných zavazadlových polic. V dnešní době již samozřejmostí je klimatizace prostoru pro cestující, klimatizační jednotky jsou tradičně umístěny nad představky. Řídicí vůz je proveden s nízkým vstupem, součástí jeho spodního patra je prostor pro přepravu jízdních kol a tělesně postižených osob včetně přizpůsobeného WC. V horním patře řídicího vozu se nachází „rodinný oddíl“ (Familienabteil), určený - jak název napovídá - pro přepravu rodin s dětmi a oddělený skleněnými zástěnami. Na zadním představku se nachází malý služební oddíl - kabina pro vlakvedoucího. Řídicí vůz pojme celkem 59 sedících cestujících, tři z toho na sklopných sedadlech.

Vůz první třídy - pohled do spodního patra, foto: Jiří Bajer Vložené vozy druhé třídy mají vstupní dveře umístěné nad podvozky, uspořádání sedadel v obou patrech je 2+2; součástí interiéru jsou rovněž police pro přepravu rozměrnějších zavazadel. Každý z nich nabízí celkem 113 míst k sezení. Na obou představcích se nacházejí rovněž buňky WC. Vůz první třídy pro 70 cestujících se odlišuje uspořádáním sedadel 2+1, ta jsou o poznání širší a mají koženkový potah, do oddílů jsou k policím na zavazadla navíc doplněny šatny.

Vozy jsou vyráběny v závodě Bombardier Transportation Görlitz, již léta známém výrobou patrových vozů. Výroba podvozků byla svěřena závodu Siegen.

Zdroje: Rotenburger Rundschau, poznatky autora


Jiří Bajer | 17.10.2015 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ mic 
22.10.2015 (7:50)  
Docela se mi to líbí. Je to vratné, ale na rozdíl od kolejové trysky a nebo ucelených jednotek lze variabilně pracovat s délkou soupravy. Speciální prostory mají danou pozici na krajích soupravy. Teoreticky to lze tahat čímkoli co umí komunikovat s řidičákem. Jen si nejsem jistý těmi dveřmi v mezipatře. Nejdřív se vyškrábu po schodech do dveří abych pak sestoupil dolů po dalším schodišti. Nejsem si jist, jestli vstupy v dolním patře nebudou účelnější. Pro naše R by to asi bylo vhodné řešení.
21.10.2015 (18:31)  
Vantju: interiér je sice stejný, ale zas na druhou stranu nabízí přeci jen něco navíc oproti regionální variantě...prostor pro velká zavazadla (to v té regionální verzi není a tak vzpomínám rád na to, jak jsem letos cestoval těmi patry po Německu a velké batohy jsme prostě dávali na jiná volná sedadla), zásuvky a hlavně podhlavníky ;-) To poslední nemají ani SBB ve svých dvoupatrových vlacích na IC ;-)

A vlastně se tím, že to je dvojpatrový vůz, prostor na případné posilování soupravy. Je přeci jen něco jiného, když posiluji jednopatrovými vozy než dvoupatry...
registrovaný užívateľ Raquac 
21.10.2015 (9:03)  
Vantju: Mrknete sem: http://www.eurailpress.de/fileadmin/user_upload/PDF/ETR_2012-07-08.pdf

Na strane 12 zacina clanek, ktery osvetluje pozadi z hlediska DB. Dodal bych, ze clanek je starsi a nezohlednuje tak mahutny nastup dalkove autobusove dopravy - tim je tlak na porizeni levnejsich vozidel jeste silnejsi.
registrovaný užívateľ Adam Vanting  mail  
21.10.2015 (1:48)  
Jako šotouš ujetý na vlacích DB jsem z toho poněkud zmatený. Na jednu stranu chápu, že relace Hannover - Norddeich nebo Dresden - Magdeburg jsou v těchto vlacích v pohodě, na druhou stranu se mi sjednocení interiéru (krom designu) s vlaky RE moc nelíbí. Použitá sedadla jsou stejná (byť pohodlná, nevím jak je to s výplní, jestli je jiná) a celková koncepce odpovídá spíš regionálnímu vlaku. A sice jo, DD - Norddeich nebo DD - Köln sice nebude hlavní přepravní relace (u nás to je snad podobné jako rychlíky Plzeň - Brno), ale pořád mi to přijde pod minimálně současnou úroveň (redesignované IC vozy). Že na těchto vlacích bylo ještě loni bistro už asi nemá cenu zmiňovat..
editor alebo admin ŽP NIcKON  mail  
19.10.2015 (21:48)  
Jj, já vím. Vůbec celý ten objekt stojí za podívání, stejně jako celé, neuvěřitelně nádherné a přitom tak málo známé město.
editor alebo admin ŽP NIcKON  mail  
19.10.2015 (16:00)  
Ta virtuální prohlídka je pěkná, jen její autor mohl, když už si dal práci s rozmazáním krajiny za okny, změnit i údaj na rychloměru :)
19.10.2015 (10:27)  
--> Doplnění:

DB spustilo internetovou stránku, věnovanou těmto novým soupravám.
http://www.bahn.de/p/view/service/zug/fahrzeuge/ic_2.shtml

K dispozici je rovněž možnost si celou soupravu virtuálně projít. Adresa je
http://1689228297.rsc.cdn77.org/mdstest/360/rundgangIC2/tour.html
Začíná se na stanovišti strojvedoucího v řídícím voze a postupně lze projít celý vlak až do vozu první třídy, který je řazen za lokomotivou.
19.10.2015 (7:50)  
R.U.R.: Současné IC na těchto relacích také žádný Bordrestaurant nemají, nevím jak automaty. Norddeich je konec světa a stejně rychle se tam dá cestovat (v podobném voze...) vlakem RE, vzdálenosti mezi zastávkami jsou obrovské. Ostatně bylo to právě tam, co v patrovém RE jakýsi starší pán s velkým rachotem táhl minibarový vozík s velkými koly přes schody nahoru, takže ne že to nejde :-) Samozřejmě velikost toho vozíku je omezená.
19.10.2015 (6:46)  
Občerstvení je zajištěno formou minibaru - dovozu na místo, zázemí pro cateringové vozíky se nachází ve voze první třídy. Jak dalece to mají u DB domyšleno, netuším. Po nás chtěli zřídit pouze místo pro ty vozíky; restaurační vůz, resp. podlaží, vyvíjeno nebylo :-)

Švýcarská patra IC2000 jsou průchozí pouze nahoře, jak již psal Komín. V nejnovějších jednotkách Twindexx Express pro SBB bude minibarem obsluhováno i dolní patro, je-li určeno pro přepravu imobilních cestujících (tzn. v čelních vozech). Za tímto účelem je ve voze zřízen malý nákladní výtah.
registrovaný užívateľ Komín  mail  
18.10.2015 (21:49)  
RUR: veškerá gastronomie v twindexxech zpočívá v automatu. A ty švýcarská patra mají průchozí jen horní patro, dolní je neprůchozí, nicméně jsou dole nápisy, jež informují o minibaru ve 2. patře.
Antony: a co Bdmpee?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2017 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko