Hannover — Se zimní změnou jízdního řádu budou do pravidelného provozu poprvé nasazeny patrové soupravy, které si v počtu 27 kusů objednal dopravce DB Fernverkehr. Premiérovou relací nových pětivozových vlaků bude od poloviny prosince 2015 trasa Norddeich – Emden – Bremen – Hannover – Braunschweig – Leipzig. Od února 2016 pak přibude relace Köln – Hannover – Braunschweig – Dresden, od března i jejich propojení Norddeich – Emden – Köln.
Nové poschoďové vlaky pro dálkovou dopravu byly veřejnosti poprvé představeny na veletrhu InnoTrans v roce 2014. Jedná se o pětivozové vratné soupravy, tvořené řídicím vozem, třemi vozy druhé třídy a jedním vozem první třídy. Soupravy jsou taženy/sunuty elektrickými lokomotivami TRAXX řady 146, jež byly v rámci této zakázky rovněž objednány. Maximální rychlost činí 160 km/h.
Konstrukce vozů i vnitřní design vycházejí do značné míry z patrových vozů pro regionální dopravu, známých např. z okolí Drážďan. Od nich je na první pohled odlišuje nátěr podle barevného schématu IC, uvnitř pak dřevěný dekor některých panelů a mezistěn a také elektronický rezervační systém, integrovaný do podélných zavazadlových polic. V dnešní době již samozřejmostí je klimatizace prostoru pro cestující, klimatizační jednotky jsou tradičně umístěny nad představky. Řídicí vůz je proveden s nízkým vstupem, součástí jeho spodního patra je prostor pro přepravu jízdních kol a tělesně postižených osob včetně přizpůsobeného WC. V horním patře řídicího vozu se nachází „rodinný oddíl“ (Familienabteil), určený - jak název napovídá - pro přepravu rodin s dětmi a oddělený skleněnými zástěnami. Na zadním představku se nachází malý služební oddíl - kabina pro vlakvedoucího. Řídicí vůz pojme celkem 59 sedících cestujících, tři z toho na sklopných sedadlech.
Vložené vozy druhé třídy mají vstupní dveře umístěné nad podvozky, uspořádání sedadel v obou patrech je 2+2; součástí interiéru jsou rovněž police pro přepravu rozměrnějších zavazadel. Každý z nich nabízí celkem 113 míst k sezení. Na obou představcích se nacházejí rovněž buňky WC. Vůz první třídy pro 70 cestujících se odlišuje uspořádáním sedadel 2+1, ta jsou o poznání širší a mají koženkový potah, do oddílů jsou k policím na zavazadla navíc doplněny šatny.
Vozy jsou vyráběny v závodě Bombardier Transportation Görlitz, již léta známém výrobou patrových vozů. Výroba podvozků byla svěřena závodu Siegen.
Zdroje: Rotenburger Rundschau, poznatky autora
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nicméně je třeba to brát jako nutný kompromis. Lze předpokládat, že vůz s nízkým nástupem bude vybaven pomůckami pro nakládání vozíku (např. sklopná přemosťovací rampa).
Švýcaři maj ve svejch patrovejch IC spojovací dveře dvoje nad sebou, jedny nahoře a jedny dole, takže může minibar projet celej spodek nebo celej hořejšek.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.