..: Nová zastávka Znojmo nemocnice již v provozu :..

Železniční zastávka Znojmo nemocnice, foto: Znojemský deník Rovnost/Dalibor Krutiš Znojmo — Ve středu 14. října ve 14.45 začala sloužit cestujícím nová železniční zastávka Znojmo nemocnice na trati Znojmo – Moravské Budějovice – Okříšky, jako první zde zastavil vlak Os 24811. Jak již název zastávky napovídá, využití najde mezi pasažéry směřujícími do znojemské nemocnice, cestu vlakem od Moravských Budějovic však může výrazně zkrátit i obyvatelům severní části města. Stejně tak cestujícím z obcí na trati 241 lépe zpřístupní centrum města. Měsíc trvající výstavba si vyžádala investici 3 mil. Kč, přičemž město Znojmo se podílelo částkou 0,5 mil. Kč. Podle platného jízdního řádu zde v pracovní dny zastaví 11 (v pátek 12), v sobotu 7 a v neděli 6 vlaků v každém směru.

Zastávka Znojmo nemocnice je od 14.10.2015 v provozu, foto: Město Znojmo Zastávka Znojmo nemocnice je od 14.10.2015 v provozu, foto: Město Znojmo

Takto výhodná zastávka v blízkosti centra okresního města může významně změnit pozici železniční dopravy na dané trati. Shodou okolností se právě nyní řeší také návrhy nových jízdních řádů pro další období, zajímalo nás tedy, zda nebo jak se existence zastávky v centru Znojma na nové koncepci GVD projeví. Projekt Veřejná doprava Vysočiny, v rámci něhož je řešen komplexní návrh dopravní obslužnosti kraje, totiž zahrnuje i trať z Okříšek do Znojma. Podle webových stránek Kraje Vysočina je VDV pravidelným tématem zasedání krajské Dopravní komise. Podrobnosti o tomto projektu a vyjádření Kraje Vysočina zjišťujeme.

Zdroje: Znojemský deník [1], [2], Město Znojmo, E-ZAK Vysočina


Radek Papež Poslat mail autorovi | 18.10.2015 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
26.10.2015 (19:38)  
turista

problémem všech objednatelů dopravy - těch lidí co o tom rozhodují je v tom, že ze svých úředních aut potřeby lidí
1/ nevidí, a za
2/ lid je zajímá jen v době voleb

Když navrhuje M474003 zastávku v "V Zahrádkách" já bych navrhnul mimo té zastávky "Nemocnice" a SOU ještě "U Kauflandu"

Ano Znojmo má mnoho bolavých míst, jedním je vlakové spojení do Brna.

Tou zastávkou Nemocnice se fakt pomůže Znojmu.

Add Budka: Znojmo je policejní stát a platí tam presumpce viny, oni si zastávku ohlídají.
22.10.2015 (13:44)  
turista: beru zpět, Znojmo je JMK, je to kraj s fungujícím objednatelem a dopravce se může soustředit na řízení lokomotiv.
registrovaný uživatel Keprt 
22.10.2015 (10:45)  
otázkou je přínos v případné dálkové dopravě (zejména dojíždění ze Znojma do dalekého okolí, v tomto případě by možná byla přínosnější zastávka na "Pražském sídlišti"?).


Znojmo je pro železniční "dálkovou" dopravu zabité ne špatnou polohou nádraží, ale prostě faktem, že železniční tratě z něj vedoucí potřebují pro dosažení "dálkových" cílů (Brno, Třebíč, Jihlava, Praha) výrazně více km, než silnice. Vídeň vychází relativně nejlépe, ale nejsa místní netuším, jak moc je pro obyvatele Znojma atraktivní pro alespoň občasnou dojížďku. Délka tratí, v kombinaci s nevalnýma rychlostma, činí železnici ve Znojmě pro "dálkové" cíle nekonkurenceschopnou.
registrovaný uživatel DJ 
22.10.2015 (9:41)  
z hlediska potřeby získat zákazníka vidím jako nesmysl nutit cestujícího na poslední a krátký úsek cesty přestupovat, proto pokud by v daném směru byl silný přepravní proud, je dobrá poskytnou cestujícím komfort přímého spojení.....

S těmito úskalími:
(buď) přímý spoj dojede do LL jen pár minut před odjezdem přípojů (rychlíků na trati č. 292), tím pádem může ten přímý vlak odjet do Jeseníku stejně až ve chvíli, kdy do Jeseníku dorazil rychlík jedoucí krátce před ním; mimo jiné to celé znamená potřebu dalšího vozidla

(nebo) přímý spoj dojede do LL dostatečně brzy tak, aby hned pokračoval do Jeseníku, kam musí dorazit ještě předtím, než z Jeseníku vyjede rychlík směr Olomouc. Důsledek: výrazné prodloužení přestupní doby z t-295 na rychlík směr Olomouc.

A podobně to platí i u zmiňovaného příkladu ze žst. Studenec.
Citovaný diletant-zjevně nějaký činitel veřejné správy si zjevně neuvědomuje, že to přímé propojení Velké Meziříčí - Náměšť nad Oslavou není kvůli "záchraně tratě", ale půjde zjevně o vynucený krok, aby byly zachovány přípoje do obou směrů - stejně jako kdyby došlo ke změně konceptu na t-292 a křižování rychlíků bylo přeloženo z LL jinam, tak v tu chvíli opět bude mít smysl, vést přímé vlaky z t-295 do Jeseníku. A nepůjde o čin "kvůli záchraně trati", ale o čin logicky vycházející z daného stavu.
registrovaný uživatel Kakov 
22.10.2015 (9:10)  
DJ:
.... by byl nesmysl vést přímé vlaky z tratě č. 252 dále na trať č. 240, podobně jako je provozní nesmysl vést přímé vlaky z trati č. 295 do Jeseníku ve chvíli, kdy se R-292 křižují v odbočné stanici Lipová Lázně).

S tímto si dovolím principiálně nesouhlasit, i když připouštím, že v některých případech to může být pravda, já z hlediska potřeby získat zákazníka vidím jako nesmysl nutit cestujícího na poslední a krátký úsek cesty přestupovat, proto pokud by v daném směru byl silný přepravní proud, je dobrá poskytnou cestujícím komfort přímého spojení.....

pro restauratéra je přeci taky provozní nesmysl podávat více druhů nápojů a jídel, když podávat jen po jednom je jednodušší, ale co na to zákazník?
registrovaný uživatel DJ 
22.10.2015 (0:25)  
Takto výhodná zastávka v blízkosti centra okresního města může významně změnit pozici železniční dopravy na dané trati. Shodou okolností se právě nyní řeší také návrhy nových jízdních řádů pro další období, zajímalo nás tedy, zda nebo jak se existence zastávky v centru Znojma na nové koncepci GVD projeví. Projekt Veřejná doprava Vysočiny, v rámci něhož je řešen komplexní návrh dopravní obslužnosti kraje, totiž zahrnuje i trať z Okříšek do Znojma. Podle webových stránek Kraje Vysočina je VDV pravidelným tématem zasedání krajské Dopravní komise. Podrobnosti o tomto projektu a vyjádření Kraje Vysočina zjišťujeme.

- Existence toho projektu je zjevně nezávislá na zřízení zastávky Znojmo nemocnice (ostatně, tato zastávka se nachází na území jiného kraje).

- Tato zastávka je jistě přínosem v regionální dopravě (dojíždění z okolních obcí do Znojma), otázkou je přínos v případné dálkové dopravě (zejména dojíždění ze Znojma do dalekého okolí, v tomto případě by možná byla přínosnější zastávka na "Pražském sídlišti"?).

- Kraj Vysočina je na informace zjevně skoupý: http://extranet.kr-vysocina.cz/samosprava/index.php?akce=rada_materialy_detail&id=27140

Tady přeci jen pár informací pustili: http://www.kr-vysocina.cz/kraj-vysocina-pokracuje-v-pripravach-na-planovane-zavedeni-dopravniho-systemu-pod-nazvem-verejna-doprava-vysociny/d-4069462/p1=1013
Z textu podle mě vyplývá, že celý projekt bude spuštěn nikoliv k 1. 1. 2017, jak bylo ještě nedávno hlásáno, ale až o 2 - 3 roky později.

Vcelku skoupé na info jsou i konkurenční stránky, i když se tam zjevně nacházejí lidé, kteří tu tajnou neveřejnou studii měli k dispozici. Úsměvné pak je, když někdo tvrdí, že studii podrobně četl, přitom ale uvede úsměvné tvrzení A to, co jsem viděl já, tak je právě pokus o záchranu, nejen 241, ale i 252 - např. zavedením přímého propojení Náměšť nad Oslavou - Velké Meziříčí. (zdroj: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3438774)

Každému, kdo rozumí aspektům tvorby jízdního řádu, je jasné, že takové přímé propojení není plánováno "kvůli záchraně trati", ale zjevně proto, že křižování osobních vlaků na trati č. 240 již nebude probíhat v žst. Studenec a proto bylo nutno zajistit přípoj z trati č. 252 do jednoho ze směrů jiným způsobem (= pokračováním vlaku z Velkého Meziříčí až do Náměště nad Oslavou), tedy tak trochu znouzecnost.

(protože kdyby byla zachována přípojová skupina v žst. Studenec tak jak je dnes, tak by byl nesmysl vést přímé vlaky z tratě č. 252 dále na trať č. 240, podobně jako je provozní nesmysl vést přímé vlaky z trati č. 295 do Jeseníku ve chvíli, kdy se R-292 křižují v odbočné stanici Lipová Lázně).

Jestli o podobě toho systému budou rozhodovat lidé, kteří si ani neuvědomují takovéto základní aspekty tvorby jízdního řádu, pak nevím nevím, co od takového systému čekat.
registrovaný uživatel kubam 
21.10.2015 (12:49)  
jasný... :-) 48.8653506N, 16.0486075E
registrovaný uživatel Kakov 
21.10.2015 (12:25)  
mohl by sem někdo prosím hodit souřadnice nové zastávky? děkuji
registrovaný uživatel kubam 
21.10.2015 (9:50)  
M 474 003: jé, to je zase demagogie...Už jen kdyby to využívali studenti, tak to má význam. V docházkový vzdálenosti do 5 min jsou dvě velký učiliště a další střední škola. Nikdo netvrdí, že kvůli téhle zastávce najednou všichni přesednou z auta do vlaku. Ta zastávka má rozhodně smysl a využívaná bude, tak tady netvrď nesmysly. A když už teda řešíš směny, tak v nemocnici se střída v 6 a 18, takže se vlak použít dá...
20.10.2015 (19:46)  
Vlak od Okříšek objede celé Znojmo a zastaví v podstatě za městem, někde v průmyslové zóně, takže kdo jezdí z okolí nakupovat, používá zásadně auto. Aby to celé mělo smysl, musela by být další zastávka zde:
48.8694161N, 16.0304611E
Možná pokud někdo bydlí na trati přímo u nějaké zastávky tak pojede na zkoušku párkrát vlakem, možná někdo kdo nebydlí přímo u zastávky pojede jednou na zastávku autem a pak vlakem do Znojma, a pokud zjistí, že je s nákupy, případně úřady hotový 5 minut po odjezdu vlaku a další jede za 2 hodiny, tak se zase vrátí do auta. Srovnávat to s Hostivicema je nesmysl, tam pro vlak mluví poměrně hustý interval, velmi obtížné parkování v Praze a možnost v případě ujetí vlaku použít městský autobus, který předpokládám interval vlaků půlí. Ono nestačí udělat zastávku, jako zvyditelnění před volbama dobré, ale taky musí být ty vlaky použitelné, vzhledem k hustotě a jízdním dobám. Historické centrum města je ve stejné docházkové vzdálenosti (velké) jak ze zastávky tak z nádraží. Zastávka nepomůže těm, kteří pracují na směny do 22.00, pokud poslední vlak jede v 21.02 a ještě jenom do Moravských Budějovic a ještě jenom v pátek.

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=vlakpdf2014-12-14%2fk241.pdf

A domluvit se se zaměstnavatelem na střídání v 6 a 18 je utopie, když to jde v 6, 14 a 22 a zaměstnavatel na tom trvá a většině zaměstnanců s auty to víc vyhovuje.

A netýká se to jenom Znojma.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko