..: RegioJet koupil nepoužívané vozy od Deutsche Bahn :..

RJ Bwmz ex. DB, foto: Dušan Vacek Praha — Soukromý dopravce RegioJet obohatil svůj vozový park o dvojici vozů řady Bwmz207.9, pocházející od německého majoritního dopravce Deutsche Bahn. Není bez zajímavosti, že tyto dva kusy pocházejí ze stejné série klimatizovaných oddílových vozů první třídy, které už tři roky v barvách Regiojetu jezdí. Původní řada Am byla Švýcarským spolkovým drahám SBB dodána v roce 1977 v počtu patnácti kusů. Po více než třiceti letech provozu došlo k jejich vyřazení a odprodání, vyjma jednoho vozu, který byl ponechán jako historický. Dvanáct vozů již tehdy převzal žlutý dopravce a dva zbývající vozy odkoupily DB a přeznačily na druhou třídu. RegioJet je po nákupu podrobil lehké modernizaci a doposud jsou nasazovány na téměř všech vlacích z Prahy na Ostravsko a Slovensko. Přibližně stejně probíhalo nasazení vozů i v Německu, kde po výměně sedadel a mírné modernizaci byly provozovány jako vagony druhé třídy jen necelé dva roky – do září 2013, kdy byly odstaveny. Před uvedením do pravidelného provozu u RegioJetu nastane lehká úprava interiéru, avšak sedadla, typově shodná s první třídou vlaků railjet Českých drah, ve voze zůstanou.

RJ Bwmz ex. DB interiér, foto: Dušan Vacek

Zdroj: RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 17.9.2015 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
18.09.2015 (22:30)  
A co třeba stanovit: Pokud chcete nabízet např. studentské jízdné, jízdné ZTP apod. tak náhrady od státu za jednoho cestujícího (maximální cena jízdenky) na km může být XY,- Kč pro danou třídu, pokud cena bude vyšší, bereme to jako třídu 1. a na náhradu od státu nemáte nárok ;-)
18.09.2015 (22:25)  
MV: Ono to stačí na rychlících přes Vysočinu. Jednička - ještě nedávno staré (ale ne dobré) A a na dvojkách piváče, čili Beer. To není o čem :)
18.09.2015 (19:43)  
A aby v tom nebyl příliš malý bordel, nastoupíte do vlaku s ABpee a Bdgmee, a najednou je dvojka výrazně lepší než jednička...
18.09.2015 (15:50)  
A ještě jeden důvod, proč je diskuze o třídách asi zbytečná - zkuste nějak sjednotit dvojku v RailJetu a v 810. Až se to podaří, má smysl cokoliv standardizovat ;-) Tady taky cestující dostane za stejné peníze poněkud jinou kvalitu.
18.09.2015 (13:56)  
Co je benzín je především otázka chemie, ne? :)

Za to 2. a 1. třída, resp. jiné členení je skutečně odlišné dopravce od dopravce a neexistuje univerzální celoplanetární definice.
18.09.2015 (13:26)  
Keprt: No a proto tvrdim, ze i definice vozove tridy by nemela byt jen mezi dopravcem a cestujicim, pokud je na ni vazana vyplata penez ze statniho rozpoctu.
registrovaný uživatel Keprt 
18.09.2015 (13:07)  
Turecká panda: jestli je benzín benzín nebo minerální voda není otázka dohody mezi benzínkou a motoristou, ale vztahu mezi benzínkou a finanční správou. Benzínka a motorista uzavírají dohodu v podobě nákupu benzínu; motorista těžko ovlivní, jak se benzínka bude chovat směrem k FU.
18.09.2015 (12:53)  
Keprt: S tim nemuzu souhlasit. Podle takove logiky by si benzinka s motoristou mohla dohodnout, ze benzin je mineralni voda a vyhnout se tak placeni spotrebni dane.
registrovaný uživatel Keprt 
18.09.2015 (12:28)  
každý dopravce si může dělat, co chce.

Může a je to tak v pořádku. To je věc mezi dopravcem a jeho zákazníkem, jak si dohodnou pravidla a tuto dohodu stvrdí nákupem jízdenky nebo objednáním služby (vztah MD(kraje)-ČD - ukázka naprosté impotence dohodnout si za své peníze nějaký standard).
registrovaný uživatel EC 174  mail  
18.09.2015 (12:20)  
S tím rozlišením 1. a 2. třídy se mi to taky nelíbí - každý dopravce si může dělat, co chce. Zrovna tento zmiňovaný vůz Bwmz by měl podle mého názoru být označen jako 1. třída - vždyť kvalitativní požadavky na to splňuje - 9 prostorných oddílů po šesti místech a sedadla v kvalitě 1. třídy.
Stejně tak se mi nelíbí u Regiojetu, že v jízdním řádu se v hlavičce každého vlaku chybně uvádí 1. i 2. třída, přičemž Regiojet žádnou 1. třídu nemá - má jen 2. třídu standard, 2. třídu relax a 2. třídu business. Číslici 1 jsem na žádném vagonu nikdy neviděl...
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko