Praha — Soukromý dopravce RegioJet obohatil svůj vozový park o dvojici vozů řady Bwmz207.9, pocházející od německého majoritního dopravce Deutsche Bahn. Není bez zajímavosti, že tyto dva kusy pocházejí ze stejné série klimatizovaných oddílových vozů první třídy, které už tři roky v barvách Regiojetu jezdí. Původní řada Am byla Švýcarským spolkovým drahám SBB dodána v roce 1977 v počtu patnácti kusů. Po více než třiceti letech provozu došlo k jejich vyřazení a odprodání, vyjma jednoho vozu, který byl ponechán jako historický. Dvanáct vozů již tehdy převzal žlutý dopravce a dva zbývající vozy odkoupily DB a přeznačily na druhou třídu. RegioJet je po nákupu podrobil lehké modernizaci a doposud jsou nasazovány na téměř všech vlacích z Prahy na Ostravsko a Slovensko. Přibližně stejně probíhalo nasazení vozů i v Německu, kde po výměně sedadel a mírné modernizaci byly provozovány jako vagony druhé třídy jen necelé dva roky – do září 2013, kdy byly odstaveny. Před uvedením do pravidelného provozu u RegioJetu nastane lehká úprava interiéru, avšak sedadla, typově shodná s první třídou vlaků railjet Českých drah, ve voze zůstanou.
Zdroj: RegioJet
Chudak RJ, udelate mu vyhlasku, kolik musi mit presne vozu, aby to nikomu nevadilo? Nejlepe zadny, ze?
Jízdné zdarma? Za mě, tj. z přelomu tisíciletí, jezdili autem ti, kterým se nechtělo stát celou cestu ve vlaku a tak jezdili po pěti a skládali se na benzín.
A pokud chceme opravdu investovat do vzdělání, tak je potřeba, aby se do škol vraceli lidé z praxe. Namísto toho plníme kvóty na vysokoškoláky i v oborech, jelihž práce popisuje, jak se správně držet v šalině*. Chybí technicky zdatní lidé schopní používat vlastní úsudek na základě znalostí. A chybí peníze, investovat totiž musí být z čeho. Víme, jak vypadá státní rozpočet. Zvýšil daně, vybral míň. Přišel jiný, zvýšil znova, vybral míň**. Ano, vláda opět potřebuje zvýšit daně aby měla na dotace. Na dotace i pro věci, jejihž přínos je přinejmenším sporný.
Jinak řečeno: Když bude něco zadarmo, bude se to využívat naplno a bez ohledu na skutečné náklady, je tak? Spousta bude fixlovat tak, aby to zadarmo platilo i pro ně. Takže náklady porostou neodhadnutelně vysoko. Nakonec přijdou na řadu ty největší šroty (co teď třeba jezdí na Slovensku) jen aby se udrželo aspoň něco v provozu, protože máme staré vlaky, staré dluhy a pramálo platících zákazníků. To už jsme tady měli a tato cesta vede ke krachu.
Opakem zdarma je astronomicky vysoká cena za leštěný prd. Ani na tom se nedá vydělat. Z obojího plyne, že je nutné hledat způsob, střední cestu apod. Cena daného statku je zatím tou nejúčinnější známou regulací, je totiž regulací přirozenou.
*) Kéž by to sranda byla.
**) Dalo by se říct, že služby tohoto státu jsou příliš drahé, než aby je firma chtěla v nabízené kvalitě. Šup, sídlo je v zahraničí.
kráčíme mílovými kroky ke Slovensku a až ho překonáme, bude další meta Rumunsko se sociálním systémem Švědska a kontroním mechanismem podobným jak v SSSR ... že ? :-)
Někdo investuje na východě do důchodců, = kupuje si volební hlasy důchodců = investuje do sebe a minulosti
Chytrá vláda investuje do žáků a studentů = do budoucnosti.
To by bylo dobře pane Petráku, kdyby půlka národa byla studentů a žáků = krásná budoucnost - rozvoj - kreace - plný důchodový účet.
Jenže u nás bude půlka národa důchodců = katastrofa důchodového systému - nihil - ekonomická sebevražda
Lo Wang: Někdy 3-4 měsíce zpět RJ přece oznámil, že chce obsadit i linku Ex2 a potřebuje na to cca. 70 vozů. Tohle je začátek. O dost větší import se chystá mezi RJ a SNCB. :)
pokud máme systém vzdělávání zadarmiko, proč by nemohli jezdit studentíci taky zadarmiko. Proč od rodičů dětí vybíráme peníze za dopravu do školy.
Pro mě je špatný systém ten, který něco vyplácí, aby pak něco zpětně vyplacené kontroloval. Pokud chci mít v budoucnu daňové poplatníky a ne jen daňové žrouty, musím je taky podpořit. Do školy se chodit musí, ale ...
Máme tu České Dráhy a ty mohou přece zadarmo školáky a studenty odvézt. Na daních se to státu MNOHOKRÁT v budocnu vrátí. Toto je INVESTICE. Vzdělaný člověk = vyšší mzda = vyšší odvody státu.
Jančura
Já bych byl osobně rád za KAŽDÝ vagon, který u nás pozvedne úrověň železnice. Děkujeme
Úplně nejradši bych tu viděl i 1. třídu PANORAMA.
Kolik ty vagony stály?
Martin Š: Až na to, že ta sleva je procentní a obvykle se čeká, že žáci pojedou za 60 - 50 % ceny dospělého. :)
Pořád si říkám, že by bylo lepší vyplácet sociální dávku na dojížďku do školy adresně studentům, klidně i skrz školu, která stejně řeší i ubytovací stipendia a koleje.
Podle mne by za současné situace na železnici k určitému zpřehlednění situace stačilo stanovit minimální požadavky na první třídu. Anebo možná se se základními požadavky vrátit k systému tříd tři. Protože co si budemee povídat, pokud srovnám Bmz a Btax, asi každý, kdo má IQ vyšší než tykev, uzná, že platit za oboje tutéž sumu, je více než nesmyslné, a to se vůbec nezabývám myšlenkami na porovnání rychlostí přesunu.
Mám na mysli něco ve smyslu: 1. třída musí splňovat minimálně: klimatizace, minimální prostor na nohy, na šířku a měkkost sedadla, funkční elektrickou zásuvku, wi-fi, neomezená pitná voda, tisk apod. Co bude navíc, nechť se jmenuje, jak chce. Business, 1+,...
Druhá třída musí mít minimálně analogicky...
A co nesplňuje ani druhou třídu, je třídou třetí, nebo třeba základní, to je úplně jedno.
A ony požadavky na vybavení tříd uzákonit a finančně tak odlišit nesrovnatelné jízdy mezi třeba 200 km vzdálenými městy při 35 st. teplotě vzduchu v B a v Bmz. Já za sebe bych byl ochoten si za odpovídající komfort připlatit při tomto srovnání relativně vysoká procenta. I když já osobně už dnes určitě nejsem reprezentačním vzorkem populace, protože od okamžiku vyhlášení plošného zákazu kouření ve všech vlacích je už téměř nepoužívám, a to i za cenu prodloužení jízdní doby (Ostravsko/auto), resp. vyšších nákladů (Košice/letadlo).
V jaké výši ji chcete stanovit? Pominu-li, že minimální jízdné na ČD je 10 Kč (za první km), tak "základní" = obyčejné jízdné ČD z Prahy na Ostravsko je řádově 500 Kč, ale s akční slevou je na ČD kolem 300 Kč a Regiojet jezdí od 190 do 350 Kč, takže i za "business" účtuje méně než obyčejné jízdné II.třídy ČD - a tedy o 140 Kč méně než to, co by zřejmě bylo Vámi navrhovaným limitem.
Josef Petrák: Pokud se ani státní dopravci mezi různými druhy dopravy nejsou schopní shodnout, jestli je víc First nebo Business
Tenhle problém vychází z "drážních tradic", kde původně byly 3 třídy (na počátku dokonce 4) a v 1950.letech trojku zrušily a zanedlouho (v ČS ale na konci století) začaly poskytovat "lepší služby", což řešily příplatky k jízdnému. A teď do toho Rakušáci zavedli třídu lepší než první a nazvali ji (nesmyslně) Business.
V letectví byly do 1960. let třídy první (F = sedačky jak fotel po dědečkovi) a ekonomická/turistická (Y). Pak se zavedením "širších" letadel (3 sedačky vedle sebe) byla vložena třída Business (C), která má stejné sedačky jako Y, ale bez využití sedačky uprostřed a s lepším občerstvením. Dnešní stav (tj. množství různých knihovacích tříd - spíš administrativní opatření) už asi větší část diskutujících zná ... a zatímco v letectví je většina cestujících spokojená, že si mohou vybrat cenu a služby, tak na železnici cestující (a šotouši zvlášť) křičí, že to je nespravedlivé, nesrozumitelné atd. Můj názor je, že na předměstském vláčku z Prahy přes Černošice do Berouna by to byla blbost (taky to tam nikdo nezavádí), ale na dálkových trasách proč ne.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.