Šluknov — Vážně zraněný strojvedoucí a 11 dalších osob zraněných lehce. To je smutná bilance dnešní nehody na železničním přejezdu ve Šluknově v Rumburské ulici, kde se v 16.21 střetl osobní vlak linky U28 s nákladním automobilem. Vlak Os 5449 tvořený jednotkou Siemens Desiro 642.535 + 642.035 jel po Dráze národního parku z Děčína do Rumburka. Přejezd, na kterém k nehodě došlo, je vybaven výstražnou světelnou signalizací (bez závor), ta v době nehody byla dle zjištění Drážní inspekce v činnosti. Vlak v důsledku střetnutí vykolejil, přední stanoviště strojvedoucího bylo zcela zničeno. Odhad škody činí 13,5 mil. Kč – z toho 10 mil. na vlaku, 2 mil. na trati a 1,5 mil. na nákladním automobilu. Provoz na trati je stále přerušen, odstraňování následků nehody potrvá podle Českých drah nejméně do dnešní půlnoci.
Pravděpodobnou příčinou nehody je další světelná signalizace před zúžením, zřízeným kvůli opravě jen 100 m vzdáleného mostu, kterou se podle očitých svědků snaží řidiči stihnout, tak nezřídka projedou ve směru od Šluknova na Rumburk červenou na přejezdu. Výjimkou prý není ani, že auta, zastavivší před zúžením, zůstanou přímo na přejezdu. Za stejných podmínek se na tomto přejezdu odehrál střet s osobním automobilem i letos na jaře. Bilance tohoto místa tím ale nekončí - o pět let dříve před letošní srážkou desira s kamionem na tomto místě nepřežil srážku s vlakem řidič osobního vozu.
Zdroj: Drážní inspekce
1 2 | Zpráv na stránku: |
Velmi častým (možná z hlediska počtu obětí nejčastějším) typem nehody s těžkým/smrtelným zraněním jsou různá vyjetí ze silnice s následným nárazem do stromu, mostku, potoka, protijedoucího auta apod. Fakt si myslíte, že kdyby ti řidiči jeli přiměřenou rychlostí (ta neznamená 90,ale tolik, kdy vozidlo udržím na silnici resp. ve svém jízdním pruhu a to ještě s přihlédnutím k počasí, sračkám na vozovce atd.), tak by taky ze silnice vylítli?
Videli jste nekdy chytani na prejezdu?
Já mám pocit, že v dětství ano - ale tenkrát si nikdo nehrál na důkazy, osoby blízké ani příbuzné z Austrálie (za příbuzného emigranta by tehdy řidiče potrestali navíc).
Ale jak byste si takovou akci za dnešních podmínek prakticky představoval?
Podobný "systém" už byl vyzkoušen, nebylo to na Apríla, ale 28.2.2001 u města Selby: Land Rover spadl z náspu na koleje, nákladní vlak ho (jako pluh) odstrčil - bohužel na protisměrnou kolej, po které zrovna projížděl IC vlak. Pro ty, kteří si nedovedou představit, co ty 3 odložené tuny s ICéčkem udělaly, jsou informace zde: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Heck_rail_crash
Jestli se pozůstalí po těch 10 mrtvých ve vlaku bavili jako na Apríla, tak to už bohužel wiki ani BBC neuvádí.
DC: Mediálně vděčný téma je to především pro Novinky, Novu a podobný dementní "sdělovací" prostředky, který to ještě ke všemu s velkou chutí prezentují jako nehody na železnici a napíšou "k neštěstí došlo na nechráněném železničním přejezdu vybaveném světelnou signalizací bez závor". Doslovná citace...aneb čím se tu krmí veřejnost.
Urcite ano. Dokonce uz to jezdi v testovacim provozu (zatim bez cestujicich). Viz odkaz:
https://zeleznicar.cd.cz/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/legiovlak712.jpg
Nebo by taky slo zlepsit dodrzovani predpisu ze strany ridicu...
A fakt si nemyslim, ze v "predstudenkovym" obdobi by se takova nehoda neobjevila na titulni stranka online deniku.
Psal jsem to uz minule - na zaberech CT bylo videt auto jasne jedouci na cervenou (a fakt nemyslim jinou reportaz, kde ve snaze udelat senzaci ukazali auta, ktere projeli prejezd sekundu po cervenych svetlech). Dostal ridic body? Dostal pokutu? Ma porad papiry? Tohle jsou ty spravne otazky a "spatne" odpovedi pak rikaji, proc se to deje. Hlavne, ze v Udalostech slavnostne zopakovali policejni blabol, ze nejcastejsim vinikem nehod je rychlost. Pritom ta ma jiste vliv na nasledky, ale na vznik nehody asi tezko. Videli jste nekdy chytani na prejezdu? Ja teda ne. Rychlost jsem merit videl mockrat.
Tím samozřejmě problematiku nezlehčuji!
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.