Luka nad Jihlavou / Suchdol nad Lužnicí — Jen necelých čtrnáct hodin od sebe dělí dvě střetnutí vlaku a nákladního automobilu. První se událo včera (3. září) v 13.10, když vlak R 664 Jakub Krčín narazil do nákladního automobilu stojícího na železničním přejezdu v Lukách nad Jihlavou. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor. Zraněn byl pouze řidič, celková škoda byla odhadnuta na 2,13 mil. Kč (1,8 mil. vlak, 300 tis. nákladní automobil, 30 tis. trať). Dle dosavadních zjištění Drážní inspekce bylo přejezdové zabezpečovací zařízení v době nehody v činnosti. Provoz na trati byl obnoven v 20.00.
Kamion najel do projíždějícího vlaku
Dnes nad ránem (4. září v 2.45) pak na trati 226 mezi stanicemi Suchdol nad Lužnicí a Majdalena prorazil kamion sklopená závorová břevna železničního přejezdu a narazil do dvanáctého z osmnácti vozů nákladního vlaku, přičemž v důsledku srážky tento vůz vykolejil. Opět byl lehce zraněn řidič kamionu, celková škoda činí dle odhadu 1,2 mil. Kč (500 tis. kamion, 500 tis. trať, 200 tis. vlak). Drážní inspekce předpokládá obnovení provozu na trati kolem dnešní 17. hodiny.
Zdroj: Drážní inspekce
Myslím že dostane alespoň bronzovou Darwinovu cenu, prostě blbec který neviděl přes šáší vlak, ani světla a vjel před něj - najděte si ten přejezd na mapě - je to od Luk směrem na Jihlavu - silnička jde souběžně s tratí a pak zahýbá přes koleje - o oslnění neuvažovat - slunko měl v zádech.
Pánové, když jsem dělal autoškolu, tak jsme tam měli možnost vyzkoušet si nadupadný zápaďácký bourák, teda Opel Corsa s robotizovavnou převodovkou. Řadí to za Vás, tlakový olej hýbe tím, čím by hýbala levá noha a pravá ruka.
Se Škodu 120 na startér na jedničku popojedete, k tomu ten necelý 1 kW výkonu stačí. U moderních aut nenastartujete bez vyšlápnuté spojky. A přibyla tady k automatické převodovce další inovace: Variátor (zkuste neřadit). Dává se "to" i do těžkých traktorů. U toho všeho je nějaká poučka ze Škody 120 passé. A mám silné pochybnosti, že startér pohne náklaďákem. Doba je taková, že v autě měníte rozvodový řetěz, jelikož je z výroby vadný. To je pak chcíplý motor hnedka na světě.
A škoda 120? Kabel od cívky k rozdělovači měl konektor měděný, cívka pozinkovaný. Zoxidovalo to a už jsem nenastartoval. V noci to ale nebylo vidět a tak jsem počítal s tím, že je ten uhlíkový kabel zlomený a šel si půjčit ke známému, naštěstí jsem to neměl daleko. Zdechl taky jsem několikrát, stačí nezápal v blbou dobu a je to.
Jack Jag: Záleží na hromadě dalších věcí. Ale většinou to jde ještě projet setrvačností nebo to zahamstnout. V osobáku. S náklaďákem nemám zkušenosti, plastová Tatra se nepočítá.
A s automatem? Tam je každá taková rada drahá.
* Jako bohužel uvedu dle mého názoru poněkud zbytečné bazírování na předpisech typu, co musím mít kde navlečeného na valníku a o kolik mi může přečuhovat tohle tam a támhle zase ne, což se pak opravdu objevuje u zkoušek na úkor z mého pohledu užitečnějších věcí typu jak se chovat v krizové situaci. Protože prostě chcípnout na přejezdu to může. Nám chcíplo auto, když jsme vyjeli na retardér. Prostě umřelo, odešla elektronika, nazdar. Mnohé přejezdy jsou v takovém stavu, že ty retardéry dost připomínají, takže se nám to mohlo stát klidně i na přejezdu :)
S tím pak souvisí také v dnešní době trochu zbytečné některé otázky z „technické“. Jako je hezký vědět, jak to funguje, ale... Když člověku umřela škoda 120, člověk otevřel motor a mohl závadu odstranit. Teď otevřu haubnu a můžu se maximálně rozplakat. Tu elektroniku si prostě na koleně neudělám :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.