..: V Horažďovicích do sebe narazily dva rychlíky (aktualizováno) :..

Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Horažďovice (aktualizováno 5. 8. 2015 8.00) — Po třinácté hodině do sebe u stanice Horažďovice předměstí, na trati 190 Plzeň – České Budějovice, narazily dva rychlíky Českých drah. Konkrétně se jedná o R 667 Vajgar a R 668 Rožmberk. Dle Drážní inspekce vykolejily poslední dva vozy rychlíku 668 směřujícího do Plzně, které následně narazily do rychlíku 667 od Plzně, který vyčkával uvolnění staniční koleje u vjezdového návěstidla před stanicí. Ve stanici právě probíhá rozsáhlá rekonstrukce, která má i za standardních podmínek značný vliv na kapacitu a chod stanice. Prvotní odhad třiceti zraněných se naštěstí nepotvrdil, momentálně se hovoří o deseti raněných (tři osoby byly transportovány vrtulníkem). Všechny rychlíky jsou v úseku Nepomuk - Horažďovice předměstí - Strakonice nahrazeny autobusy (osobní vlaky pouze v úseku Pačejov - Horažďovice předměstí). Provoz bude pravděpodobně přerušen minimálně do dnešního odpoledne. Vlaky na trati č. 185 Klatovy - Horažďovice předměstí nejsou mimořádností přímo dotčeny, končí totiž u provizorního nástupiště mimo kolejové rozvětvení.

České dráhy doporučují cestujícím, kteří byli touto mimořádností dotčeni (zranění, poškození věcí apod.), aby uplatnili veškeré své nároky na odškodnění písemně e-mailem na adresu gorner@gr.cd.cz, nebo v písemné podobě na adresu České dráhy, a.s., právní odbor, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222, 110 15 Praha 1.

Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce

Zdroje: FB České dráhy - omezení provozu, Drážní inspekce


Aleš Petrovský | 4.8.2015 (14:45)

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.08.2015 (21:01)  
Martin Jarath napsal: Ale není zde náhodou volnost zhlaví zjišťována pohledem i standardně?
Tady ale to zjišťování nemělo na nehodě žádný vliv. Buďto to byla závada výhybky a nebo došlo k podhození.
04.08.2015 (19:49)  
Farkač Karel:
Souhlasím, že vliv to mít mohlo. Ale větší díl viny mělo zpoždění R 667, který měl s R 668 křižovat až v Katovicích.
Ale není zde náhodou volnost zhlaví zjišťována pohledem i standardně? Nebýt rekonstrukce (a osekané sudé skupiny) nemohlo by se to za jinak stejných podmínek stát na opačném zhlaví (zpožděná 667 by nečekala u vjezdu, ale na odjezdu ve směru na Hoštice)?
04.08.2015 (19:39)  
Každá rekonstrukce stanice je obrovské nebezpečí pro provoz. Stačí si připomenout nehodu s usmrceným strojvedoucím v Čerčanech.
Registered user MilanM  mail  
04.08.2015 (18:24)  
Tak hlavně za nehodu Pendolina může řidič kamionu, naprostý idiot. Dále mimořádnosti jsou většinou způsobeny tím, že se ve velkém rekonstruují tratě a nádraží, takže se není čemu divit. A potom za některé opravdu může ČD a SŽDC, jako například porucha HV, výpadek napájení, porucha zabzař apod.
04.08.2015 (18:24)  
Ta 262 vypadá, že byla REKO, ten prohnutej vagon bude na odpis
Registered user Týnec 
04.08.2015 (16:07)  
Ono je potřeba rozlišit nehodu "na dráze" a nehodu na dráze, kde viníkem je prokazatelně skutečnost s dráhou nesouvisející.
Registered user mlůno 
04.08.2015 (15:57)  
Není poslední dobou těch nehod a mimořádných událostí na českých kolejích nějak moc? Dráha po léta platila za nejbezpečnější druh dopravy a najednou tolik docela vážných nehod.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko